5 ponder Lid sinds: 23-9-2013(UTC) Berichten: 21
|
Vandaag voor tweede keer in mijn leven gaan karpervissen, voor eerste keer met boilies en nog wel zelfgemaakte (hondenbrok) dikke karper mogen haken en drillen maar losgekomen aan de kant. Maar wat ik nog ving was bij het binnendraaien, een snoekje van 30 cm, mijn eerste snoek trouwens. Ik neem aan dat dit kwam door de beweging van de boilie?
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2012(UTC) Berichten: 425
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Bij mij was hij 85cm en had gebeten in mijn lood en zat in zijn zijkant geprikt.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 10-2-2012(UTC) Berichten: 1.064
Bedankjes: 2 keer
|
Ik heb een keer gehad dat een snoek met zijn bek door mijn door het water lopende lijn was gezwommen. Zat natuurlijk helemaal vast tussen de tandjes. Dan weet je ook niet wat je ziet als er een snoek ergens halverwege je lijn vast zit. |
Voer geen oorlog, voer de vissen. |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 3-6-2013(UTC) Berichten: 163 Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Leuk zo'n bijvangst op die manier |
Iedereen heeft recht op mijn mening |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 25-9-2012(UTC) Bekijkt berichten in topic: 544 Bedankjes: 5 keer Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
|
snoek durft wel eens op boilie te bijten, al denk ik dat het bij toeval blijft
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-11-2011(UTC) Berichten: 643 Bedankjes: 7 keer Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
|
En de peildobber. Die mooie kurken van fox (groen wit oranje). mijne zit al vol tandafdrukken |
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 4-6-2012(UTC) Berichten: 307
Bedankjes: 2 keer Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
|
Mijn pa had er een 129 cm grote snoekbaars op. Gehaakt in zijn rugvin tijdens 't indraaien gokken we. Zover wij weten nog steeds 1 van de grootste ooit gevangen in nederland. Edit: ik zal eens een foto zoeken Voor het verhaal: http://flevocarp.nl/tijd-1/Bewerkt door de gebruiker donderdag 26 september 2013 23:23:56(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 9-8-2012(UTC) Berichten: 595
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
Wow! Nl record tijdens het karpervissen! bijzonder man! |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
Ik heb in augustus ook een snoek gevangen van 96 cm op de boilie, haak in de bek. Gewoon een gierende fluiter, ik dacht eerst: Wtf een paling, toen ik heb even zag aan de oppervlakte, daarna dacht ik een graskarper te herkennen, maar toen uiteindelijk de bek boven water kwam zag ik tanden. Dan weet je echt niet wat je meemaakt!
|
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 6-11-2013(UTC) Berichten: 73 Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Ook ik ving in Juli 2013 een snoek op de karperlijn, haakje ook in de bek. Ik lag in met 4 maiskorrels.. Bij het scheppen van de vis beet ie me leadcore door lolz gelukkig reeds in het net .. 98 centimeter! ;D leuke bijvangst dus ^^ |
Aantal karpers 2015: 100+ xD |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 24-8-2012(UTC) Berichten: 34
|
Ik heb al vaker een snoek gevangen op boilies tijdens het binnendraaien, maar vorig jaar ook toen ik gewoon in lag. Ineens heel de tijd piepjes.. Ik dacht een brasem, maar toen kwam er ineens een grote snoek boven met mijn rig in zijn bek. Je staat wel even gek te kijken dan
|
|
|
|
|
Onvoorspelbaar die vissen, hebben net dezelfde streken als sommige mensen :-) Straks vangen de streetfishers nog bakken van karpers :-P
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 27-10-2013(UTC) Berichten: 13
|
ElGofri schreef:Ook ik ving in Juli 2013 een snoek op de karperlijn, haakje ook in de bek. Ik lag in met 4 maiskorrels.. Bij het scheppen van de vis beet ie me leadcore door lolz gelukkig reeds in het net .. 98 centimeter! ;D leuke bijvangst dus ^^ Hoe was de bouw van deze snoek, was hij erg mager? Ik ving afgelopen zomer ook een snoekje (60cm), aan een kikkererwt+maiskorrel, gewoon stil op de bodem. Hij was echt supermager, had gewoon een ingevallen buik. Op dezelfde plas zitten 8 meervallen, denk dat de balans tussen roofvis en prooivis er erg verstoord is. |
Nooit begrepen waarom er zo vaak gezegd wordt dat met penvissen over het algemeen kleinere vissen worden gevangen. Gemiddelde van de laatste 10 vangsten met de pen: 28,5 pond (kleinste vis 16p, grootste 41p). |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.