logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Roywrt1984  
#1 Gepost : woensdag 4 juli 2012 11:42:57(UTC)
Roywrt1984

10 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Iemand hier al ervaringen mee?Dus...
Sponsor
Gertjanmos  
#2 Gepost : donderdag 5 juli 2012 19:45:49(UTC)
Gertjanmos

5 ponder

Ik heb alleen de Pineapple Power smoke gebruikt, en ik moet zeggen het werkt wel. Je moet er alleen geen wonderen van verwachten.
Ik denk dat dit meer een hulpmiddel is om op bepaalde momenten het verschil te maken. Ook vind ik het spul een beetje aan
de dure kant, maar dit is persoonlijk natuurlijk.
Nogmaals, geen wondermiddel maar ik heb er ook zeker niet minder om gevangen.

Groeten, Gj
Good things come to those who bait.

Henk Haarlem  
#3 Gepost : donderdag 5 juli 2012 19:55:56(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Gertjanmos schreef:
en ik moet zeggen het werkt wel.

Nogmaals, geen wondermiddel maar ik heb er ook zeker niet minder om gevangen.

Groeten, Gj

Begrijp me niet verkeerd, maar dit zijn twee uitspraken die botsen.

Het werkt....

maar heb niet minder gevangen....

Hoe weet je dan dat het werkt.
Huhh...

Bewerkt door de gebruiker donderdag 5 juli 2012 19:57:58(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Gertjanmos  
#4 Gepost : donderdag 5 juli 2012 20:16:31(UTC)
Gertjanmos

5 ponder

@Henk Ik heb hiermee gevist op een water waar ik vaak vis, dus ik weet ook wat ik daar ongeveer kan vangen op een bepaald moment. Ik probeerde hier alleen maar mee te zeggen dat ik er niet meer mee vang maar ook niet minder.
Nu ik mn post zo doorlees begrijp ik de tegenstrijdigheid wel. Ik bedoelde het meer in de zin van; het werkt omdat ik er vis mee heb gevangen. Mijn excuses voor de onduidelijkheid, ik hoop dat het nu wel duidelijk is?

Groeten, Gj
Good things come to those who bait.

Henk Haarlem  
#5 Gepost : donderdag 5 juli 2012 20:57:08(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Gertjanmos schreef:
@Henk Ik heb hiermee gevist op een water waar ik vaak vis, dus ik weet ook wat ik daar ongeveer kan vangen op een bepaald moment. Ik probeerde hier alleen maar mee te zeggen dat ik er niet meer mee vang maar ook niet minder.
Nu ik mn post zo doorlees begrijp ik de tegenstrijdigheid wel. Ik bedoelde het meer in de zin van; het werkt omdat ik er vis mee heb gevangen. Mijn excuses voor de onduidelijkheid, ik hoop dat het nu wel duidelijk is?

Groeten, Gj

Excuus = overbodig daar zei ik het niet om.Tik 'm aan!

Maar las het en had zoiets van Huhh...

Maar nu zeg je weer iets
Quote:
Ik probeerde hier alleen maar mee te zeggen dat ik er niet meer mee vang maar ook niet minder.

Dan weet je toch niet of het heeft gewerkt.Dus...

Kijk ik heb het in werking gezien in een glas, en dat zag er interessant uit.

Maar om nu er van te zeggen dat het werkt...... ik weet het niet en volgens mij kan je er ook niet van uitgaan dat het beter werkt dan andere dips en zo, het voegt wel iets extra toe.

Maar als je dan wel 1 heeft gevangen ( op zo'n moeilijke dag ), komt het dan daardoor of heb je die dan toch gevangen vanwege je doorzetting.( had je die dan ook gevangen zonder gebruikmaken van..... )

Volgens mij werkt het in ieder geval wel in het verkrijgen van zelfvertrouwen door de visser.

Mvg. Henk.

Mvg. Henk Haarlem.

Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Roywrt1984  
#6 Gepost : donderdag 12 juli 2012 10:33:06(UTC)
Roywrt1984

10 ponder

Iemand anders ervaringen?
freaky  
#7 Gepost : donderdag 12 juli 2012 13:31:48(UTC)
freaky

25 ponder

Quote:
Ik probeerde hier alleen maar mee te zeggen dat ik er niet meer mee vang maar ook niet minder.

oftewel het heeft geen meerwaarde, toch?

ik heb altijd de gedachte gehad, dat als je goed aas hebt, waarom moet je dan nog talloze dips, poederdips en weet ik wat gebruiken? je aas is toch goed
of heb je dan zo weinig vertrouwen in het aas waar je mee vist dat je het moet boosten? en overflavouren bestaat ook nog
leer om te vangen, vang om te leren
F.K  
#8 Gepost : donderdag 12 juli 2012 20:34:39(UTC)
F.K

40 ponder

het werkt zeker. en qua prijs valt het wel mee. je moet ook niet veel gebruiken. de productie is ook al duur. winkeliers maken op een enkel flesje niet heel veel winst.
Henk Haarlem  
#9 Gepost : donderdag 12 juli 2012 20:59:15(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

floriskouters schreef:
het werkt zeker.

Waar is deze zelfverzekerdheid op gebaseerd ?

Mvg. Henk Haarlem.

peter servais  
#10 Gepost : donderdag 12 juli 2012 21:45:13(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ik denk dat dat wel mee valt Floris..
Winkeliers willen altijd winst maken dus het lijkt me sterk dat ze op GOO ineens veel minder winst op maken.
Er zit toch vaak 30 a 40% op als het al niet meer is.

Maar dat bepaald elke winkelier voor zich natuurlijk

Bewerkt door de gebruiker donderdag 12 juli 2012 22:01:20(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Anne  
#11 Gepost : donderdag 12 juli 2012 21:51:26(UTC)
Anne

25 ponder

Ik denk dat het meer vissers vangt dan visMee eens
Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
diesel  
#12 Gepost : donderdag 12 juli 2012 21:56:05(UTC)
diesel

40 ponder

Anne schreef:

100% met je eensLike Like

+1Tik 'm aan!

Bewerkt door de gebruiker donderdag 12 juli 2012 21:56:56(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

groet erik
Henk Haarlem  
#13 Gepost : donderdag 12 juli 2012 22:05:57(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Anne schreef:

Tik 'm aan!
Mvg. Henk Haarlem.

Stefan Broks  
#14 Gepost : vrijdag 13 juli 2012 14:51:34(UTC)
Stefan Broks

10 ponder

Henk Haarlem schreef:
Gertjanmos schreef:

Groeten, Gj

Excuus = overbodig daar zei ik het niet om.Tik 'm aan!

Maar las het en had zoiets van Huhh...

Maar nu zeg je weer iets
Quote:

Dan weet je toch niet of het heeft gewerkt.Dus...

Kijk ik heb het in werking gezien in een glas, en dat zag er interessant uit.

Maar om nu er van te zeggen dat het werkt...... ik weet het niet en volgens mij kan je er ook niet van uitgaan dat het beter werkt dan andere dips en zo, het voegt wel iets extra toe.

Maar als je dan wel 1 heeft gevangen ( op zo'n moeilijke dag ), komt het dan daardoor of heb je die dan toch gevangen vanwege je doorzetting.( had je die dan ook gevangen zonder gebruikmaken van..... )

Volgens mij werkt het in ieder geval wel in het verkrijgen van zelfvertrouwen door de visser.

Mvg. Henk.

Hallo Henk,

Ik snap wat je bedoeld met je laatste stukje text, maar dat is toch met alles? wat vangt die vis nou? als je blankt had je dan met een andere bol of rig wel een vis gevangen? Ik geloof zeker dat een bepaalde vis een voorkeur kan hebben voor een bepaald aas, maar als die aast vreet die denk ik ook wel alles op. Op het moment dat wij zeker kunnen vast stellen dat iets altijd karper vangt is er voor ons toch ook geen reet meer aan? Wat ik bedoel te zeggen is dat we nooit weten waaraan het nou gelegen heeft.

Ik wil je totaal niet aanvallen ofzo! Maar ik ben gewoon benieuwd wat hoe jij er over denkt als je mijn stukje gelezen hebt!

On topic, ik denk dat het een leuk middel is op een echt run water. lekker helder putje en druk bevist putje is het iets nieuws en ik denk dat de jongere en kleinere karpers over het algemeen nieuwsgieriger zijn! dit baseer ik op het feit dat ik op mijn thuis water met fluo's over het algemeen de kleinere vissen pak, terwijl als er met gewoon normale kleur pop ups gevist wordt de vissen groter worden. Het is een ervaring die ik dus heb opgedaan en kan overal weer anders uitpakken!

met vriendelijk groet,

Stefan

Henk Haarlem  
#15 Gepost : vrijdag 13 juli 2012 17:42:35(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Hallo Henk,Hallo Stefan

1;Ik snap wat je bedoeld met je laatste stukje text, Like ok duidelijk
2;maar dat is toch met alles? Inderdaad.
3;wat vangt die vis nou? Vast beradenheid? goede voor bereiding? goed aas ? om maar een paar dingen te noemen.Tik 'm aan!
4;als je blankt had je dan met een andere bol of rig wel een vis gevangen? rig misschien, maar ik denk liever dat de vis er niet was of wilden eten op dat moment, maar met langere sessie's vang ik altijd wel iets.
5;Ik geloof zeker dat een bepaalde vis een voorkeur kan hebben voor een bepaald aas,ik niet sorry.
6;maar als die aast vreet die denk ik ook wel alles op.Dat ben ik weer wel met je eens.
7;Op het moment dat wij zeker kunnen vast stellen dat iets altijd karper vangt is er voor ons toch ook geen reet meer aan? Volgens mij kan je karper met zo beetje alles wat eetbaar is vangen, zolang het maar op de haak/hair kan.
8;Wat ik bedoel te zeggen is dat we nooit weten waaraan het nou gelegen heeft. Weten niet maar kan redenen bedenken. zie 3.

Ik wil je totaal niet aanvallen ofzo! Voel dat ook niet zo.Tik 'm aan!
Maar ik ben gewoon benieuwd wat hoe jij er over denkt als je mijn stukje gelezen hebt!Dan denk ik dat je dit hieronder bedoelt?

On topic, ik denk dat het een leuk middel is op een echt run water.
op een run water is het niet moeilijk om een vis te vangen dus kan je er niets van zeggen of iets beter werkt

lekker helder putje en druk bevist putje is het iets nieuws en ik denk dat de jongere en kleinere karpers over het algemeen nieuwsgieriger zijn! dit baseer ik op het feit dat ik op mijn thuis water met fluo's over het algemeen de kleinere vissen pak, terwijl als er met gewoon normale kleur pop ups gevist wordt de vissen groter worden.
met deze laatste vaststelling van je heb je het over jou gedachte hier over die ik zie als een bevestiging van wat ik hier boven in topic zei, [/b]
Quote:

en over die fluo en gewoon, als ik nu daar ga vissen en ik vang op fluo wel groot en op gewoon klein, waar ligt het dan aan ?

Het is een ervaring die ik dus heb opgedaan dat bedoel ik dus is geen feit, maar een ervaring
en kan overal weer anders uitpakken! [b]precies, wil namelijk niet zeggen dat als ik daar ga vissen het precies zo moet doen als jou om er iets te vangen.

met vriendelijk groet,

Stefan

Mvg; Henk.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 13 juli 2012 17:45:26(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mvg. Henk Haarlem.

Stefan Broks  
#16 Gepost : vrijdag 13 juli 2012 18:31:20(UTC)
Stefan Broks

10 ponder

duidelijk henk blij dat je eigen niet aangevallen voelt!

mag ik vragen of u een koi vijver heeft?

zoja, ik heb verschillende dingen met mijn kois getest. ik heb 1 vis die vreet als ik wil de hele dag door, nu ging ik dus verschillende aassoorten met hem testen..

eerst wat hennep en dat ging prima!
toen wat mais en dat ging ook prima
toen een tijgernoot en dat ging ook prima..
verschillende soorten bollen en hij at alles..
nu gooide ik er een bepaalde bol in van goed merk! en dat moest die niet hebben en spuugde het constant uit terwijl al mijn andere kois gek op die bepaalde bol waren moest die ene er totaal niks van hebben, hoe verklaar je dit dan Henk? Ik was al met je van mening dat je met alle soorten aas wel een karper moet kunnen strikken en ik denk dat flavours vooral de vissers vangen. Als een vis aast is die met bijna alles te vangen. Maar bij een reeds verzadigde vis kan wel degelijk een voorkeur ontstaan!

voor dat je me dadelijk verkeerd begrijpt nadat die de bol steeds uitspuugde gooide ik er weer een paar noten in en die pakte hij wel weer gewoon en at deze ook op.

ben benieuwd hoe andere hier over denken!

Ik ben misschien niet zo ervaren als u en ik zie dit vooral als een leer proces voor me zelf!
luuk heesters  
#17 Gepost : vrijdag 13 juli 2012 18:58:05(UTC)
luuk heesters

15 ponder

@ Henk&Stefan,

5;Ik geloof zeker dat een bepaalde vis een voorkeur kan hebben voor een bepaald aas, ik niet sorry.

Ik geef Stefan hier gelijk in moet ik zeggen. Op een bepaald water vang ik op kruiden boilies hoofdzakelijk spiegels terwijl als ik er een zoete aanhang ik hoofdzakelijk schubs ga vangen..
Is dit toeval? Nee, dat denk ik niet. ( dit wou ik even kwijt )
Henk Haarlem  
#18 Gepost : vrijdag 13 juli 2012 19:36:38(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Stefan Broks schreef:

Nee maar heb voor een 2 jaar een aquarium gehad waar ik twee spiegeltjes in groot heb gebracht.
en hen geobserveerd in eetgedrag.
ze aten alles wat ik er in gooide zelfs een tumtum snoepje, alleen die at geen tweede daarvan, dus ik denk uit nieuwsgierigheid op onderzoek maar als het niets aan voeding toevoegt zullen ze het niet eten maar wel altijd weer opzuigen omdat ze te stom zijn om het te herkennen als " oja dat is iets wat ik niet wil eten"

zoja, ik heb verschillende dingen met mijn kois getest. ik heb 1 vis die vreet als ik wil de hele dag door, nu ging ik dus verschillende aassoorten met hem testen..

verschillende soorten bollen en hij at alles..( hou dit in gedachte )

nu gooide ik er een bepaalde bol in van goed merk!( heb je deze zelf ook geproefd, om zeker te zijn of het een goede was. Dus... ) en dat moest die niet hebben en spuugde het constant uit En als je er nu Korda Goo op doet eet hij dat dan wel?
maar omdat ie die niet wilde, zegt toch niet dat ie op een ander aas te vangen is, een bol is een bol.

terwijl al mijn andere kois gek op die bepaalde bol waren moest die ene er totaal niks van hebben ( maar hier boven zeg je wel dat ie alles at Knipoog ), hoe verklaar je dit dan Henk?
Hier heb ik geen verklaring voor, zo zie je maar, het is niet dat ik denk alles te weten.
Maar wil nog wel kwijt dat als ie een bepaald merkbol niet eet maar wel een andere bol, dan lust ie nog steeds bollen dus vangbaar op boillie's
Breede lachd

Ik was al met je van mening dat je met alle soorten aas wel een karper moet kunnen strikken en ik denk dat flavours vooral de vissers vangen. Als een vis aast is die met bijna alles te vangen. Maar bij een reeds verzadigde vis kan wel degelijk een voorkeur ontstaan!

voor dat je me dadelijk verkeerd begrijpt nadat die de bol steeds uitspuugde gooide ik er weer een paar noten in en die pakte hij wel weer gewoon en at deze ook op.
Maar wat als je geen noot had gedaan maar andere bol?

Ik ben misschien niet zo ervaren als u en ik zie dit vooral als een leer proces voor me zelf!
En ik ben niet meer dan jou, en ik leer ook nog steeds dat doe je namelijk je hele leven.
Tik 'm aan!

Ps; laten we niet uit het oog verliezen dat het topic over Korda Goo gaat, Hé
Anders ff topic openen waar we hier over gaan discussiëren.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 13 juli 2012 19:56:31(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mvg. Henk Haarlem.

Henk Haarlem  
#19 Gepost : vrijdag 13 juli 2012 19:47:29(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

luuk heesters schreef:
@ Henk&Stefan,

5;Ik geloof zeker dat een bepaalde vis een voorkeur kan hebben voor een bepaald aas, ik niet sorry.

Ik geef Stefan hier gelijk in moet ik zeggen. Dat is je goed recht natuurlijk Blijb

Op een bepaald water vang ik op kruiden boilies hoofdzakelijk ( dus niet alleen maar ) spiegels terwijl als ik er een zoete aanhang ik hoofdzakelijk ( dus niet alleen maar ) schubs ga vangen..

Is dit toeval? Nee, dat denk ik niet. ( dat denk ik weer wel )
( dit wou ik even kwijt )
Maar je bent het in ieder geval nu kwijt.Knipoog
Mvg. Henk Haarlem.

diesel  
#20 Gepost : vrijdag 13 juli 2012 19:50:12(UTC)
diesel

40 ponder

Stefan Broks schreef:

verschillende soorten bollen en hij at alles..
nu gooide ik er een bepaalde bol in van goed merk! en dat moest die niet hebben en spuugde het constant uit terwijl al mijn andere kois gek op die bepaalde bol waren moest die ene er totaal niks van hebben, hoe verklaar je dit dan Henk? Ik was al met je van mening dat je met alle soorten aas wel een karper moet kunnen strikken en ik denk dat flavours vooral de vissers vangen. Als een vis aast is die met bijna alles te vangen. Maar bij een reeds verzadigde vis kan wel degelijk een voorkeur ontstaan!

Geef je vissen maar es een weekje geen eten,dan eten ze elke bolBlijb Blijb

Jou vissen zijn kieskeuriger omdat ze elke dag (meerdere)keren eten krijgen,althans zo gaat dat hier....
groet erik
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (4)
3 Pagina's123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.