logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Loers  
#1 Gepost : maandag 11 juni 2012 14:27:51(UTC)
Loers

Nieuwe uitzetting

Hallo,

ik ben van plan om deze zomer eens een 3-daagse te houden naar de vijvers van Moulin de Boiron (http://www.moulindeboiron.com). Nu vroeg ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft? Kwestie van te weten of het de moeite is om er te gaan. Is het een moeilijk/makkelijk water, waar moet je op letten bij de stekkeuze en evt ook tips ivm aas. Ik wil niet weten met welk aas jullie specifiek vissen maar eerder met welke soort aas jullie de beste resultaten behaalden (partikels/boilies/pellets of andere).
Graag krijg ik hierover wat info!

Bedankt
Sponsor
jeroen v oenen  
#2 Gepost : zaterdag 16 juni 2012 21:26:08(UTC)
jeroen v oenen

20 ponder

hallo Loers,

even voorstellen zou fijn zijn.........

maargoed, ik ben hier een keer geweest en het is mij tegen gevallen. Ten eerste was de besproken stek bezet. Ik heb daar overigens alleen overdag gevist (keiharde blank). Het is een blubberput (dikke laag). probeer dus de harde plekken te vinden. Ik had geen boot of voerboot mee dus moest alles werpend doen. helaas heb ik geen harde plekken binnen mij werp afstand kunnen vinden....... de vis die ik heb gespot was allemaal achter in de hoek van het meer 200 meter van de stek. dus helaas niet te bereiken. Tegenover mij +/- 160 meter zaten een stel die de piepers op standje schreeuwen hadden staan en die het nodig vonden om de piepers nooit uit te zetten. ik heb meerdere soorten bollen geprobeerd. maar na een 4 uur stonken ze allemaal naar de blubber.
Loers  
#3 Gepost : zondag 17 juni 2012 12:27:27(UTC)
Loers

Nieuwe uitzetting

Ik ga me dadelijk voorstellen!
Alleszins bedankt voor de info. Hebben die mannen met hun luide piepers dan wel iets gevangen? En hoe groot is de vijver? Wel jammer dat het een blubberput is, had ik niet direct verwacht, maar ik ga toch mijn kans wagen denk ik! Ben je toevallig ook iets te weten gekomen over het bestand?
jeroen v oenen  
#4 Gepost : zondag 17 juni 2012 12:51:22(UTC)
jeroen v oenen

20 ponder

nee er werd zeer weinig gevangen. ik geloof dat iemend 1 zeelt had op de penhengel.

het bestand kan ik je helaas weinig over vertellen.
Loers  
#5 Gepost : woensdag 20 juni 2012 01:22:06(UTC)
Loers

Nieuwe uitzetting

Oké, alleszins bedankt voor de info!
Je hebt toevallig geen weet van gelijkaardige wateren in de ardennen? Buiten Val de L'aisne dan, das een zuiver runwater en daarvoor moet ik niet tot daar gaan..
Nick_S  
#6 Gepost : woensdag 20 juni 2012 21:31:01(UTC)
Nick_S

15 ponder

Ik weet er nog wel wat zijn
luuk heesters  
#7 Gepost : zaterdag 23 juni 2012 21:46:26(UTC)
luuk heesters

15 ponder

Hee,

Ik ben ook wellis op dit meer geweest. Het is een schitterende omgeving!
De eerste keer in 2008 zaten we op stek 1 we kregen 1 run toen we de hengels zover mogelijk richting de kom probeerde te gooien die daar rechts van ligt.

In 2009 ben ik nog is terug gegaan met mijn maat en toen zaten we op stek 8of9 geloof ik! toender tijd was dat de laatste stek die er lag nu is er ook een stek 10 bijgekomen.
Wij zijn het water ingelopen om onze hengels in te gooien, het liep vrij vlak af waar we hebben gelopen.
Er lagen delen waar je vrij ver de modder in zakte maar er lagen ook delen waar je over een grindbank liep.
Toen hebben we in 3 nachten tijd 3 vissen gevangen een schub een spiegel en een graskarper.
De laatste dag boden een paar aardige gasten ons aan om onze lijnen richting de overkant te varen.
Dit leek ons een strak plan want daar draaide heel de tijd vis.
Ik heb toen nog een zeelt gevangen en mijn maat heeft een karper gelost en een run misgeslagen.

Mijn maat is verleden jaar nog is terug gegaan maar dit maal op het kleine meer ze hadden een supersessie gehad!
Het kleine meer is ook een stuk makkelijker te bevissen als het grotere meer.
Zoek je meer uitdaging zou ik naar het grotere meer gaan. Wil je meer actie dan kun je beter naar het kleine meer gaan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,
Luuk

jase  
#8 Gepost : donderdag 20 december 2012 10:43:54(UTC)
jase

5 ponder

Ben er ook ooit geweest in 2009 dacht ik, toen heb ik geen karper gevangen maar wel ene kleine snoekje op de boilie!d'oh!
Ik zat toen op stek 8 dacht ik, niet zo ideaal. Ik ga zeker nog eens terug en me goed voorbereiden en een goede stek kiezen, stek 1 zou de beste zijn...
badboy70  
#9 Gepost : donderdag 10 januari 2013 00:14:43(UTC)
badboy70

15 ponder

Ben er dit jaar geweest.
Drie dagen twee nachten en niet ene beet.
Toen wij kwamen was er een groep van 6 man met dus twaalf hengels die 7dagen en 6 nachten 4 karpers hadden.
Er werd wel verteld door verschillende vissers dat 2012 een heel slecht jaar was daar.
Hotel ed. was helemaal super en de omgeving ook heel mooi.
Grote meer is moeilijk vissen en de kleinere vijver wat makkelijker.
Succes
Til de vis zonder de vis te tillen
Frans Klomp  
#10 Gepost : vrijdag 25 januari 2013 09:01:09(UTC)
Frans Klomp

5 ponder

Hoi mensen,

Ik ken wel iemand die er ook regelmatig is geweest, altijd 3 nachten. Maar alleen overdag gevist. Het is daar best prijzig als je alles telt. Natuurlijk wel veel luxe aanwezig.
Verder schijnt er over het algemeen weinig vis gevangen te worden.
Kortom: Ik zou mooi naar iets anders gaan, waar je in ieder geval al meer kans maakt op een vis. En wat vaak nog stukken voordelig is.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (3)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.