Nieuwe uitzetting Lid sinds: 11-6-2012(UTC) Berichten: 11
|
Yoo iedereen, ik ben van plan om deze week te starten met een voersessie op het kanaal Brussel-Charleroi in Belgie. Het is een stuk waar redelijk wat karper te vinden is maar het wordt redelijk druk bevist (ook al zit ik op een plaats waar minder gevist wordt). Ik dacht te voeren met gewoon gekookt duivenvoer en wat boilies maar niet teveel aangezien er al redelijk wat gevist wordt. 2 of 3 dagen voeren en dan een testsessie doen met 1 hengel partikels en 1 hengel boilies. Afhankelijk van het resultaat van de testsessie doorvoeren en vissen met het best werkende aas. Nu wou ik van jullie weten hoe jullie het zouden doen en of jullie opmerkingen hebben over deze strategie. Ook vroeg ik me af of het nodig is om de stek te peilen op een kanaal. Het bodemprofiel ziet er namelijk als volgt uit: Maar wat ik wil weten is of het nuttig is om naar plateau's of putten te zoeken? Alvast bedankt! Bewerkt door de gebruiker zaterdag 21 juli 2012 17:14:04(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 12-12-2010(UTC) Berichten: 14
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Hallo Loers,
Een beetje voorkennis is nooit weg, en een kuiltje vinden is altijd prettig omdat het voer door de sluizen en scheepvaart toch wat op en neer door het kanaal gaat. Het blijft dan vaak liggen tegen richels/kuiltjes etc. Ik neem aan dat je tegen de eigen kant en de vaargeul aan gaat vissen ivm. beroepsvaart.
Aan deze zijde is goed te peilen met een vaste hengel met enkele kurken balletjes op een halve meter van elkaar met een wartlelood aan 't eind zodat het opvalt wanneer je op dezelfde afstand een dieper stuk tegen komt. Verder is je manier van aanpak met partikles en boilies en enkele dagen voorvoeren een goed opgezet plan maar ik zou zeker wat peilen.
Succes, Marcel |
"Just because I make it look easy, doesn't mean it is easy." |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.