Toen ik nog niet zo lang op karper viste heb ik ze wel eens gekocht.
ik kocht steeds 9Kg boilies (tijgernoot) en dan tijgernoot supershock en tijgernoot dip voor om en nabij de 50 euro inclusief verzending.
Ik had altijd een potje bij met een stuk of 10/20 bijgesneden boilies die ik dan in een bodempje dip liet soaken,
Ik liet die hier gewoon inzitten tot ze op waren.. de dip trok dus bijna geheel in die boilies.
Instant ving ik hier gewoon mee, als er karper op de stek was pakte die vaakwel het aas.
Ik voerde ook echt niet heel veel bij, meestal een stik met wat kruim en een paar halve en hele boilies.
Met een voercampagne ben ik wel wreed op me bek gegaan met die tijgernoot.
Ik heb een keer een voersessie gedaan op een groot water in het najaar, elke 3 dagen 2kg spodden (anti-meeuw)
en na 2 weken vissen, dat was me een dijk boilies.
Helaas niets op gevangen, 2 dagen en nachten niets... (ook de enigste 2 nachten dat het vroor die periode)
vele factoren waar het aan kan liggen, maar ik denk dat de voedingswaarde van een bol van 4 euro/kg wel wat te wensen overlaat. Van welk merk dan ook!
persoonlijk denk ik achteraf dat die voedingswaarde wel een belangrijke rol speelt bij een voerstek opbouwen.
Als je de karpers volledig voorziet in hun voedingsbehoefte dan hoeven ze niet verder te zoeken.
Mist een boilie belangrijke voedingsstoffen zullen ze toch verder MOETEN zoeken naar voedsel met de ontbrekende voedingsstoffen.
en voor de (te) snelle lezers, voedingsstoffen zijn in 99% van de gevallen GEEN liquid dips en/of flavours.
die 1% zijn natuurlijk food-dips maar dat staat dan duidelijk aangegeven en beschreven op de verpakking.
anyway, lang verhaal kort:
bosche boilies instant? doen!
Bosche boilies voerstek opbouwen? kan maar wel i.c.m. goede kwaliteit "food" boilies (mixen drukt de kosten dan een beetje)
mijn mening.
gr SF
Bewerkt door de gebruiker zondag 1 juli 2012 15:48:51(UTC)
| Reden: Niet aangegeven