logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

72 Pagina's«<6465666768>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Rusty  
#1301 Gepost : maandag 16 juli 2012 13:27:02(UTC)
Rusty

Nieuwe uitzetting

Lekker hoor, mooie vis! Ik ging er ook vanuit dat die derde hengel je reserve hengel was.

Ik lag aan de overkant van je (denk ik) naast je lag een witte boot toch?
Camoboot  
#1302 Gepost : maandag 16 juli 2012 17:08:57(UTC)
Camoboot

10 ponder

Ja klopt die witte lag een stukje verder ... zat jij in dat rode bootje ??? jij kreeg ook nog een aardige fluiter snachts volgens mij , ik stond te drillen en hoorde bij jou en die witte tegelijk ook een hengel af gaan Blij
Rusty  
#1303 Gepost : dinsdag 17 juli 2012 00:16:06(UTC)
Rusty

Nieuwe uitzetting

Klopt inderdaad, dat was ik. Ik stel mijn slip altijd extra los in, krijg ik tenminste nog een fluiter op een brasem Knipoog

De mijne had echter een iets ander formaat dan die vis van jou.
Camoboot  
#1304 Gepost : dinsdag 17 juli 2012 12:43:39(UTC)
Camoboot

10 ponder

Nope ..
Camoboot  
#1305 Gepost : zaterdag 21 juli 2012 20:46:45(UTC)
Camoboot

10 ponder

Samir , Frank , Griend , Marcel ect .. ?? ...... allemaal niet aan het vissen of niets te melden ?? of is het tegenwoordig strikt verboden iets over vangsten te posten ?? Tong
Smif  
#1306 Gepost : maandag 23 juli 2012 00:40:48(UTC)
Smif

15 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Tong ze zullen waarschijnlijk goed vangen dus je mag er niks over wetenTong
Ik zeg maar ZOO dat is korter dan dierentuin
rfrdaniel  
#1307 Gepost : dinsdag 24 juli 2012 22:51:37(UTC)
rfrdaniel

15 ponder

Klote is dat he.
Dat krijg je als er teveel gevist wordt op een water, mensen zien jou vangen en weg is je stek.

Erg zielig natuurlijk, maar je doet er jammer genoeg niks aan!
Camoboot  
#1308 Gepost : zaterdag 28 juli 2012 12:02:27(UTC)
Camoboot

10 ponder

Post weer weg gehaald frenk Knipoog

Maar wat zijn zo'n beetje de zwaarste project spiegeltjes die jullie vangen eigenlijk ? had er vannacht een die al richting de 20 pond ging ...
Arjan van Dijk  
#1309 Gepost : maandag 6 augustus 2012 16:46:24(UTC)
Arjan van Dijk

Nieuwe uitzetting

Camoboot schreef:
Samir , Frank , Griend , Marcel ect .. ?? ...... allemaal niet aan het vissen of niets te melden ?? of is het tegenwoordig strikt verboden iets over vangsten te posten ?? Tong

Ja ik durf nog wel over mijn vangsten te praten wat betreft het water....

Maar zal me eerst voorstellen,

Arjan van Dijk woonachtig in Heinenoord en vis al sinds me 11e op het genoemde water, pff dat is dus al 17 jaar. dat waren nog eens tijden. Vanaf de "privestekken" vingen we destijds met gemak 8 a 9 vissen per nacht en die tijd was je zo trots al een pauw met een vis van 20+ pond! Niet te noemen het penvissen dat was in die tijd zeer lonend in de spaarzame nachten waarop je destijds blankte kon je de ochtend erop met de pen zomaar 4 a 5 vissen strikken als je maar niet lui aangelegd was en goeie schoenen/laarsen had om de hotspots te bereiken... Na het leegvissen van het water wbt de brasem een jaar of 8 a 9 geleden meen ik (correct me if i'm wrong) zijn de vissen in rap tempo gegroeid en vissen beneden de 20 pond een zeldzaamheid.. Vervolgens is door omstandigheden het vissen op met name karper een jaar of 3 op een laag pitje komen te staan tot ik alles qua tijd beter op orde had en de passie en smaak weer hervonden had. Dat heeft mij een drie jaar geleden ook doen besluiten een kajuitboot aan te schaffen om zo mijn tijd efficienter te besteden. Dit werpt zeer zeker zijn vruchten af en ik vis dan 's nachts op vaste stekken en overdag niet langer dan 1 a 1,5 uur per stek zolang er niets gevangen word. Qua vangsten kan ik niet zeggen dat ze bij mij teruglopen, waarop ik moet zeggen dat stek- en aaskeuze zeer maar dan ook zeer belangrijk zijn. Sommige bollen vangen dus gewoon echt niets! (mijn ervaring)

Dan de uitzetting, waarom? Ik weet het niet en zal het nooit weten/begrijpen ook... Nooit ving ik zoveel spiegels als de laatste jaren. Met dit jaar als topper... Zeven op de tien vissen zijn spiegels en allemaal rond de 8 tot 16 pond met het gros tussen de 8 en 12. Nu moet ik er bij zeggen dat ik de meeste spiegels met de pen vang in zijtakken van het water. Er zit wel een kern van waarheid in wbt de 'luiheid' van spiegelskarpers.. Men noemt vaak dat de spiegels in vergeten hoeken schuilen met weinig stroming. of hier een kern van waarheid in zit ik weet het niet, het valt me wel op. Het open water bevissen is ook veranderd, je heb een prachtig oud bestand met mooie grote schups en spiegels en tussendoor van je weer de kleintjes. Zo vang je een bak van een 30er en dan een SKP erachteraan. Ik vraag me hoeveel eruit gezet zijn, 200? Kan dit zomaar, mag dit zomaar? Is er uberhaupt onderzoek gedaan naar de oude visstand welke niet slecht te noemen was?

Nu wil ik niet al te negatief overkomen, begrijp me niet verkeerd. Maar als je een aantal spiegeltjes vang die te lelijk en eng zijn om beet te houden ivm rode uitslag dan denk ik bij mezelf doen we het wel goed door op zo'n mooi water dermate veel uit te zetten. Is het belangrijker om meer zorg en aandacht te besteden aan het bestaande bestand en er beter op te letten hoe er gevist word? Want tussen de nieuwe generatie SKP's zwemmen er al weer met verragde bekken....

Met vriendelijke groet,

Arjan van Dijk
luukvanwingerden  
#1310 Gepost : zondag 12 augustus 2012 22:25:15(UTC)
luukvanwingerden

Nieuwe uitzetting

hee mannen,
ben 15 jaar en kom uit puttershoek.
ben nieuw op dit forum dus moet het nog ff uit vinden.
maar zag dat het ook over de binnemaas ging.
mijn neef heeft daar laats nog een 30,6 pond gevangen op een prive stek.
ik zoek eigenlijk nog een vismaat met wat ervaring over de binnemaas.
info over het visbestand en goede stekken is dus zeer welkom.

greetz luuk

Bewerkt door de gebruiker zondag 12 augustus 2012 22:26:06(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Foosco  
#1311 Gepost : zaterdag 18 augustus 2012 17:57:57(UTC)
Foosco

5 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik ben ook al jaaaaaren BM vissert.
Heb idd ook de jaren nog meegemaakt dat je op een gegeven moment 's nachts gewoon richting horizon gooide omdat je geen fut meer had om uit te varen.
Een lijn gebroken, komt morgen wel weer, zet maar aan de kant...

En ieder jaar werden de vangsten minder. Andere manieren van presenteren, ander aas, vooraan vissen, achteraan, in het midden, diep of juist ondiep,
het werd gewoon minder !
Diepterecord was 2010, was geloof ik ook het jaar met het meest heldere water ooit, ben dat seizoen begonnen met TIEN (ja, 10) blanks op rij Schamen
Eind van dat seizoen toen nog wat kunnen scoren, maar was in zijn totaliteit gewoon dramatisch.

Vorig jaar was beter, dit jaar nog weer wat beter. Ben andere stekken gaan bevissen, en andere bollen.
Niet de aantallen van weleer, maar gewoon blij met iedere vis ! Niet meer naar het water gaan met de vraag ; hoeveel en hoe groot ?, maar vangen we wat ?...

Over de stekkeuze, eerlijk is eerlijk, 90 % van de vissers kijkt toch door dezelfde vissersbril, we willen zelfs als we niet van elkaar weten waar men
vist toch gewoon meestal op dezelfde stekken liggen !

Ik ben geen voorvoerder, kijk gewoon per keer of op mijn lievelingsstekken plek is of concurrentie in de buurt, en hou rekening met weer en wind.

Hopelijk volgend jaar gewoon hele jaar door nachtvissen Angel
rfrdaniel  
#1312 Gepost : donderdag 30 augustus 2012 01:29:39(UTC)
rfrdaniel

15 ponder

Ik zal t topic maar weer even omhoog gooien, het is nogal stil gevallen.

Vanavond met mnd pa een avondje gevist in de polder. Ik heb er 4 mogen vangen waarvan de grootste 24 pond. Mn pa heeft er 2 gevangen waaronder ook een 24 ponder.
Productief avondje in een aantal uurtjes vissen!
Camoboot  
#1313 Gepost : zondag 2 september 2012 11:19:39(UTC)
Camoboot

10 ponder

Was vannacht weer controlle ... blehh ... owja ik zat te vissen ... grr
leon87  
#1314 Gepost : vrijdag 14 september 2012 18:20:50(UTC)
leon87

Nieuwe uitzetting

valt me op dat de vissen die ik vang op de binnenmaas erg mager zijn ik trek met elke vis de kieuwdeksels open en elke karper die heeft donkerbruin grijsachtige kieuwen terwijl dit diep rood hoort te zijn.Ik heb mijn zorgen al uitgesproken naar het bestuur en tijdens de alv zal dit onderwerp ook besproken worden.Het is van groot belang dat we met karpervissers op de binnenmaas even de koppen bij elkaar steken want als er niks gebeurd dan vrees ik dat bij een koude winter alle vis onderste boeven ligt.Er zit gewoon teveel karper op de binnenmaas en er zal iets af moeten voordat je er over een paar jaar helemaal geen karper meer opzit.
leon87  
#1315 Gepost : vrijdag 14 september 2012 18:29:04(UTC)
leon87

Nieuwe uitzetting

dat de karper net na de paai vermagerd is is logisch.Dat de karper nu nog zo mager is dat het lijkt of ze net afgepaaid hebben is zorgwekkend mannen juist in deze tijd hoort de karper vol te zitten de winter nadert als de karper te mager en dus te zwak de winter in treedt dan zal deze te weinig reserves hebben om de winter te overleven.De karper is dan gewoon te zwak.Dat er misschien volgens velen hier weinig gevangen wordt is onzin ik vang elke x mijn visjes en heb nog nooit zo makkelijk als hier mijn vissen gevangen.En ik vis vanaf de kant.Niet eens met een boot.Dat er spiegelskarper zijn uitgezet is oer en oerdom er zat al veel ste veel karper op en dan nog meer uitzetten wie is hier verantwoordelijk voor geweest?????Had er dan eerst wat af gehaald en dan wat opgezet mannen als er niks gebeurd kan het misschien sneller overzijn dan we allemaal denken sommige van jullie denken misschien het zal wel mee vallen maar dat is niet zo.Enkel wat spiegeltjes zijn redelijk in het vel.Over het algemeen zijn bijna alle schubkarpers erg mager en slap.Als mensen vragen hebben of ideeen uit te wisselen mbt dit verhaal kan jeme bellen op 061328077 of stuur me even een pb vriendelijke groeten leon van kooten
Camoboot  
#1316 Gepost : vrijdag 14 september 2012 20:39:55(UTC)
Camoboot

10 ponder

Hee Leon,

Nou heb ik dit jaar weinig gevist en meer euro's bekeuring gevangen als karpers ... maar ik kan me niet herinneren dat de karpers die ik gevangen heb er ongezond en/of mager uitzien, aan het voedsel zal het ook niet liggen want dat is er echt nog steeds zat. Dus hoop dat je geen gelijk hebt en er dus niets aan de hand is , maar als iemand anders andere ervaringen heeft dan ben ik daar wel benieuwd naar ...
carpteamzhz  
#1317 Gepost : zaterdag 15 september 2012 00:53:58(UTC)
carpteamzhz

25 ponder

leon weet niet wat voor karper dat was maar de vissen die ik vang zijn dik volgemest en.kerngezond en als er teveel vis zit ligt dat aan die duitse kutspiegels
karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo

vorig jaar 83

als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
leon87  
#1318 Gepost : zondag 16 september 2012 20:17:46(UTC)
leon87

Nieuwe uitzetting

Trek.de kieuwdeksel maaar goed open had gisteren toevallig een volle maar weer waren de kieuwen niet goed.bijna alle vissen zijn mager en alle vissen zijn de kieuwen niet goed.
Mtbvincent  
#1319 Gepost : dinsdag 9 oktober 2012 16:25:46(UTC)
Mtbvincent

15 ponder

Bedankjes: 1 keer
Hallo heren,

Zelf vis ik ook weleens met de boot op de binnenmaas (geel/witte kejuitboot)
En vind het interessant om te lezen wat er door jullie word geconstateerd.
Helaas wel teleurstellen dat er de laaste maand/manden indd zo weinig word gemeld.
Zelf ben ik helaas al 3 maanden niet geweest maar hoop binnenkort nog een nachtje te pakken met de boot.

Ondanks de Boa's die op de loer liggen.Sick
carpteamzhz  
#1320 Gepost : zaterdag 13 oktober 2012 13:59:48(UTC)
carpteamzhz

25 ponder

uitzwt spiegel 22.4 pond
carpteamzhz heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
IMG_20121013_123803.jpg
karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo

vorig jaar 83

als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (31)
72 Pagina's«<6465666768>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.