logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
nielsbaits  
#1 Gepost : zondag 15 juli 2012 18:52:45(UTC)
nielsbaits


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 5-5-2012(UTC)
Berichten: 2

een mooie visvijver is kapot gegaan door de gemeente venlo.
het is al eens op l1 gewees :http://www.l1.nl/nieuws/185272-vissers-boos-om-vuile-vijver

hier de tekst wat er bij stond:


Vissers boos om vuile vijver (12 juli 2012)
Leden van hengelsportvereniging de Snoekbaars in Tegelen zijn boos op de gemeente.
De visvijver die zij huren van de gemeente is sterk vervuild. Volgens de visliefhebbers is de overstort van de gemeente de oorzaak. Overtollig rioolwater loopt de vijver in. Resultaat: massale vissterfte. Al; 22 keer zette de vereniging voor duizenden euro's nieuwe vissen uit. De afgelopen dagen dreven de vissen weer allemaal aan het wateroppervlakte.

Volgens de gemeente ligt het niet aan de overstort, maar aan de hoeveelheid slib in de vijver. De hengelsportvereniging zou zelf verantwoordelijk zijn voor het verwijderen van dit slib.

Bron: L1
ik zelf vind het niet kunnenNiet eens
Sponsor
Jaerke  
#2 Gepost : woensdag 18 juli 2012 14:13:46(UTC)
Jaerke


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 11-7-2012(UTC)
Berichten: 2

Niels

Enkele jaren geleden heb ik twee jaar lang een vergunning gehad van dit water om in de avonduren een uurtje te pennen. Echter ben ook eens geconfronteerd met een vissterfte en daarna geen vergunning meer gehaald. Tegenwoordig vragen ze 25 euro voor een jaarvergunning (dus geen lidmaatschap), een prijs wat dit water totaal niet waard is gezien de omvang, ligging en karperbezetting.
Het water wordt bij hevige regen gebruikt als overstort van het riool. Als je bij de put aan het vissen bent bij of na een hevige regenbui, zie je het toiletpapier zo in de vijver stromen.

Of de schuld nu geheel bij de gemeente ligt weet ik niet. Het is een stuk makkelijker dweilen als de kraan dicht is. Wat ik zou doen is om mijn geld uit te geven om aan te tonen dat dit water als overstort wordt gebruikt, dan pas kun je de gemeente aansprakelijk stellen en weerleggen dat het aan de sliplaag ligt. Het water is immers diep genoeg. En anders niet meer verhuren aan de vereniging en laten opnemen in de landelijke lijst.

JeroenD  
#3 Gepost : vrijdag 20 juli 2012 00:36:41(UTC)
JeroenD


30 ponder

Lid sinds: 19-2-2011(UTC)
Berichten: 762

Zonde dat dit soort praktijken voorkomen.
Waar ik woon is hetzelfde aan de hand, na een harde regenbui komt het overschot uit het riool zo het viswater ingerold met als resultaat dat alle vissen zonder zuurstof komen te zitten en daardoor het loodje leggen...

Eeuwig zonde...
Don't forget to smell the roses along the way...
patje30  
#4 Gepost : vrijdag 20 juli 2012 00:48:46(UTC)
patje30


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 20-7-2012(UTC)
Berichten: 2

Hey iedereen ben nieuw hier en heb een vraag
Erwin  
#5 Gepost : vrijdag 20 juli 2012 10:39:51(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
patje30 schreef:
Hey iedereen ben nieuw hier en heb een vraag


He Patje.

Is het een vraag dat over dit onderwerp gaat of een andere vraag.

Wanneer het een andere vraag is dan kun je onder de juiste categorie een nieuwe vraag aanmaken en anders kun je hem hieronder gewoon stellen.

Mocht je er niet uitkomen dan kun je mij een persoonlijk berichtje sturen (klik op de 'pm' knop onder dit bericht) en zal ik je hierbij helpen.

M.v.g. Erwin
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.