logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
bram1999  
#1 Gepost : zondag 29 september 2013 16:38:31(UTC)
bram1999

10 ponder

moet je anders voeren op dressuur water,
en met ander aas of gewoon met boilies,
er zit wel een groot bestand en vel hengeldruk elk weekend

groeten
Sponsor
FisherDaniel  
#2 Gepost : zondag 29 september 2013 19:20:16(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Aas waar je veel vertrouwen in heb. wel zou ik als iedereen daar met bollen vist het is gaan proberen met particles of andersom
Doe je ding, Vang vis.
Neem ook een kijkje op ons youtube kanaal!
http://www.youtube.com/user/DwFishingTeam?feature
Bjorn Schoemacher  
#3 Gepost : zondag 29 september 2013 19:52:30(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Quote:
Aas waar je veel vertrouwen in heb.

Ik kan dat echt niet meer aanhoren, volgens mij een trend in 2012 / 1013...
FisherDaniel  
#4 Gepost : zondag 29 september 2013 21:33:53(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

Bjorn Schoemacher schreef:
Quote:
Aas waar je veel vertrouwen in heb.

Ik kan dat echt niet meer aanhoren, volgens mij een trend in 2012 / 1013...

Je kan zeggen wat je wilt maar de afgelopen 3 jaar heb ik op 20 verschillende bollen vis gevangen, als je 1 van die 20 denkt meer te vangen gebruin je die toch?
Doe je ding, Vang vis.
Lepeztje  
#5 Gepost : maandag 30 september 2013 01:43:01(UTC)
Lepeztje

10 ponder

Bedankjes: 1 keer
op 3 jaar 20 verschillende bollen? en dan vang je op 1 bol meer ? dus je bent dan zelf niet zeker op je eigen bollen ??
ik vis ondertussen al 2 jaar met dezelfde bol, daar kweek je vanzelf vertrouwen in..
Een kwalitatieve bol vangt inderdaad meer, maar enkel na dat de vis met vertrouwen aast of wanneer hij in de smaak valt.. dit houdt dan in dat de bol goed is samengesteld en niet voor de helft uit karton bestaat als je mij verstaat.
Tegenwoordig denkt iedereen dat het om die ene goede bol gaat..
Locatie is zoveel belangrijker in combinatie met de presentatie..
Live, Love, Laugh, Life
Ron van Houtum  
#6 Gepost : maandag 30 september 2013 06:48:59(UTC)
Ron van Houtum

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
bram1999 schreef:
moet je anders voeren op dressuur water,
en met ander aas of gewoon met boilies,
er zit wel een groot bestand en vel hengeldruk elk weekend

groeten

kijk hoe de andere vissen
en vis anders
pak eens een tijgernootje of vis met 15 of 10 mm boilies als de andere met 20 mm vissen
neem een langere soepele rig 20 tot 25 cm en balanceer het zo uit dat het langzaam naar de bodem zakt
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
FisherDaniel  
#7 Gepost : maandag 30 september 2013 08:36:25(UTC)
FisherDaniel

25 ponder

Lepeztje schreef:
op 3 jaar 20 verschillende bollen? en dan vang je op 1 bol meer ? dus je bent dan zelf niet zeker op je eigen bollen ??
ik vis ondertussen al 2 jaar met dezelfde bol, daar kweek je vanzelf vertrouwen in..
Een kwalitatieve bol vangt inderdaad meer, maar enkel na dat de vis met vertrouwen aast of wanneer hij in de smaak valt.. dit houdt dan in dat de bol goed is samengesteld en niet voor de helft uit karton bestaat als je mij verstaat.
Tegenwoordig denkt iedereen dat het om die ene goede bol gaat..
Locatie is zoveel belangrijker in combinatie met de presentatie..

ik was toen nog rond de 12 en vond elk gekleurd bolletje geschikt haha, nu vis ik met mijn eigen bollen
Doe je ding, Vang vis.
Lepeztje  
#8 Gepost : maandag 30 september 2013 10:14:54(UTC)
Lepeztje

10 ponder

Bedankjes: 1 keer
Ik doel niet enkel op jou daniel.
maar ook op de topicstarter, in mijn ogen wordt er vaker het gemak opgezocht in plaats van een beetje te stelen met de ogen..
Er staat tonnen aan info op het net, verschillende dvd's in de handel.
Maar je moet het wel willen vinden.
Ga aan de waterkant een babbeltje slaan met de vissers zonder direct de keutels uit de neus te vragen.
Er zijn zoveel mogelijkheden, maar de beste manier is nog steeds proberen en falen en falen en succes boeken en weten waar de fouten lagen en dergelijke..
maak een klein logboekje voor jezelf hoe je gevist hebt, wanneer de vangsten het snelst volgden..
Live, Love, Laugh, Life
Bjorn Schoemacher  
#9 Gepost : maandag 30 september 2013 12:50:52(UTC)
Bjorn Schoemacher

15 ponder

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Het gaat erom dat vertrouwen in je aas dodelijk kan zijn voor je visserij. Je kan zoveel vertrouwen hebben in je aas maar als de rest niet klopt kom je nog nergens. Ik heb in mijn garage de duurste en de beste bollen liggen die je maar kan bedenken maar als die op de verkeerde plek, op de verkeerde tijd en met de verkeerde rig ergens liggen uit te wasemen vang ik nog niets.

Mensen die zeggen dat vertrouwen in je aas belangrijk is komen wat mij betreft vrij nonchalant over, "ik heb vertrouwen in mijn aas dus het komt vast goed". Zorg er eerst maar voor dat je een water kent en weet waar, wanneer en hoe een Karper aast, daar kom je een stuk verder mee..
Bennie  
#10 Gepost : dinsdag 8 oktober 2013 23:36:52(UTC)
Bennie

15 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
FisherDaniel schreef:
Aas waar je veel vertrouwen in heb. wel zou ik als iedereen daar met bollen vist het is gaan proberen met particles of andersom

zo te zien heb jij niet veel kennis op dressuur watersKnipoog de meeste dressuur waters kennen de particles en de boilies wel als je dat maar weet! bij mij op de dressuur waters visten 17 jaar geleden iedereen met boilies en iedereen ving er goed vis mee toen werd er in een keer slecht mee gevangen
ging iedereen over op tijgernoten,pinda's,kikker erwten, enz enz nu er daar weer zo lang mee gevist is wordt er weer goed gevangen met bolilies en ga zo maar door, het beste wat je kan doen op een dressuur water is gewoon werken aan de aas presentatie bijv
voer in verschillende vormen vierkant partjes rechthoekjes driehoekjes noem maar op snij die goeie vertrouwde bol eens in stukken en bied het anders aan dan de rest,
probeer gewoon wat dingen uit en maak je eigen bol daar kan bijna niemand zijn die de zelfde bol heeft als jou dus dan doorbreek je de boel al als ze eenmaal aan je aas gewend zijn zul je nog voor leuke verassingen komen te staanMee eens
ga vaak om het water lopen om wat praatjes te maken en probeer er info uit te trekken van hoe hun vissen voeren welk aas enz ga dan over op een hele andere aanpak als hunKnipoog zo doe ik het ook al zeker 15 jaar en het werkt het besteWhistle
een goeie voorbereiding is beter dan gewoon ergens neer ploffen in de hoop een vis te vangen daar heb je niks aan is niet goed voor je zelf vertrouwen.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 8 oktober 2013 23:52:50(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Bennie  
#11 Gepost : woensdag 9 oktober 2013 00:03:40(UTC)
Bennie

15 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Bjorn Schoemacher schreef:
Het gaat erom dat vertrouwen in je aas dodelijk kan zijn voor je visserij. Je kan zoveel vertrouwen hebben in je aas maar als de rest niet klopt kom je nog nergens. Ik heb in mijn garage de duurste en de beste bollen liggen die je maar kan bedenken maar als die op de verkeerde plek, op de verkeerde tijd en met de verkeerde rig ergens liggen uit te wasemen vang ik nog niets.

Mensen die zeggen dat vertrouwen in je aas belangrijk is komen wat mij betreft vrij nonchalant over, "ik heb vertrouwen in mijn aas dus het komt vast goed". Zorg er eerst maar voor dat je een water kent en weet waar, wanneer en hoe een Karper aast, daar kom je een stuk verder mee..

helemaal met je eens ,maar aas perioden en tijden zijn vaak moeilijk te ondervinden als er op een dressuur water niet mag nacht gevist worden dus ben je afhankelijk van de tijden overdag en in de avond,bij mij op een paar dressuur waters mag helemaal niet worden nacht gevist en dat weet de karper al te goedVerdrietig

Bewerkt door de gebruiker woensdag 9 oktober 2013 00:04:33(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.