logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Andre  
#1 Gepost : maandag 30 september 2013 09:34:57(UTC)
Andre

30 ponder

Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Dit subforum heet natuurlijk niet voor niets aas en voerstrategieën. Ik ben eigenlijk wel benieuwd op wat voor wateren we hier allemaal vissen en hoe je dit aanpakt, hoe je voerplek onderhoudt. Voer je verspreid, of heel geconcentreerd, ettelijke kilo's of kleine beetjes? boilies en/of particles? Uiteraard houdt ik er mijn eigen theorieën op na, maar misschien kunnen we van elkaar leren?
Sponsor
Peter D  
#2 Gepost : maandag 30 september 2013 14:25:35(UTC)
Peter D

20 ponder

Bedankjes: 17 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Ik voer eigenlijk van februari/maart tot november constant dezelfde hoeveelheid aan hetzelfde ritme. Ik vis aan een oude Leiearm vanuit de tuin van mijn schoonmoeder ( waar ik overigens goed mee opschiet ) en alle 2 dagen voer ik een kilootje boilies (of mijn schoonmoeder doet dat), is voor mij heel gemakkelijk, ligt op de weg naar mijn werk en ik kan de boilies daar in de diepvries bewaren. En natuurlijk het belangrijkste : het resultaat mag wel gezien zijn zijn.
Wie de eerste steen niet gooit, is de laatste ook niet waard...
peter servais  
#3 Gepost : dinsdag 1 oktober 2013 12:46:05(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Nou André, dan ben ik wel benieuwd naar jouw theorieën als starter van dit topic.

Mijn Theorie,

Ik vis altijd instant, dus ik moet het dus hebben van een goede positionering van mijn rig en het voer.
Daar staat of valt mijn visdag mee.
Ik vis vaak met een snowmanmontage die ik dan weer deels afgepeld heb. (dit voor het uiterlijk en het uitlekken)
Nu ik een voerbootje heb kan ik heel gericht mijn voer/ rigje droppen.
Als ik voer doe ik er vaak een handje/ boilies in het voerbakje die ik dan weer deels doorbijt zodat er naast een paar hele ook halve en kwartboilies op het voerplekje liggen. Daarnaast verkruimel ik nog wat boilies zodat deze met eventuele stroming mee kunnen drijven.
Verder voeg ik nog wel eens wat gelbaits toe aan het compacte voerplekje.

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
remon v wanrooij  
#4 Gepost : dinsdag 1 oktober 2013 17:43:11(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Eerst zoek ik het visbestand uit en het trek gedrag. Daarop passende maak ik mijn voer plan.
Dit is alleen op rivieren en kanalen. Op putjes vis ik niet.
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
big carp  
#5 Gepost : dinsdag 1 oktober 2013 18:37:18(UTC)
big carp

25 ponder

België

Bedankjes: 4 keer
Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
ik voer NOOIT voor !!

als ik op de gekozen stek kom is het eerste wat ik doe paar handjes voeren (VERSPRIJD)ook als ik met de voerboot uitvaar -
,dan de bivvy opzetten... dan de stokken ...en dan vissen ...
na iedere vangst voer ik wat bij of als ik nix vang blijf ik voeren in kleine hoeveelheden om de x aantal uuren , vis voornaam met boilies .

meestal vis ik met 2soorten boilies: vis achtige en zoet- fruitachtige boilie .
en voer deze ook door elkaar op iedere stek .

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 1 oktober 2013 18:40:20(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Jeroen84  
#6 Gepost : dinsdag 1 oktober 2013 19:22:15(UTC)
Jeroen84

30 ponder

Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
Ik voer alleen op het moment dat ik ga zitten.

Eerst ga ik even spotten naar de beruchte bellen etc.
Die gevonden daar paar handen hennep en mais op met brokken boilies die ik op dat moment gebruik.
En dan de lijnen erop.
Mocht ik niks spotten dan gebruik ik altijd PVA!

Pak een Bak!!

Schubbenteller: -1
Andre  
#7 Gepost : woensdag 2 oktober 2013 10:27:28(UTC)
Andre

30 ponder

Toch veel uiteenlopende reacties ^^. Ik voer ook lang niet altijd voor hoor. Dat komt met name vanwege de hoge hengeldruk op de wateren hier in de buurt. Voeren houdt dan vaak in verzadigen, de anderen storten immers ook al genoeg in het water. Gelukkig vertrouw ik ook genoeg in de instant werking van mn aas :-). En uiteraard niet te vergeten stekkeuze. de 'bellen' tactiek mag ik ook graag toepassen, wel vind ik het lastig om de vissen dan niet te verstoren met voeren/inwerpen. Chod/helisysteempje met een heel licht loodje wil dan wel uitkomst bieden.

Momenteel ben ik aan het voeren op een put, waar, zoals het lijkt nagenoeg niemand vist. Heb er althans nog niemand gespot. Misschien heeft dat redenen, ik ken nagenoeg niets van het water en kan er op het grote boze internet ook niets over vinden, dus ik ga toch een poging wagen. Hier neem ik toch maar even het risico dat ik niet voor een ander zit te voeren. Ik start nu eerst met boilies en particles, maar zal, als ik er door ga alleen met boilies verder vissen. Ik voer dan even op verschillende dieptes en vooral verspreid. Ik voer nu elke dag, maar niet te zwaar. iets van 1,5 kilo boilies + particles, verspreid over 3 stekken. Aankomend weekend een nachtje doen. wel een beetje eng, op zo'n eenzaam plekje in the middle of nowhere...
badboy70  
#8 Gepost : woensdag 2 oktober 2013 15:11:18(UTC)
badboy70

15 ponder

Voorvoeren doe ik niet. Dat komt ook omdat ik meestal op putjes en vijvers zit. Ik vis altijd met pva netjes met daarin wat kapotte boilies, dumbbels of pellets. Op kanaal of rivier voer ik wat meer maar voorvoeren past ook gewoon niet in mijn budget.
Vangen doe ik genoeg dus mag ik niet klagen. Blijb
Boilies en dumbbels draai ik zelf en pellets neem ik de robin red.

Til de vis zonder de vis te tillen
carp1996  
#9 Gepost : woensdag 2 oktober 2013 17:52:23(UTC)
carp1996

20 ponder

Bedankjes: 9 keer
Vis meestal in een haven, aangezien het niet zo grote haven is voer ik door de hele haven overal een beetje. Als ik voer doe ik dat meestal met tijgernoten, duivenvoer,en hennep mix maar tegenwoordig ook meer met boilies. Meestal 2-3 dagen van te voren, en dan de dag ervoor of op de visdag zelf voer ik dan alleen op de plek waar ik wil vissen . Maar dat verschilt per stek, zo is er ook een stek waar voorvoeren niet nodig is.
Berster  
#10 Gepost : donderdag 3 oktober 2013 12:03:11(UTC)
Berster

15 ponder

Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
Voeren jullie wanneer jullie met 2 soorten boilies vissen (bijv. vis en zoet) door elkaar heen of een gedeelte van het water met vis en ander met zoet?

grt

Andre  
#11 Gepost : donderdag 3 oktober 2013 16:49:41(UTC)
Andre

30 ponder

Ik voer het doorelkaar
carp1996  
#12 Gepost : donderdag 3 oktober 2013 17:33:15(UTC)
carp1996

20 ponder

Bedankjes: 9 keer
voer ook gewoon door elkaarLike
Gummiebeer  
#13 Gepost : donderdag 3 oktober 2013 19:08:27(UTC)
Gummiebeer

5 ponder

Nederland

Bedankjes: 3 keer
Geen voorvoer strategie hier want instant vissen. Ik weet de meeste hotspots te vinden op de plaatselijke put en maak er dan ook dankbaar gebruik van, scheelt mij weer boilies. Wel werp ik een tiental boilies rond de stek en zorg ik dat mijn presentatie goed is. Tot nu toe heeft dit mij een paar leuke karpers opgeleverd. Dit zal op groot water natuurlijk niks opleveren en zal ik daar wel een andere tactiek gebruiken.
PB 2015: 33 pondjes

Michael Horn  
#14 Gepost : donderdag 3 oktober 2013 22:56:30(UTC)
Michael Horn

20 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
Gummiebeer schreef:
Geen voorvoer strategie hier want instant vissen. Ik weet de meeste hotspots te vinden op de plaatselijke put en maak er dan ook dankbaar gebruik van, scheelt mij weer boilies. Wel werp ik een tiental boilies rond de stek en zorg ik dat mijn presentatie goed is. Tot nu toe heeft dit mij een paar leuke karpers opgeleverd. Dit zal op groot water natuurlijk niks opleveren en zal ik daar wel een andere tactiek gebruiken.

waarom zou dit op grote wateren geen vis opleveren?
Als je de hotspots zo goed kent dan zal het op elk water werken, zolang je zoals jij ze noemt ᷱde ´hotspots´ kent.

ik voer nooit voor, nog nooit gedaan tot nu toe..echt nooit.
Gummiebeer  
#15 Gepost : donderdag 3 oktober 2013 23:59:07(UTC)
Gummiebeer

5 ponder

Nederland

Bedankjes: 3 keer
Precies, als je de hotspots weet komt dat ook goed. Nu weet ik enkele hotspots op een paar putten, maar op groot water ben ik nog niet geweest. Dus dan zou ik eerst moeten onderzoeken en naar alle waarschijnlijkheid zal ik daar dan wel eerst een voerplek maken om zo de kansen te vergroten. Ook merk ik dat op groot water de collega vissers erg geheimzinnig doen, wat ook te begrijpen is natuurlijk met zo'n groot oppervlakte.
PB 2015: 33 pondjes

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.