logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
muhu  
#1 Gepost : maandag 9 juli 2012 09:45:39(UTC)
muhu

10 ponder

Medevissers,

helaas lukt het mij niet om voortevoeren. te wisselende diensten. Echter om instant de kans wat te vergroten gebruik ik lokvoer met wat tijgernoten en hennep erin! Nu wil het zo zijn dat ik alleen brasem vang al op 3 verschillende wateren! ik denk dat me lokvoer goed werkt voor brasem. Ik heb ook wat hailbut pellets aangeschaft. Iemand goeie tips om karper op de stek te krijg?

En hoevaak moet je je haakaas verversen en controleren? bleek dat ik gisternacht op twee hengels zonderaas heb gezeten. En enkele piep erop gehad. Aan een andere bleek heel de nacht een brasem te zitten... Dus in feite met 1 hengel gevist..
Mvg,

Kevin

Bewerkt door de gebruiker maandag 9 juli 2012 12:14:21(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
diesel  
#2 Gepost : maandag 9 juli 2012 14:13:12(UTC)
diesel

40 ponder

als je echte halibut pellets hebt lossen die binnen 6 uur op.
groet erik
DavidT  
#3 Gepost : maandag 9 juli 2012 14:37:36(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Geen tijd om te voeren? Je kan toch altijd na werktijd voeren? Of dat nou 's avonds,'s nachts of 's ochtends of 's middags is.

Lokvoer wordt niet voor niets door witvissers gebruikt. Veel attractie is snelle respons door wat er in de buurt zwemt. Brasems zijn prominent aanwezig en erg actief met deze temperaturen dus vaak sneller dan karper bij je rig dan je lief is. De spijsvertering gaat in rap tempo met hoge watertemperaturen waardoor ze veel nodig hebben.

Er is eigenlijk maar 1 oplossing. Meer tijd in je voorbereiding steken.

Dus gaan kijken waar de vissen zich ophouden gedurende de dagdelen. Voorbereiding kost je tijd maar zeer waarschijnlijk heb je er jarenlang plezier van omdat karpers vaak jaar in jaar uit hetzelfde doen. Is het makkelijkst want je ziet waar ze zwemmen.

Of door te gaan voeren, hopen dat ze je voerstek meenemen in hun dagelijkse route.

- Hair van 3 cm
- Veel minder attractie
- Gaan struinen met pen/drijvend aas
Say hello to my little friend
Lodewijk  
#4 Gepost : maandag 9 juli 2012 14:44:56(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
heb hier dat korda goo spul gezien en moet zeggen ik ben overtuigt!
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
d'n hellemonder  
#5 Gepost : maandag 9 juli 2012 22:17:59(UTC)
d'n hellemonder

5 ponder

Er bestaat volgens mij geen instant aas das Brasemproof is. Wanneer je instant vist heeft je aas veel attractie nodig. Hier nodig je dus ook de brasem mee uit. En wanneer je een aanbeet krijgt van een brasem schrikt dat ook de karper af.

Heb dit jaar 8 sessies gevist. Geen brasem gevangen. Vis en voer alleen met boilies.
DannyW  
#6 Gepost : maandag 9 juli 2012 22:37:55(UTC)
DannyW

10 ponder

Eerst geschreven door: d' Ga naar gequote bericht
Heb dit jaar 8 sessies gevist. Geen brasem gevangen. Vis en voer alleen met boilies.

Precies, als je met particles voert dat trekt direct brasem aan dus die zitten dan op je stek en zullen dan ook op jou haakaas (boilie) bijten
Als je alleen met boilies voert trek je vrijwel niet of nauwelijks brasem aan en zullen ze dus ook veel minder snel die boilie die jij aan je rig hebt zitten pakken

Ik hoop dat het duidelijk is
Karper teller 2012: 16
muhu  
#7 Gepost : maandag 9 juli 2012 23:43:42(UTC)
muhu

10 ponder

Oke thnx. Dan ouwerwets met alleen bollen erbij. Kan hennep wel?? en hoe vaak controleren jullie je haakaas of verversen jullie het?
DannyW  
#8 Gepost : maandag 9 juli 2012 23:58:08(UTC)
DannyW

10 ponder

muhu schreef:
Oke thnx. Dan ouwerwets met alleen bollen erbij. Kan hennep wel?? en hoe vaak controleren jullie je haakaas of verversen jullie het?

Hennep kan prima, ik ververs overdag om de 2/3 uur
Karper teller 2012: 16
muhu  
#9 Gepost : dinsdag 10 juli 2012 00:03:49(UTC)
muhu

10 ponder

oke! ik per sessie maar 1x sessie is altijd inc. nacht... voer je dan ook telkens wat bij?
The_MK  
#10 Gepost : dinsdag 10 juli 2012 14:13:44(UTC)
The_MK

5 ponder

DannyW schreef:
Eerst geschreven door: d' Ga naar gequote bericht

Precies, als je met particles voert dat trekt direct brasem aan dus die zitten dan op je stek en zullen dan ook op jou haakaas (boilie) bijten
Als je alleen met boilies voert trek je vrijwel niet of nauwelijks brasem aan en zullen ze dus ook veel minder snel die boilie die jij aan je rig hebt zitten pakken

Ik hoop dat het duidelijk is

Ik weet niet of dat bij jou in de buurt zo werkt. Maar bij mij gaat dat helaas niet op.
De vijvers en rivieren waar ik op vis happen de brasems en dikke windes op werkelijk alles (tijgers, boiles, popups). Het formaat aas maakt niet uit (wij vissen standaard met 22/24 MM en soms groter).
De brasems proberen de boilie naar binnen te krijgen en beginnen met het hele spul te rollen, dit doen ze een aantal keer tot dat ze realiseren dat ze een haak in hun bek hebben. Als je een school brasem over je stek hebt dan kun je er bijna van verzekerd zijn dat je er een aantal gaat vangen.
Ik denk dat je brasem ook niet kan mijden van je stek, net als karper en ook andere vis worden ze aangetrokken door geurtjes en lokmiddel in je voer. Met welk voer dan ook, het blijft interessant voor elke vis.

Twee leuke voorbeelden:
1: Setup van twee relatief grote tijgernoten en een maispopup. Levert mij tot 3 x aan toe een voorntje op van het formaat waar je aan de vaste stok nog amper plezier aan beleeft Whistle. Erg raar maar waar Breede lachd.
2: Setup van een 24 MM boilie met 15 MM Popup. Resultaat een zelf gehaakte brasems door het continu rollen van de boilie en popup. En dit gebeurde een aantal keer achter elkaar. Ze blijven net zo lang proberen tot dat ze zichzelf haken.Domme ik
Zo zijn er nog talloze keren op te noemen dat dit gebeurt. Je kunt het volgens mij gewoon niet voorkomen.
Des al niet te min blijf ik graag vissen met particles (ook hennep) en neem ik de bijvangsten maar voor lief.

Vis op de stek duidt op het bevissen van een juiste stek, vroeg of laat komt er ook karper voorbij. Dat is in ieder geval mijn mening.
Groet, Michiel

...Simplicity is the key...
muhu  
#11 Gepost : dinsdag 10 juli 2012 20:07:58(UTC)
muhu

10 ponder

maar als er vroeg of laat karper voorbij komt hoevaak moet je dan bijvoeren? want ik heb die brasems weleens te keer zien gaan voor de cam en dan is het voer zo op!
muhu  
#12 Gepost : woensdag 11 juli 2012 21:43:46(UTC)
muhu

10 ponder

En wel aas of hulpmiddel trekt snel karper aan?!
F.K  
#13 Gepost : woensdag 11 juli 2012 21:50:14(UTC)
F.K

40 ponder

the goo. doe er nu nog je voordeel mee voordat iedereen het ebruikt.
muhu  
#14 Gepost : donderdag 12 juli 2012 02:45:07(UTC)
muhu

10 ponder

oke thnx man!!
DavidT  
#15 Gepost : zaterdag 14 juli 2012 12:38:37(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Mooi weer visser, niet willen voorvoeren en denken dat the goo het wondermiddel is?

Als je tactiek ingooien en wachten is, gebruik dan wel de power smoke. Die blijft volgens mij plakken en vormt een een laagje. Lekker dik insmeren. De bait smoke versie lost sneller op.

Discharge is ook goed.
Say hello to my little friend
ricardo koster  
#16 Gepost : maandag 27 augustus 2012 20:51:46(UTC)
ricardo koster

10 ponder

Bedankjes: 1 keer
Wat reclame al niet kan doen met een karpervisser haha,als je van vissen niet veel begrijpt.
Ga dan terug naar het begin,met een pen,met een brood korst,en stop je piepers in de kast.
Doe eerst je huiswerk in real life,en niet via internet forums.
Niet persoonlijk gericht op de topic starter,maar veel gasten die niet kunnen vissen,veroorzaken zoveel schade bij vissen.
En wie er dan nog denkt dat the goo boo weet ik het wat ineens wel vis op de mat brengt,die lach ik vierkant uit mijn excuus.
Maar julie missen echt de essentie van het karpervissen,doen dingen zonder enig idee te hebben waarom,hoe en wat.
Danny fair ass lacht zich de tering om julie dat weet ik wel.

Niet al te kwaad bedoeld dit alles hoor,maar als je geen tijd heb om te voeren,en zonder voor voeren kun je geen vis vangen,en je weet helemaal niet hoe en wat,zul je mischien echt eens mijn woord moeten geloven,en terug naar de basis te stappen.
Vergeet even die karperboekjes,die 30 kilo knijters,en word realistisch.
johanv  
#17 Gepost : dinsdag 28 augustus 2012 14:17:48(UTC)
johanv

5 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ricardo koster schreef:
Wat reclame al niet kan doen met een karpervisser haha,als je van vissen niet veel begrijpt.
Ga dan terug naar het begin,met een pen,met een brood korst,en stop je piepers in de kast.
Niet persoonlijk gericht op de topic starter,maar veel gasten die niet kunnen vissen,veroorzaken zoveel schade bij vissen.
En wie er dan nog denkt dat the goo boo weet ik het wat ineens wel vis op de mat brengt,die lach ik vierkant uit mijn excuus.
Maar julie missen echt de essentie van het karpervissen,doen dingen zonder enig idee te hebben waarom,hoe en wat.

Niet al te kwaad bedoeld dit alles hoor,maar als je geen tijd heb om te voeren,en zonder voor voeren kun je geen vis vangen,en je weet helemaal niet hoe en wat,zul je mischien echt eens mijn woord moeten geloven,en terug naar de basis te stappen.

Wondermiddelen bestaan helaas niet.. Waarom ga je inderdaad niet eens actief aan de slag met penvissen? Hier kun je de karpers (en brasems) inclusief hun reactie op bepaalde aassoorten vaak uitstekend observeren!

Daarnaast trekken kleinere partikels inderdaad sneller witvis aan, maar ik neem die brasems vaak maar voor lief. Dit hoeft de vangst van een karper namelijk niet altijd in de weg te staan. En soms trekken azende brasems ook weer de aandacht van voorbijtrekkende karpers.. zien eten doet immers eten!
Tijgernootje  
#18 Gepost : dinsdag 28 augustus 2012 19:05:51(UTC)
Tijgernootje

20 ponder

Ik ken het gevoel met wisselende diensten, ik kom amper aan vissen toe
Dirk "Boutske"  
#19 Gepost : dinsdag 28 augustus 2012 19:17:10(UTC)
Dirk "Boutske"

5 ponder

ricardo koster schreef:

Hell yeah.... dat is er recht op hoor!!!!!!!! klopt inderdaad wat jij hier in je post zet ricardo...
velen missen inderdaad de essentie van het karpervissen, en velen willen het o zo gemakkelijk hebben om die mooie bakken te kunnen scheppen...
maar velen vergeten ook dat daar tijd in steekt... observeren, peilen, voeren, stekjes proberen... EN ook op je bek gaan...
en velen geloven ook nog steeds heel snel de reclame Breede lach

grtzzz boutske
ronald308  
#20 Gepost : dinsdag 28 augustus 2012 20:30:06(UTC)
ronald308

30 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
kun je hier ook berichten like'en?Dan like ik die van ricardoLike
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (13)
3 Pagina's123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.