logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Ralphie-T  
#1 Gepost : vrijdag 1 november 2013 00:42:27(UTC)
Ralphie-T

Nieuwe uitzetting

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Nadat ik afgelopen zomer een "verboden toegang" bordje over het hoofd had gezienMee eens , kwam ik uit bij echt een waanzinnig mooi water bij een oude steenfabriek.
Echt betoverend mooi, de foto`s en filmpjes die ik zodirect wil delen, doen geen eer aan de schoonheid ter plekke. In het echt was het nog veel mooier.

Zoals gezegd is het een oude steenfabriek. De bodem van het ondiepe stuk is ook echt van steen, alsof het 1 grote rots is. Heel apart, had nog nooit zoiets gezien. Bij het ondiepe (varierend van 0,5-2m ongeveer) deel steken er muurtjes omhoog vanaf de bodem, schots en scheef, het lijken een soort oude funderingen te zijn van iets. Dit geeft het een heel misterieus tintje, alsof het oude Griekse ruines zijn ofzo. Geweldig om daar de karpers tussendoor te zien zwemmen! Want het stikte er van de karper. (mijn opa zou gezegd hebben: "als je naar de overkant had willen lopen, had je niet eens een nat pak gehad.)

Het water heeft een open verbinding met de Rijn. Toen ik aan kwam lagen er 3 grote karpers te zonnen tegen (het stenen) schiereilandje. Ze hadden mijn aanwezigheid echter heel snel door en verdwenen al vrij snel uit het zicht.
Pootje baiend ben ik even naar het eilandje toegelopen en heb daar wel een uur zitten genieten van de rust en de natuur, zoals hij oorspronkelijk is.... wanneer er een bordje "verboden toegang" staat...

UserPostedImage.

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

filmpje 1, aalscholvers, wilde ganzen, en heel veel jonge visjes.
overal ruggen

Nooit begrepen waarom er zo vaak gezegd wordt dat met penvissen over het algemeen kleinere vissen worden gevangen.
Gemiddelde van de laatste 10 vangsten met de pen: 28,5 pond (kleinste vis 16p, grootste 41p).
Sponsor
Frank Avezaat  
#2 Gepost : vrijdag 1 november 2013 09:10:27(UTC)
Frank Avezaat

CarpFeeling Crew

Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Inderdaad een prachtig water Ralphie. Heb er ook al vaker aan de oevers gestaan. Lijkt me ook een mooi paaigebied.
010carp010  
#3 Gepost : vrijdag 1 november 2013 09:45:26(UTC)
010carp010

15 ponder

zeker een mooi stuk water enne wat was dat voor dier die moest niesen hahaha
Beter 1 karper op de kant
Dan 10 runs zonder resultaat
Maxweasel  
#4 Gepost : vrijdag 1 november 2013 12:31:04(UTC)
Maxweasel

20 ponder

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Altijd zo fijn deze watertjes... Hier in de buurt liggen ook vele watertjes waar je wel mag komen, maar spijtig genoeg niet met een hengel in de hand...
Ralphie-T  
#5 Gepost : vrijdag 1 november 2013 21:25:09(UTC)
Ralphie-T

Nieuwe uitzetting

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Frank Avezaat schreef:
Inderdaad een prachtig water Ralphie. Heb er ook al vaker aan de oevers gestaan. Lijkt me ook een mooi paaigebied.

Als paaigebied weet ik niet. door die stenen bodem is er maar heel weinig vegetatie, en op de rotsen zetten ze niet graag kuit af denk ik.
Jij bent bij dezelfde plas geweest? Vlakbij het eiland van Maurik... Was je er ook in hoogzomer? En weet je toevallig iets over de diepte?

@010: ja, dat was ik. Niet zo gek, je ziet de pollen haast door de lucht vliegen.
Nooit begrepen waarom er zo vaak gezegd wordt dat met penvissen over het algemeen kleinere vissen worden gevangen.
Gemiddelde van de laatste 10 vangsten met de pen: 28,5 pond (kleinste vis 16p, grootste 41p).
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.