5 ponder Lid sinds: 12-4-2012(UTC) Berichten: 34
|
hallo, ik vis al een paar jaar op dezelfde privevijver mar er komt steeds meer wier in de vijver, nu is het zelfs zo erg dat het haast niet meer bevist kan worden door te veel wier op bodem en op het oppervlakte als jullie tips hebben om het wier eruit te krijgen of manieren om hier bij te vissen dan zijn ze meer als welkom
m.v.g. oscar
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Een opblaas bootje en een hark Is wel een helse klus....
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
Erwin schreef:Een opblaas bootje en een hark Is wel een helse klus.... iig een betere dan met middeltjes gaan lopen klote |
groet erik |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
of even kijken naar weedrakes van bijvoorbeeld een Angling Intelligence! Die dingen werken aardig! De manier van Erwin is nog altijd het beste!
|
|
|
|
|
heel de vijver is egt onmogelijk heb het al geprobeerd zou het helpen open plaatsen te maken of zou het kunnen met lijn zonder lood zo zou je op het wier kunnen vissen denk ik zo
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 549
|
|
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
|
|
|
|
|
ja dat gaan we doen maar helpt dat zoveel?
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
Zit ook met dit probleem, zit er ook over na te denken graskarpers te kopen!
|
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.413
|
Is niet overal toegestaan he. gemeente moet dat bijhouden waar ze zitten en waar niet. volgens mij.moeten.hun ook toestemming geven.
|
|
|
|
|
ja het is privewater heb ik geluk mee he
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 12-6-2012(UTC) Berichten: 81
|
floriskouters schreef:Is niet overal toegestaan he. gemeente moet dat bijhouden waar ze zitten en waar niet. volgens mij.moeten.hun ook toestemming geven. Euhmmm... op sommige wateren plant de graskarper zich voort (wat niet mogelijk is zeggen ze, gebeurt toch). Hoe wou de gemeente dat controleren?
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 4-2-2012(UTC) Berichten: 33
|
Zet nou alsjeblieft niet te veel graskarper uit. dze planten zich mischien niet voort maar blijven lang leven.. bij ons vang je nu bijna altijd gras en af en toe schub... |
Mvg. Dirk
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.413
|
M. Chiron schreef:floriskouters schreef:Is niet overal toegestaan he. gemeente moet dat bijhouden waar ze zitten en waar niet. volgens mij.moeten.hun ook toestemming geven. Euhmmm... op sommige wateren plant de graskarper zich voort (wat niet mogelijk is zeggen ze, gebeurt toch). Hoe wou de gemeente dat controleren? geen idee. zeg alleen maar als waarschuwing. ik vind het mooie beesten en heb er niks op tegen dat ze uitgezet wordne.
|
|
|
|
|
ja maar hou anders het wier onder controle houden
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-1-2011(UTC) Berichten: 713
|
Idd met een hark eruit trekken ofzo? en op een grote plek gele zand met kiezel gooien en daar op gaan vissen. Vis ook op een kanaal waar alleen maar wier is en heb er ook een deel uitgehaalt met de hark dit is wel een grote klus maar wel de beste oplossing |
Het maakt niet uit groot of klein, als ze maar mooi zijn
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 13-5-2011(UTC) Berichten: 28
|
Ik heb nog wel een aantal graskarpers bij ons in de vijver in de buurt. Er zitten daar genoeg zelfs mooie exemplaren tot over de 30 pond . Die maken zo korte metten met het wier! Je mag ze zo komen halen mijn voerplekken zijn binnen no time kaal gevreten door deze vreetmachines! Bewerkt door de gebruiker dinsdag 26 juni 2012 16:38:26(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Groet, Michiel
...Simplicity is the key... |
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
hier gebruiken we een lange ketting en die leggen we op de bodem en trekken hem dan langzaam naar ons toe. je 'cut' het wier en het drijft zo weg |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
the_mk waar kan dat en hoeveel zyn er dat?
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 23-6-2012(UTC) Berichten: 143
|
Wier dat lost komt van de bodem en niet uit de vijver wordt gehaald groeit op een andere plek weer terug geloof ik. Wat je inderdaad kunt doen is een aantal stekken wier vrij maken door middel van een hark. En er dan inderdaad kiezels overheen gooien dat je een mooie harde plaat krijgt.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 493
Bedankjes: 1 keer
|
zoals erwin al zecht met een bootje en een hark het water op, heb ik ook met een maat van mij moeten doen om alles schoon te krijgen en mooie stekken te oeken en rigjes uit varen!
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.