logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

72 Pagina's«<6364656667>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
carpteamzhz  
#1281 Gepost : maandag 18 juni 2012 21:11:46(UTC)
carpteamzhz


25 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 429

vissen leeren en onstressen iam loving it
carpteamzhz heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
2012-06-18 20.08.23.jpg
karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo

vorig jaar 83

als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
griend  
#1282 Gepost : maandag 18 juni 2012 22:11:17(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Het was bij redelijk druk met de bootjes en ik begreep ook dat er een hoop kantstekken bezet waren.
Wind op de kant is vis in de hand.


Thijs van Rees  
#1283 Gepost : dinsdag 19 juni 2012 16:09:13(UTC)
Thijs van Rees


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 16-2-2012(UTC)
Berichten: 13


Heren,

Ik volg het hier zo'n beetje de afgelopen maanden en er is toch iets dat me opvalt... (jullie wellicht ook...) jullie vangen niks...

Volgens mij hebben jullie nu bij elkaar (op de binnenmaas, buiten de kleine spiegels) een handvol vissen gevangen(!), vanuit de boot en dat terwijl we de beste periode wel zo'n beetje gehad hebben. Dus, of jullie kunnen er helemaal niets van Breede lachd of het bestand is uitgeroeid... Anders kan dit toch nooit? Toen ik uit de boot viste (jaar of 6 geleden gestopt) pakte je altijd vis, ook overdag, hartje zomer, maakte allemaal niet uit. En dan niet 1 of 2 maar veel meer. Wel valt me op dat jullie allemaal een 'eigen stek hebben' die je aanvoert, gebeurde toen ook nooit. Je viste gewoon waar de vis zat...

Is dit pas sinds dit jaar of is het al langer aan de gang?

Groeten,

Thijs

Camoboot  
#1284 Gepost : dinsdag 19 juni 2012 21:58:24(UTC)
Camoboot


10 ponder

Lid sinds: 28-2-2012(UTC)
Berichten: 71

@ Thijs : Wat jij zegt klopt als een bus hoor ... nou heb ik helemaal geen tijd om te vissen helaas dus vang ik zowiezo niets Tong maar voor hoever ik weet is het de laatste tijd gewoon helemaal kut. Ik viste 12 jaar geleden op de binnenmaas en dan draaide we halverwege de nacht de hengels binnen omdat we na 30 runs ook wel ff wilde slapen , en dat was dan geeneens een echte uitzondering. En dat het nu minder was geworden wist ik maar toen ik vorig jaar mijn boot kocht hier had ik toch wel het idee dat het nog wel wat beter was als dat het daadwerkelijk is !! Ik dacht ik koop een bootje op de binnenmaas omdat ik dan met de zeeer beperkte vistijd die ik heb toch af en toe nog snel een nachtje kan pakken en makkelijk een visje kan vangen , maar dat is dus niet aan de orde meer helaas :(
carpteamzhz  
#1285 Gepost : woensdag 20 juni 2012 00:31:37(UTC)
carpteamzhz


25 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 429

wij vangen helemaal niks he sam Shhh haha sjongejonge ik weet niet hou het vroeger was maar vind het gewoon wel lekker gaan zo maarja de 1 is de andet niet gewoon door gaan komt het vanzelf goed Like

Bewerkt door de gebruiker woensdag 20 juni 2012 00:36:00(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

carpteamzhz heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
2012-06-15 22.39.14.jpg
karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo

vorig jaar 83

als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
griend  
#1286 Gepost : woensdag 20 juni 2012 06:57:36(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
@Thijs het klopt helemaal wat je zegt het is gewoon een stuk minder (moeilijker) geworden.
Vroeger als je een vis wou vangen ging je naar de bmaas want daar blankte je toch nooit maar dat is nu wel anders.
Wind op de kant is vis in de hand.


Thijs van Rees  
#1287 Gepost : woensdag 20 juni 2012 11:48:36(UTC)
Thijs van Rees


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 16-2-2012(UTC)
Berichten: 13


@ mostercarps: Druk? Met bootjes misschien, toen ik op de Binnenmaas viste moesten we op vrijdag soms ergens in een bosje tussen de brandnetels / riet gaan zitten zo druk was het als het seizoen open ging.

@ Griend: Blanken ging wel hoor, moest je wel in januari gaan Blij

Kijk, word er minder gevangen dan loopt ook het aantal vissers terug, dat is logisch. Maar ik probeer er achter te komen waarom er minder gevangen is / word. Dat moet een oorzaak hebben. Na de afvissing en het baggeren een jaar of 7/8 geleden waren de vangsten nog prima, gewichtstoename was ca 20%. Nu is het niet eens meer te monitoren zo weinig vissen komen er boven. Brasem is helemaal bizar, was een grote brasem een jaar of 5/6 geleden rond de kilo, nu zitten de grotere op 1.600 / 1.700 grams. Had er vorige week zelfs één van 2.100 gram! Dit moet te maken hebben met de toename van het voedselaanbod doordat er minder vissen zijn, en ik ben bang dat dat de karper is, helemaal omdat ze pas de laatste 2/3 jaar echt doorgeschoten zijn.

Nu kan het meevallen en zitten er nog zat, maar kunnen jullie gewoon niet vissen Blij Er worden namelijk per saldo ook weinig spiegeltjes gevangen, ik weet namelijk hoeveel er zitten.

Nog ff een vraag voor mijn beeldvorming Blij, wie vist waar in wat voor boot? Marcel weet ik, Griend, viste jij afgelopen weekend bij het fazanteneiland achter de Bieb?

Er vissen ook al jaren 3 boten ter hoogte van Mijnsheerenland, één op de zandbank vlak bij het slootje langs het hof van moerkerken, één daar aan de overkant en één achter de tuin / park van Cassius, wie zijn dat? Verder 'ken' ik nog twee platbodems die op het ondiepe vissen richting het recri en de boot die altijd achter de manage bij Maasdam ligt.

Jullie kunnen mij herkennen aan een wit polyester bootje met Suzuki (witvis) of een aluminium Tracker (roofvis)

Groeten,

Thijs
griend  
#1288 Gepost : woensdag 20 juni 2012 13:39:26(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
@Thijs dat was ik niet ik zat ergens anders tevissen.
Wind op de kant is vis in de hand.


rivier junk  
#1289 Gepost : woensdag 20 juni 2012 16:52:20(UTC)
rivier junk


5 ponder

Lid sinds: 8-4-2012(UTC)
Berichten: 20

ik denk dat het net zo als marcel zei er de laatste jaren steeds meer natuurlijk voedsel is gekomen. als je laatse jaren eens goed tussen het wier kijkt dan zat daar van alles tussen . de goede vangste zijn nog steeds mogelijk vorig jaar in 4 weekendde ruim 20 vissen gevangen . en dat waren zeker geen kleine vissen . overigens denk ik dat de laatste jaren in het vroege voor jaar wat te veel gevoerd word.
Camoboot  
#1290 Gepost : woensdag 20 juni 2012 17:48:41(UTC)
Camoboot


10 ponder

Lid sinds: 28-2-2012(UTC)
Berichten: 71

Ik denk persoonlijk dat er zowiezo overall teveel gevoerd word ... wat er hier al staat die vissen hebben vreten zat en hebben die bollen niet nodig , waarom zouden ze steeds teruggaan naar een plek met kilo's bollen ....

Ken er een die smeet er in het late voorjaar 20 kilo bollen in en ving vervolgens 2 vissen sja ...
monstercarps  
#1291 Gepost : woensdag 20 juni 2012 23:42:38(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

Whahaha die Frank...
En ja... Je hebt mensen die zomaar voer in het water gooien en je hebt vissers die voeren met verstand.
Keep it simple...
Rusty  
#1292 Gepost : donderdag 21 juni 2012 11:36:50(UTC)
Rusty


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 21-6-2012(UTC)
Berichten: 5

Sinds een jaar ben ik als herintreder weer actief op de Binnenmaas, wat me overigens prima bevalt. Ik kan niet zeggen dat de vangsten zo zijn als 15 jaar geleden maar dat maakt het vangen van een vis dan ook weer speciaal. Ik krijg echter, net als Thijs, de indruk dat er wel heel slecht gevangen wordt.

Dat niet iedere vis incl. gewicht wordt geplaatst op dit forum kan ik goed begrijpen maar ik zou toch graag een indruk krijgen van de potentie van het water anno 2012. Vroeger ving je voornamelijk visjes van 16 - 22 pond maar ik heb zelf wel gemerkt dat dit aanzienlijk verbeterd is.

Wellicht zijn er mensen die wat meer willen vertellen, eventueel via PB.

Zelf vis ik vanuit een bootje en probeer zoveel mogelijk de drukte van het weekend te vermijden.
Rusty  
#1293 Gepost : donderdag 21 juni 2012 19:56:38(UTC)
Rusty


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 21-6-2012(UTC)
Berichten: 5

Het gaat mij er niet echt om wat precies wat en waar je het vangt maar meer om een indruk van de groei van de vissen te krijgen. Toen ik er vroeger viste waren 30ers zeer zeldzaam, inmiddels weet ik dat dit iig niet meer het geval is.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 21 juni 2012 20:13:22(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Camoboot  
#1294 Gepost : donderdag 21 juni 2012 20:42:43(UTC)
Camoboot


10 ponder

Lid sinds: 28-2-2012(UTC)
Berichten: 71

Iedereen ze bootje goed vast liggen ??? ik heb nog maar ff 2 touwtjes bij gelegd vanmiddag Blij
Thijs van Rees  
#1295 Gepost : vrijdag 22 juni 2012 13:41:16(UTC)
Thijs van Rees


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 16-2-2012(UTC)
Berichten: 13

Even voor de duidelijkheid, indien het niet geheel duidelijk is, ik ben totaal niet uit op stekken, vangstresultaten or whatever want ik vis niet meer op karper. Mijn 'motivatie' is dat ik me inzet voor een goede (juiste) visstand op de Binnenmaas. Maar als ik de karpervissers hoor die ik nu nog wel eens spreek (vroeger sprak ik er veel meer) of wat van hoor dan wekt dat mijn interesse, dus niet op visgebied maar qua visstand. En daar wil ik me nog voor inzetten ook, terwijl het overgrote deel zich toch vooral bekommert om z'n vangsten. Voor jullie maar goed ook, als we dat niet hadden gedaan had je nu überhaupt niets meer gevangen...

Eigenlijk hoor ik voornamelijk 'slecht', kijk ik hier op het forum dan is dat voor mij bevestigd. Ik snap ook wel dat je mocht je je helemaal scheel vangen op een stek dat je dat hier niet in geuren en kleuren gaat verkondigen, maar ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar post met windes, witvis, minispiegels en een enkele karper gezien. Vandaar mijn vraag.

Was dus na al die jaren al weer vergeten wat karpervissen met je doet, heb er jarenlang ook aan geleden dus had het moeten weten Breede lach . Moet ik wel zeggen dat ik met opmerkingen als 'zowiezo niet zo fijn he Griend dat je eventuele stekkie erop gegooid wordt....maar dat is mijn kleine bescheiden mening hoor' niets heb. Je eventuele stekkie ook, alsof je een stek aan de Binnenmaas kan hebben... Publiek geheim? Ik (en de rest van de watersporters, wandelaars etc) zie er al die jaren die boten al liggen, ik vraag me gewoon af wie het zijn (jullie wellicht). Buiten dat is iedereen vrij om te vissen waar hij wil, dat er rekening word gehouden met elkaar (helaas niet altijd) is alleen maar mooi... Iedereen die ik hiermee z'n (potentiële) stek verknoei, excuses.

Dit heeft overigens niets met 'mijn eigen mening' te maken, we kijken sec naar het water, vangsten, regels, wensen van de vissers en de populatie en proberen zo een mooi visbestand te behouden. Persoonlijk heb ik niet zo veel (meer) met karpers, ze kunnen me 'gestolen' (grapje Blij worden maar is als sportvis erg belangrijk voor de vereniging. Zo is een x aantal jaren geleden de complete populatie baars uitgeroeid, kan natuurlijk ook zomaar gebeuren met de karper. Vandaar mijn interesse.

Groeten,

Thijs
Thijs van Rees  
#1296 Gepost : vrijdag 22 juni 2012 14:37:18(UTC)
Thijs van Rees


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 16-2-2012(UTC)
Berichten: 13


Dat was een voorbeeld hoe het kan gaan met een populatie (in dit geval baars), was 2007 geloof ik. Die je nu vangt zijn veelal 3/4/5 jarige. Baars kan de populatie uit zichzelf herstellen dmv voortplanting, karper niet. (althans, op de Binnenmaas)
Camoboot  
#1297 Gepost : zaterdag 14 juli 2012 10:47:13(UTC)
Camoboot


10 ponder

Lid sinds: 28-2-2012(UTC)
Berichten: 71

Zo het is niet meer zo enthauiast druk hier in het topic .... niemand meer aan het vissen natuurlijk Tong
Cyprinus carpio  
#1298 Gepost : zaterdag 14 juli 2012 22:48:43(UTC)
Cyprinus carpio


5 ponder

Lid sinds: 4-6-2012(UTC)
Berichten: 17

Ben afgelopen weekend geweest , 2 Nachten .
Toch 6 mooie vissen weten te vangen . We waren dan wel met ze 3e .
Nog mensen aan het vissen?
Rusty  
#1299 Gepost : zondag 15 juli 2012 12:15:22(UTC)
Rusty


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 21-6-2012(UTC)
Berichten: 5

Jij toch wel Camoboot? Ik zag je volgens mij liggen gisteren.
Camoboot  
#1300 Gepost : zondag 15 juli 2012 15:25:09(UTC)
Camoboot


10 ponder

Lid sinds: 28-2-2012(UTC)
Berichten: 71

Rusty schreef:
Jij toch wel Camoboot? Ik zag je volgens mij liggen gisteren.


Yep zelf toevallig een nachtje uitgevaren ja ... lag jij stukje verderop bij mij dan ??

Ik mocht "eindelijk" een mooi vissie op de mat leggen Blij

ps: die middelste hengels liggen voor de show natuurlijk maar dat snappen jullie wel Knipoog

UserPostedImage

Bewerkt door de gebruiker zondag 15 juli 2012 15:25:57(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (21)
72 Pagina's«<6364656667>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.