CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Materiaal & Techniek
»
Daiwa Windcast br ld 5500 vs Shimano Biomaster 8000 xtb
20 ponder Lid sinds: 26-3-2012(UTC) Berichten: 300
Bedankjes: 17 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Zoals aangegeven in het onderwerp had ik graag eens de voor en nadelen van deze molens tegenover elkaar gezet want ik twijfel serieus tussen beide. Ik heb eigenlijk altijd met Shimano gevist maar al goede commentaren gelezen en gehoord over de Windcast ( zoals in een topic hieronder )en twijfel een beetje over de Biomaster omdat ik eigenlijk al altijd met een baitrunner heb gevist. Bij de biomaster zit er een ' baitrunner 2 ' systeem op maar wat houdt dat eigenlijk in ? Beiden vallen ook in dezelfde prijsklasse dus wat het beslissen ook weer wat moeilijker maakt... Graag hoor ik jullie advies ! Alvast bedankt |
Wie de eerste steen niet gooit, is de laatste ook niet waard... |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 24-12-2010(UTC) Berichten: 462
Bedankjes: 4 keer Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
|
Ik heb ook de windcast br gehad en was hier bij nader inzien echt niet te spreken over. Werkelijk alles is van plastic en voelt niet aan als een echte daiwa. Ik heb bij de daiwa een beetje het gevoel dat de goedkope materialen van cormoran de overhand hebben gekregen. De slip voelt erg schokkerig aan en het lijkt net of er weinig ruimte zit tussen open en dicht. In de baitrunnerstand maakt de molen best wat herrie wat in nog niet eerder gehoord heb bij een molen. Het geluid doet me een beetje denken aan zo'n grote zeemolen. De molen is ook vrij zwaar en draait niet echt soepel.
Het veertje in de spoel is ook een heel zwak punt die ook bij mij 2 keer is afgebroken. Ik zou als ik jou was lekker voor een Shimano gaan of een daiwa molen uit het duurdere segment, want die doen het wel geweldig.
Groet,
Danny |
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Ik gebruik ook de windcast z 500ld en vind idd ook de slip waardeloos. Gewoon lekker voor shimano's gaan!
|
|
|
|
|
Na jullie mening denk ik dan toch bij Shimano te blijven, alhoewel ik toch eerst een goed gevoel had bij die Daiwa. Maar is er iemand bekend met het 'baitrunner 2' systeem op de biomaster ? Wat is dan eigenlijk het verschil met een gewone baitrunner ? |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 4-6-2012(UTC) Berichten: 307
Bedankjes: 2 keer Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
|
Ik heb de biomasters en ze drillen echt heerlijk. De slip is PERFECT af te stellen. Als je een vrije loop gewend bent is t het wel even wennen.
Ik ken de windcast molens niet maar mijn ervaring met de biomasters is zo goed dat ik ze zeker aanraad!!
|
|
|
|
|
@ Michael : Hoe bedoel je, even wennen ? Hoe stel je de vrijloop dan in ? |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
Heb de biomasters al een tijdje Je draait de grote stopknop met de klok mee tot die niet meer verder kan dan evt met de kleine knop bijstellen hoe strak je de gevechtsslip wilt hebben Staat die goed Dan een kwartslag tegen de klok in en hij staat op baitrunner Krijg je een run hand op dr spoel en dan met de klok meedraaien Kan niet verder dan je afgestelde gevechtsslip Evt met de kleine knop strakker zetten of losser |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
|
Ron van Houtum schreef:Heb de biomasters al een tijdje Je draait de grote stopknop met de klok mee tot die niet meer verder kan dan evt met de kleine knop bijstellen hoe strak je de gevechtsslip wilt hebben Staat die goed Dan een kwartslag tegen de klok in en hij staat op baitrunner Krijg je een run hand op dr spoel en dan met de klok meedraaien Kan niet verder dan je afgestelde gevechtsslip Evt met de kleine knop strakker zetten of losser Aha, dat is wat ik wilde weten, bedankt Ron |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
graag gedaan mijne zijn te koop hahaha
|
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
|
Na het horen van wat pro's en contras en het lezen van de topic 'molens prijsklasse 150' heb ik besloten om voor de Shimano xta longcast medium te gaan, twijfelde nog aan de biomaster maar wil toch liever een klassieke baitrunner |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 17-2-2013(UTC) Berichten: 203
Bedankjes: 9 keer Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
|
Peter D schreef:Na het horen van wat pro's en contras en het lezen van de topic 'molens prijsklasse 150' heb ik besloten om voor de Shimano xta longcast medium te gaan, twijfelde nog aan de biomaster maar wil toch liever een klassieke baitrunner Heb je ze al gekocht Peter? Anders misschien eens een groepsaankoopje doen?
|
|
|
|
|
Maxweasel schreef:Peter D schreef:Na het horen van wat pro's en contras en het lezen van de topic 'molens prijsklasse 150' heb ik besloten om voor de Shimano xta longcast medium te gaan, twijfelde nog aan de biomaster maar wil toch liever een klassieke baitrunner Heb je ze al gekocht Peter? Anders misschien eens een groepsaankoopje doen? Wel, ik ben nog niet van plan om ze direct aan te schaffen, wil carpsquare of de hengelexpo afwachten om misschien een koopje te kunnen doen ( of een internet aanbieding ) |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 17-2-2013(UTC) Berichten: 203
Bedankjes: 9 keer Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
|
Peter D schreef:
Wel, ik ben nog niet van plan om ze direct aan te schaffen, wil carpsquare of de hengelexpo afwachten om misschien een koopje te kunnen doen ( of een internet aanbieding )
Ah, ok. Hou me op de hoogte als er ergens een koopje te doen valt Ik kijk iets actiever rond want zou ze toch tegen oktober willen hebben.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-5-2013(UTC) Berichten: 471
Bedankjes: 38 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
hier een filmpje over zo'n baitrunner spool 2 systeem ik heb zelf ook biomasters xtb 8000 molens ik vindt ze heel goed alleen moet je echt leren de slip in te stellen anders is het echt een rommeltje soms . vraag het misschien aan de winkelier of aan iemand die ze al heeft om ze af te stellen zoals jij het wilt .
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Materiaal & Techniek
»
Daiwa Windcast br ld 5500 vs Shimano Biomaster 8000 xtb
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.