40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Wie weet waar ik kaasboilies ~15 mm, maar liever nog kleiner, kan kopen. Het liefst info van iemand die ze ook daadwerkelijk gebruikt (heeft) want via google zal ik best een aanbieder kunnen vinden, maar de ervaring daarmee is voor mij nog belangrijker. Wat ik in ieder geval heb gevonden is deze : http://www.boilieskopen....virtuemart&Itemid=17En kwam ik ook tegen dat een bedrijf genaamd Rix Baits ze zou hebben, maar die site (waar de boilies te bestellen zijn, dus niet met links strooien waarvan niet bekend is of ze uberhaupt werken...) is niet te vinden. Alvast bedankt! Bewerkt door de gebruiker maandag 19 augustus 2013 14:45:35(UTC)
| Reden: Niet aangegeven leen heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 10-2-2012(UTC) Berichten: 1.064
Bedankjes: 2 keer
|
Speedcarp Nederland heeft de fcb in het assortiment, voor zo ver ik weet zit daar kaas(smaak) in. Heb er zelf van t weekend mijn eerste vis mee gepakt. Na een nacht in het water wil je deze nog steeds niet ruiken zo stinken ze dan nog!
Zou is een keer contact met ze opnemen. Ze hebben ze tot 10mm volgensmij. |
Voer geen oorlog, voer de vissen. |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
ronalddehoog schreef:Speedcarp Nederland heeft de fcb in het assortiment, voor zo ver ik weet zit daar kaas(smaak) in. Heb er zelf van t weekend mijn eerste vis mee gepakt. Na een nacht in het water wil je deze nog steeds niet ruiken zo stinken ze dan nog!
Zou is een keer contact met ze opnemen. Ze hebben ze tot 10mm volgensmij. Je bedoelt deze : http://speedcarp.nl/c-20...64/fcb-spice-red-pepper/De 10 mm hebben ze i.d.d. ook, maar minimale afname is 25kg. Dat is teveel voor mij, maar 14mm is ook al klein :-). Dank voor de info Ronald! Bewerkt door de gebruiker maandag 19 augustus 2013 15:02:13(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 564
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Quote:€ 0,50 /Kg toeslag voor de 14mm boilies.
€ 2,50 /Kg toeslag voor de 10mm boilies. ( vanaf 25 kg mogelijk) zoals ik het lees, is het alleen voor de 10mm bolle een 25kg+ afname, maar je kan ze altijd ff mailen en vragen of dat ook geld voor de 14 mm zelf geen ervaring met deze bolle, vis alleen maar met tijgernoten, Bewerkt door de gebruiker maandag 19 augustus 2013 15:43:45(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
leer om te vangen, vang om te leren |
|
|
|
|
freaky schreef:zoals ik het lees, is het alleen voor de 10mm bolle een 25kg+ afname Klopt. Maar een paar kilo is voor mij genoeg om een dagje te barbelen als ik binnenkort een weekje in Frankrijk ben. Bedankt! Bewerkt door de gebruiker maandag 19 augustus 2013 15:47:23(UTC)
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 25-2-2013(UTC) Berichten: 139
|
Zelf draaien? Er zijn kaasflavours en kaasextracten genoeg op de markt (cheddar, blue cheese, etc). Ben je van plan om barbelen te gaan vissen? Die zijn gek op dat spul...
Gr, Stijn |
Blanken is een kunst. |
|
|
|
|
StijnD schreef:Zelf draaien? Er zijn kaasflavours en kaasextracten genoeg op de markt (cheddar, blue cheese, etc). Ben je van plan om barbelen te gaan vissen? Die zijn gek op dat spul...
Gr, Stijn I.d.d. een dagje op barbelen, dus om daar voor zelf (en voor het eerst) te gaan draaien ...gaat ook hennep, maden en smac mee, dus aan een kilo of twee heb ik ruim voldoende. Los van het feit dat kaasboilies nou net niet van het type is waarmee je je eerste zelf-draai-ervaring op moet doen zoals ik elders heb gelezen ;-). Bewerkt door de gebruiker maandag 19 augustus 2013 16:28:02(UTC)
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 10-2-2012(UTC) Berichten: 1.064
Bedankjes: 2 keer
|
Die 25kg geld idd alleen voor de 10mm. |
Voer geen oorlog, voer de vissen. |
|
|
|
|
Leen,
Wat voor barbeel ook goed werkt (en je niet zelf aan de draai wilt) zijn kleine halibut en red halibut pellets. Die zijn voorgeboord verkrijgbaar in de handel, ook in kleine maten.
Ik vis soms op de belgische Maas tegen de franse grens, en daar vreet barbeel zowat alles. Heb er daar al gevangen op boilies: robinred/garlic en op vismeelboilies, maar andere vissers er ook zien vangen met kaas, maden, hennep en maïs.
Gr, Stijn |
Blanken is een kunst. |
|
|
|
|
StijnD schreef:Leen,
Wat voor barbeel ook goed werkt (en je niet zelf aan de draai wilt) zijn kleine halibut en red halibut pellets. Die zijn voorgeboord verkrijgbaar in de handel, ook in kleine maten.
Ik vis soms op de belgische Maas tegen de franse grens, en daar vreet barbeel zowat alles. Heb er daar al gevangen op boilies: robinred/garlic en op vismeelboilies, maar andere vissers er ook zien vangen met kaas, maden, hennep en maïs.
Gr, Stijn Stijn, Bedankt voor je reactie! Daar zat ik ook al aan te denken. Moet eerlijk zeggen dat ik geen enkele ervaring (zowel qua aankoop als gebruik) heb met pellets. Ik ben wat dat betreft in het duister aan het tasten. Nu heb ik wat gezocht en kwam dit tegen: Carp baits http://carp-baits.nl/sho.../category&path=18_35(overigens vreemd dat 5*1 kg goedkoper is dan 1*5 kg.... meestal is het andersom.. ) € 3,66 per kg | 12 mm en Henk Koster : https://shop.strato.com/...61932441/Products/787900€ 5,50 per kg | 8 mm Wat is overigens het verschil tussen de normale(?) zwarte en de rode halibut uitvoering? Het lijkt me in ieder geval makkelijk om pellets met gat te kiezen om makkelijker aan de hair te kunnen doen. Verder denk ik aan 5 kg genoeg te hebben, dus qua prijs dan ~€ 9,- uitmaken (nog geen twee pakjes Camel dus .. ;-) ) Overigens, kaas, maden en hennep (als voer neem ik aan, want als aas lijkt het me wat lastig alhoewel er methodes zijn met een soort lijm ofzo, maar het leven is al ingewikkeld genoeg ;-) ) en mais staan reeds op mijn "dat moet ik meenemen-lijstje" Iemand die me (verder)op weg kan helpen? Alvast bedankt! Bewerkt door de gebruiker woensdag 21 augustus 2013 21:17:35(UTC)
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
|
|
|
|
|
ferenc schreef:Echte kaas geen optie? Maar staat al op mijn lijstje. Zit zomaar te denken dat er wellicht alternatieven (als je dat zo mag noemen) genoeg zijn i.p.v. van boilies voor € 10,- per kilo. Aldoende leest en leert men wellicht.
|
|
|
|
|
Laten draaien? Moet opzich niet zo ingewikkelt zijn. Anders de squid boilies van nash gebruiken, is ook een kaasproduct.
|
|
|
|
|
Ik dacht dat in de rode ook garnaalmeel verwerkt is, en in de zwarte niet. Maar ik ben niet 100% zeker.
Gr, Stijn |
Blanken is een kunst. |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
waarom zou je met van die peperdure readymade troep gaan vissen ? vol met conserveringsmiddelen en andere rommel waar een karper een neusje voor heeft. freezerbaits... hoe natuurlijker, hoe beter !!! ga dan gewoon lekker zelf kaasballetjes draaien. heb je ze vers en naar je eigen smaak.! toen ik met freezerbaits ben gaan vissen... zag ik mijn vangsten oplopen als een sneltrein. die chemische readymades zul je in mijn vistas nooit vinden. Bewerkt door de gebruiker donderdag 22 augustus 2013 19:28:52(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
|
Toch ook een fabeltje aangezien veel preserver natuurlijk zijn. Ik heb veel boilies gedraait en heel veel readymades en durf wel te zeggen dat het niet heel veel uitmaakt kwa vangsten.
Op uitzonderijg van draaiers die ze vol zuur douwen om ze 100jaar "goed" te houden
|
|
|
|
|
thimon schreef:waarom zou je met van die peperdure readymade troep gaan vissen ? ga dan gewoon lekker zelf kaasballetjes draaien. heb je ze vers en naar je eigen smaak.!
De vraag was niet of het verstandig is om te kopen i.p.v. te draaien, want zoals ik al aangegeven heb, wil ik niet zelf draaien ; heb er de spullen niet voor (zou ik aan moeten schaffen) en ik wil er het thuisfront niet mee lastig vallen. Dom/onverstandig? Dat een ieder zijn/haar keus. Overigens is "vers" ook een veel te overdreven label, want voor de meeste ingrediënten is het vaak erg lang geleden dat ze geoogst zijn. Vers gedraaid wellicht, maar dat is niet hetzelfde ;-). Maar zoals aangegeven lijkt het erop dat ik niet tot aanschaf overga. Er zijn alternatieven genoeg. Rest er feitelijk alleen nog de vraag wat het verschil is tussen de zwarte en de rode halibut pellets. Het gaat me overigens het meest om barbelen waar ik een dag op ga zitten vissen tijdens mijn "weekje Frankrijk" binnenkort. Ik open hier wel even een nieuw draadje voor. Bewerkt door de gebruiker donderdag 22 augustus 2013 21:26:20(UTC)
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.