15 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 103
|
Ik kwam dit tegen op het net. heb iemand er ervaring mee? Ziet er erg sneaky uit. |
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 835
|
ziet er na mijn idee beetje kansloos uit......
hoe kan een vis nu goed gehaakt worden met zoiets??? |
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!! |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 12-5-2010(UTC) Berichten: 270
|
Het zier er inderdaad een beetje over de top uit zeg. Als of je op die manier iets fatsoenlijks kan vangen. |
Wie het Kleine niet eert is het Grote niet weert.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 103
|
|
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 12-5-2010(UTC) Berichten: 270
|
Ja zo onder water ziet het er wel leuk uit maar ik wil dan wel eens zien dat hij er ook mee vangt. En dan bedoel ik geen in elkaar gedraaid filmpje. |
Wie het Kleine niet eert is het Grote niet weert.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Pop-up en bottem bait...zo kun je niet mis schieten. Het ziet er in het filmpje wel mooi uit....
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 3-10-2009(UTC) Berichten: 386
Bedankjes: 1 keer Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
|
Het heeft wel wat weg van de tandemrig maar dan anders...... |
Helemaal zelf bedacht.........
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 28-12-2009(UTC) Berichten: 239
|
Ik zou ook verwachten dat je met deze rig problemen gaat krijgen met de inhaking |
|
|
|
|
|
Waarom Tim? Je hebt wel een punt, deze combinatie trekt de haakpunt omhoog en het oog naar beneden. Anderom zou beter werken. Pop-up bij het oog en bottem bait bij de punt, denk je niet?
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 28-12-2009(UTC) Berichten: 239
|
Ja dan staat het in elk geval beter op de bodem lijkt me, ik denk ook dat een van beide soorten aas zeg maar "in de weg kan gaan zitten" bij de inhaking. |
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 3-11-2009(UTC) Berichten: 2.324
|
erwin jullie versie van deze de one up, one down Rig geef ik toch meer kans om beter te haken. |
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...
sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 15-2-2010(UTC) Berichten: 207
Bedankjes: 1 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Erwin schreef:Waarom Tim? Je hebt wel een punt, deze combinatie trekt de haakpunt omhoog en het oog naar beneden. Anderom zou beter werken. Pop-up bij het oog en bottem bait bij de punt, denk je niet? Ooit met een pop up gevist met de loodhagel op de haakbocht en de pop bij het oog? Beetje vergelijkbaar idee wat je dan krijgt. De boilie bij deze rig dient als "loodhagel". Lijkt mij dat je bij jouw variant pas een waardeloze inhaking krijgt, aangezien de haak nooit lekker in kan draaien volgens mij als je dat bevist. Blijft een rig die ik niet snel zou gebruiken. De one up, one down zou ik dan eerder gebruiken. |
Linkloos |
|
|
|
|
Het is ook niet een rig waar ik mee zou vissen. Ik vind het voor mijn visserij niet subtiel genoeg. Voor mijn gevoel zou door het gezicht bij het oog en de opwaartse druk bij de punt de haak omslaan, i.p.v. met de punt naar benden. Dit neemt natuurlijk niet weg dat het niet hoeft te werken. We hebben al gezien dat rigs zich onderwater af en toe heel anders reageren dan we hadden verwacht....
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 1-11-2010(UTC) Berichten: 836
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 513
|
de rig zal best wel een keer prikken maar er zijn zoveel van dit soort rigs al bedacht en er is er nog niet 1 die het echt heeft gemaakt.
er zijn zeker verschillen in diverse rigs maar je moet nog steeds een haak aan een touwtje knopen en je zelf het heel erg moeilijk maken kan altijd nog ik denk dat een relatief eenvoudigere onderlijn de truc ook zeker doet.
goede voercampanges doen zeker een bijdrage aan een goed vangende rig. |
Je kan niet altijd vangen tijdens het vissen, anders had vissen wel vangen geheten!!!!!!!!
groeten jos van Pinxteren |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 24-12-2010(UTC) Berichten: 1
|
wat is dit voor iets dan?
rare rig zo kan een haak mijn inziens niet goed draaien ben wel benieuwd naar andere ervaringen(karper)
het gaat om de kromme hengel toch
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 24-12-2010(UTC) Berichten: 205
|
Ben er niet van onder de indruk , te riskantvol. |
Carpfishing is an important thing of living. |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.