25 ponder Lid sinds: 11-5-2013(UTC) Berichten: 471
Bedankjes: 38 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
ik heb tijgernoten liggen en wil deze gaan bereiden. weet iemand nog een goed recept heb er ooit een gekregen met bier en suiker . alleen vergeten herkent iemand zo'n recept of weet je een ander .
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 5-6-2013(UTC) Berichten: 17
|
Staat een heleboel over op het forum. Ikzelf week het altijd 24 uur dan 3 kwartier koken in nieuw water met wat suiker of bruine suiker. gooi er meestal ook mais uit blik bij. Als je maar goed weekt en kookt Succes.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 22-3-2013(UTC) Berichten: 171
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
|
24u weken, 1uur koken met een kilo suiker en een pot honing op 5 kilo noten. |
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 10-2-2012(UTC) Berichten: 1.064
Bedankjes: 2 keer
|
Begin gewoon eens met 24 uur weken en minstens driekwartier koken. Ga hier eens mee vissen en als het niet lukt kan je altijd nog dingen zoals suiker, honing, bier toe gaan voegen. |
Voer geen oorlog, voer de vissen. |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Mag ik mischien vragen waar dat 45min tot 60min Koken voor is?Ik doe nooit langer dan een half uur. Af en en toe haal ik er een paar uit en bijt ik ze doormidden Bewerkt door de gebruiker zondag 18 augustus 2013 17:18:43(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 5-5-2012(UTC) Berichten: 311
|
Zonder toevoegingen doen tijgers ook goed hun werk, waarom al die ingredienten erin gooien?
|
|
|
|
|
Dat heb ik nog nooit begrepen Tijgernootje |
|
|
|
|
Hey Tom waar is trouwens dat topic over delkims gebleven?Heb je die verwijderd?Je laat je zo wel kennen |
|
|
|
|
ik ga het eens proberen .
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2012(UTC) Berichten: 425
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
|
|
|
|
|
het recept van aydin . en de gewone bereiding .
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 22-3-2013(UTC) Berichten: 171
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
|
Tijgernootje schreef:Zonder toevoegingen doen tijgers ook goed hun werk, waarom al die ingredienten erin gooien? Wie zoet is krijgt lekkers ;-) |
|
|
|
|
|
Tijgernootje schreef:Zonder toevoegingen doen tijgers ook goed hun werk, waarom al die ingredienten erin gooien? simpel heeft ook zijn voordeel alleen met een specialere bereiding is misschien weer iets dressuur doorbrekend (meestal de grotere ).
|
|
|
|
|
Die speciale bereiding is alleen voor dat ze sneller gaan slijmen.Als je mn tip had opgevolgd dan had je dat geweten |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 564
|
weken, koken en wegzetten in hetzelfde water, dus geen water verversen in tussen het weken of koken enzo. enige wat je dan doet zijn de flavours weggooien en toevoegingen hebben echt geen meerwaarde, vind ik Bewerkt door de gebruiker zondag 18 augustus 2013 22:16:24(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
leer om te vangen, vang om te leren |
|
|
|
|
freaky schreef:weken, koken en wegzetten in hetzelfde water, dus geen water verversen in tussen het weken of koken enzo. enige wat je dan doet zijn de flavours weggooien
en toevoegingen hebben echt geen meerwaarde, vind ik Ben ik ook van mening, maar sommige lezen wat en denken dat ze het ook kunnen en nemen alles klakkeloos over.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 5-5-2012(UTC) Berichten: 311
|
freaky schreef:weken, koken en wegzetten in hetzelfde water, dus geen water verversen in tussen het weken of koken enzo. enige wat je dan doet zijn de flavours weggooien
en toevoegingen hebben echt geen meerwaarde, vind ik Ga ik compleet mee akkoord Zonder al die toevoegingen zoals bier, suiker doen tijgers perfect hun werk.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 3-6-2013(UTC) Berichten: 163 Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Ik schud mijn badhanddoek er in uit, nee gekheid, ik gooi er een oud bruin biertje bij in en ik moet zeggen dat ik daar wel op vertrouw |
Iedereen heeft recht op mijn mening |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 5-6-2013(UTC) Berichten: 17
|
jannes schreef:freaky schreef:weken, koken en wegzetten in hetzelfde water, dus geen water verversen in tussen het weken of koken enzo. enige wat je dan doet zijn de flavours weggooien
en toevoegingen hebben echt geen meerwaarde, vind ik Ben ik ook van mening, maar sommige lezen wat en denken dat ze het ook kunnen en nemen alles klakkeloos over. Koken doe je volgens om te voorkomen dat de karper schadelijke stoffen binnen krijgt? als jij thee staat de trekken van die tijgers met "schadelijke stoffen" kun je dit dan niet beter door de gootsteen gieten ipv dit op je voerstek te gooien? Zo denk ik er over en heeft dus niks te maken met klakkeloos overnemen. (met dit soort dingen ben ik liever gewoon zeker van mijn zaak).
|
|
|
|
|
Tijgernoten
Bij het voor de eerste keer zien van de tijgernoten, doen ze je denken aan mini-aardappeltjes. Het is een kijharde zoete noot. Zelfs na weken en hun kooktijd blijven de noten hard en krokant. Voor de karper is dit geen probleem, want karpers kraken de tijgernoten tussen hun keeltanden. De bereiding is eenvoudig: Laat de noten 48 uur in water weken. Kook daarna de noten een half uur en laat de noten vervolgens nog 2 tot 3 dagen staan in het gekookte water. De noten zullen nu een slijmerig laagje krijgen, welke vrij zoet is en een positieve aantrekkingskracht hebben op de Karpers. Eventueel kan er tijdens het koken wat suiker bij de noten worden gegooid, echter nodig is dit niet. Vooral op dressuurwateren zullen tijgernoten het na een (kleine) voercampagne zeer goed doen.. Er kleeft slechts 1 nadeel aan de noten, en dat is hun prijs.Oh ja een 2e nadeel...een heerlijk gevoel is het om met je handen de slijmerige noten uit de emmer te pakken...
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.