10 ponder Lid sinds: 22-4-2013(UTC) Berichten: 67
|
jooo mensen.
vandaag ben ik begonnen op een kanaal te voeren met oud bestand aan karper. er wordt nooit (bijna) gevist ja witvis maar daar zit het bompvol mee.. ik woon strak aan het kanaal het ligt in onze voortuin totaal staan der 4 huizen aan het hele kanaal. het water is ongeveer 6 a 10 meter breed 2,5 meter diep soms loopt het op naar 4 meter. er varen geen boten in of zwemmers en dat soort. om de 3 km ong. zit der een sluis met veel kleine bruggetjes,
maar vandaag ben ik begonnen met het voeren voor me eigenstek op een plek waar bijna niemand komt alleen soms mensen die de hond uitlaten. ik wil met bolies en mais gaan voeren (nog meer tips gooi dr maar bij) maar hoeveel bolies en hoeveel mais moet ik nou precies gaan voeren?
ben van plan om 1 week voor te gaan voeren dan een nachtje te gaan zitten en kijken wat het oplevert maar ik kan altijd nog een boel tips gebruiken!
mvg justin |
vissen doe je bij de visboer
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 6-4-2011(UTC) Berichten: 1.053
Bedankjes: 10 keer Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
|
Weet het witvis- en karper bestand niet (jij ook niet?), ik zou dan in elk geval niet te veel (lees zeer weinig) boillies voeren aangezien die waarschijnlijk zullen blijven liggen en gaan schimmelen (met alle gevolgen van dien!).
Er zal vast een reden zijn dat er door niemand anders op karper wordt gevist!?
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 22-4-2013(UTC) Berichten: 67
|
het is moeilijk water maar der wordt heel soms gevist |
vissen doe je bij de visboer
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 23-9-2013(UTC) Berichten: 34 Bedankjes: 2 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
zeker niet te veel voederen een handsvol boilies is meer als genoeg en niet allemaal samen maar een beetje gespreit voederen en ik zou eerder spotmix met daarbij vermalen boilies gebruiken dan heeft de spotmix ook meer de geur van je boilie dit heeft voor mij al zeer goed gewerkt en had geen last van platte grts |
karpers in 2014 12stuks |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
waarom een week lang voeren ? kost je enkel meer geld. meer dan 3 dagen voeren is niet nodig. mais kan je aardig wat van voeren. al helemaal als het witvisbestand er best groot is. ik voerde altijd één emmer mais. en een kilo bollen per dag. dat verspreide ik over een meter of 15. ik viste dan altijd 2 hengels ''op'' de voerstek. en 1tje er buiten. leverde mij altijd goed vis op. succes! |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 20-10-2013(UTC) Berichten: 9
|
Ik heb altijd op vijvers gevist maar ben nu aan het overschakelen naar het kanaal
Ik ben zelf nu al 2 weken op een plek gaan voeren ... Ben om de dag ongeveer 1kg boilies gaan voeren over een lengte van ongeveer 45 à 50 meter (omdat we met 2 personen op deze plek gaan zitten) Ik ben er vorig weekend en door de week een dag gaan vissen en heb op die tijd 1 run gehad (en helaas kwijtgespeeld aan de kant met het scheppen)...
Nu weet ik uit goede bron dat hier normaal altijd heel veel karper heeft gezeten.
Heeft er iemand een idee wat ik verkeerd doe? En heeft er iemand tips om de kost naar beneden te halen want ik koop freezerbait en dit begint een redelijk kostelijke hobby te worden.
Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten Kevin
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
KevinR schreef:Ik heb altijd op vijvers gevist maar ben nu aan het overschakelen naar het kanaal
Ik ben zelf nu al 2 weken op een plek gaan voeren ... Ben om de dag ongeveer 1kg boilies gaan voeren over een lengte van ongeveer 45 à 50 meter (omdat we met 2 personen op deze plek gaan zitten) Ik ben er vorig weekend en door de week een dag gaan vissen en heb op die tijd 1 run gehad (en helaas kwijtgespeeld aan de kant met het scheppen)...
Nu weet ik uit goede bron dat hier normaal altijd heel veel karper heeft gezeten.
Heeft er iemand een idee wat ik verkeerd doe? En heeft er iemand tips om de kost naar beneden te halen want ik koop freezerbait en dit begint een redelijk kostelijke hobby te worden.
Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten Kevin je kan mss beginnen om jezelf even voortestellen ?
|
|
|
|
|
big carp schreef:KevinR schreef:Ik heb altijd op vijvers gevist maar ben nu aan het overschakelen naar het kanaal
Alvast bedankt
Met vriendelijke groeten Kevin je kan mss beginnen om jezelf even voortestellen ? Is ondertussen gebeurd
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 4-6-2012(UTC) Berichten: 307
Bedankjes: 2 keer Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
|
2 weken kilo's lopen voeren, misschien juist rustiger doen of specifieker voeren ipv gespreid? Gewoon dingen proberen. Misschien eens wat anders dan boilies voeren en dan een handje vol bollen erbij?
succes
|
|
|
|
|
Michael Horn schreef:2 weken kilo's lopen voeren, misschien juist rustiger doen of specifieker voeren ipv gespreid? Gewoon dingen proberen. Misschien eens wat anders dan boilies voeren en dan een handje vol bollen erbij?
succes Bedankt ga ik eens proberen ... Raad je iets aan om mee te voeren? Mais, tijgernoten of iets anders? Met vriendelijke groeten Kevin
|
|
|
|
|
Heb vandaag 20kg mais gekocht, en een paar flavors ... heb ongeveer 2kg in de week gezet en ga het morgen eens testen in combinatie met de boilies die ik heb van mtc baits
ik zal de resultaten overmorgen laten weten.
groetjes
|
|
|
|
|
We horen het van je. Als je dan toch met boilies wilt voeren zou ik voor vismeel bollen gaan. Deze zijn instant niet zo goed maar als je toch een stek opbouwt voor het najaar zijn ze veel beter.
Ik denk dat veel mensen deze mening delen.
En ik zou indd ook met mais voeren maar ook met tijgernoten. De meeste van mijn kanaal bakken zijn gevangen op tijgernoten.
|
|
|
|
|
Ik heb met mais en een paar boilies gevoederd en heb toch een beet gehad ... Tot aan de kant gehaald ... Neem schepnet en vis weg ...
Ik heb nu andere haken gekocht (curveshank) dus eens kijken of deze beter haken Ofwel mijn onderlijnen eens volledig anders gaan maken
Groetjes
Kevin
|
|
|
|
|
Klinkt goed, toch beet gehad! Succes maat hou ons op de hoogte.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.