55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
ach weet je henkie het maakt mij niet zo veel uit wat iedereen zegt. als ik vraag naar het vermogen van jou auto dan zeg jij denk ik wel voor 95% zeker dat je zoveel pk heb en niet zoveel kilowatt en ja ik geef eerlijk toe ik doe het zelf ook. soms zeg ik kilo's soms zeg ik ponden |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 96
|
Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt, ik zeg het liever in kg's. Heb in begin zelf de fout gemaakt door te kijken naar de ponden op mijn weegschaal, daar staat dus de Engelse variant op. Dan lijkt een vis zwaarder voor mijn idee. Een boel verhalen van een vijver waar ik hier wel eens op vis gaan over bekende vissen die zo ineens ik weet niet hoeveel pond zwaarder zijn geworden. Ik weet wel waar die verhalen vandaan komen, Engelse ponden en het niet aftrekken van het gewicht van de onthaakmat of weegnet.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Lodewijk schreef: als ik vraag naar het vermogen van jou auto dan zeg jij denk ik wel voor 95% zeker dat je zoveel pk heb en niet zoveel kilowatt
Nu je dat zegt, dat moet ik op de papieren zien en daar komt ie............. 66kw, wie weet hoeveel pk dat is.?|_ Got it 89.826 pk. http://www.kw-naar-pk.nl/Bewerkt door de gebruiker dinsdag 26 juni 2012 20:43:17(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
|
dan heb je meer als mij henk! hehe |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Lodewijk schreef:dan heb je meer als mij henk! hehe dat zeiden je exen ook al tegen me...... |
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
|
wat ben je ook een lul af en toe he |
|
|
|
|
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 13-5-2011(UTC) Berichten: 28
|
Henk Haarlem schreef:The_MK schreef:Ponden of kilo's de vis wordt er niet zwaarder op (als je gewoon de NL-BE maatstaven pakt). En niet de Engelse ponden als Nederlandse gaat gebruiken. Het gaat om de complete vis (schoonheid,kracht,gesteldheid en gewicht!) Ik verval in herhaling, maar er bestaan sinds 1937± Geen ik herhaal Geen Nederlandse ponden meer, wel halve kilo's. Als NL ponden bedoel ik gewoon de kilo's x 2 Komt dus eigenlijk op hetzelfde neer (mensen op de markt hoor ik ook nog steeds ponden schreeuwen , zal ook wel een reden voor zijn). Bewerkt door de gebruiker woensdag 27 juni 2012 10:52:35(UTC)
Groet, Michiel
...Simplicity is the key... |
|
|
|
|
Stefan Huijsman schreef:Iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt, ik zeg het liever in kg's. Heb in begin zelf de fout gemaakt door te kijken naar de ponden op mijn weegschaal, daar staat dus de Engelse variant op. Dan lijkt een vis zwaarder voor mijn idee. Een boel verhalen van een vijver waar ik hier wel eens op vis gaan over bekende vissen die zo ineens ik weet niet hoeveel pond zwaarder zijn geworden. Ik weet wel waar die verhalen vandaan komen, Engelse ponden en het niet aftrekken van het gewicht van de onthaakmat of weegnet. I agree! |
Groet, Michiel
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
in Belgie kennen we geen ponden, en zeker geen zogezegd nederlandse ponden, wel engelse ponden, maar dan heeft men het over de munteenheid. |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
|
The_MK schreef:Als NL ponden bedoel ik gewoon de kilo's x 2 Komt dus eigenlijk op hetzelfde neer (mensen op de markt hoor ik ook nog steeds ponden schreeuwen , zal ook wel een reden voor zijn). Ik weet wel wat jij bedoeld, maar jij niet wat ik probeer te vertellen. Nogmaals, officieel bestaan er geen ponden meer in Nederland, al sinds 1937 met de ijk-wet. Nu geef ik toe in het praten gebruiken we hem wel en is ook niet verboden. (doe het zelf ook rustig, "een dertiger" maar als ik precies/eerlijk wil zijn dan word het 16.4 kilo ) Maar ik blijf het overdrijven vinden als je weegt in kilo en dat verdubbeld in ponden. ( Omdat dat beter klinkt, bullpoep ) Zeker als er ook nog eens door vele niet goed word omgerekend. (de bv. 32.8 pond vis, die gewogen 16.4 kilo woog.) ( de 100 grammen gaat ook over de kop, reken daarbij naar boven afronden en een vis is opeens bijna een kilo zwaarder dan in werkelijkheid.) Dat er op de markt nog steeds in ponden word geschreeuwd, die schreeuwer heeft 100% zeker het niet op zijn prijsbordjes staan, is namelijk verboden. Daar staan 1/2 kilo's op. |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.413
|
het gaat er toch om dat je een mooie vis vangt.
|
|
|
|
|
floriskouters schreef:het gaat er toch om dat je een mooie vis vangt. Inderdaad Maar weeg hem/haar dan niet. Maar fotografeer en geniet van dat feit. Maar; Weeg je wel omdat je wil weten hoeveel zij/hij weegt, dan doe je dat in kilo. en "vergroot" je dat in ponden dan gaat het je om meer te lijken dan dat het is. Maar goed; iederdoet wat iemoet. Ik vind het in iedergeval iets vrouwelijks, die komen ook aan in kilo's en vallen af in ponden. omdat dat beter klinkt. Bewerkt door de gebruiker woensdag 27 juni 2012 13:03:24(UTC)
|
|
|
|
Henk Haarlem schreef:The_MK schreef:Als NL ponden bedoel ik gewoon de kilo's x 2 Komt dus eigenlijk op hetzelfde neer (mensen op de markt hoor ik ook nog steeds ponden schreeuwen , zal ook wel een reden voor zijn). Ik weet wel wat jij bedoeld, maar jij niet wat ik probeer te vertellen. Nogmaals, officieel bestaan er geen ponden meer in Nederland, al sinds 1937 met de ijk-wet. Nu geef ik toe in het praten gebruiken we hem wel en is ook niet verboden. (doe het zelf ook rustig, "een dertiger" maar als ik precies/eerlijk wil zijn dan word het 16.4 kilo ) Maar ik blijf het overdrijven vinden als je weegt in kilo en dat verdubbeld in ponden. ( Omdat dat beter klinkt, bullpoep ) Zeker als er ook nog eens door vele niet goed word omgerekend. (de bv. 32.8 pond vis, die gewogen 16.4 kilo woog.) ( de 100 grammen gaat ook over de kop, reken daarbij naar boven afronden en een vis is opeens bijna een kilo zwaarder dan in werkelijkheid.) Dat er op de markt nog steeds in ponden word geschreeuwd, die schreeuwer heeft 100% zeker het niet op zijn prijsbordjes staan, is namelijk verboden. Daar staan 1/2 kilo's op. Klopt |
Groet, Michiel
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.413
|
hahaha voor mij is het meer een indicatie. al die mensen die 15,1 kilo. dat is voor mij gwn 15 kilo.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.