logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
bootje  
#1 Gepost : dinsdag 19 juni 2012 21:31:43(UTC)
bootje

5 ponder

He mannen , heb dit filmpje gezien over lijn opspoelen
http://sportvissen.blog....elen-drama-of-een-makkie
krijg het maar niet voor elkaar , plaatje naar boven in een emmer water enz dat weet ik wel
maar hoor ook veel dat het niet altijd de juiste manier is.
Is het laten opspoelen van een lijn is de hengelsportwinkel dan wel ideaal ?
Wat is jullie tecniek of mening hierover ,
Rico

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 19 juni 2012 21:32:29(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
Svekkie  
#2 Gepost : dinsdag 19 juni 2012 22:20:57(UTC)
Svekkie

10 ponder

Ik heb het gedaan zoals ik het op de site heb gezien en het werkt bij mij prima.
http://www.carpfeeling.com/Tips...ricks/483/Lijn-opspoelen
Vinnie1100  
#3 Gepost : dinsdag 19 juni 2012 22:26:16(UTC)
Vinnie1100

15 ponder

Heel gemakkelijk
een grote bak emmer warm tot heet water
spoel knoop om de spoel maken

lijn in de bak met warm heet water
de lijn tussen de hand klemmen niet te strak dat de lijn netjes en redelijk strak op de molen komt
mooi vol spoelen niet al te weinig der op voor beter werk eigenschappen

ik doe het al jaren zo het bevalt me beter dan bij een hengelsport zaak heb het laatst een keer laten doen een keer was voor mij al te vaak de ene spoel zat vol andere was zowat half leeg
dat merk je ook met in werpen hoe voller de spoel hoe makkelijker de lijn er van af vliegt hoe verder je komt
Ruud Gosselink  
#4 Gepost : dinsdag 19 juni 2012 22:32:17(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

In theorie is geen enkele manier goed. Wanneer je bij het opspoelen van de lijn van de spoel naar de molen de kink kwijt moet raken die er in de fabriek bij het oprollen ingekomen is zou je molen spoel steeds dezelfde diameter moeten hebben als de spoel, Dat kan niet. Zeker aan het begin en eind niet. Ik laat de spoel gewoon stuiteren tijdens het opspoelen en heb weinig tot geen last van kinken. Een paar keer uitgooien en een paar goede runs door de slip of beetrunner en er blijft van heel dat ingewikkelde gedoe geen fluit over.
Volgens mij is die emmer water ook nergens goed voor.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 19 juni 2012 22:33:39(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Vinnie1100  
#5 Gepost : woensdag 20 juni 2012 09:59:15(UTC)
Vinnie1100

15 ponder

Ruud Gosselink schreef:
In theorie is geen enkele manier goed. Wanneer je bij het opspoelen van de lijn van de spoel naar de molen de kink kwijt moet raken die er in de fabriek bij het oprollen ingekomen is zou je molen spoel steeds dezelfde diameter moeten hebben als de spoel, Dat kan niet. Zeker aan het begin en eind niet. Ik laat de spoel gewoon stuiteren tijdens het opspoelen en heb weinig tot geen last van kinken. Een paar keer uitgooien en een paar goede runs door de slip of beetrunner en er blijft van heel dat ingewikkelde gedoe geen fluit over.
Volgens mij is die emmer water ook nergens goed voor.

Die emmer water helper er voor als het nodig is de spoel draad om te gooien
als er wel een rare kink in zit ik die het altijd zo en het bevalt me beter dan als ik het laat doen

wat nog beter helpt even een nacht je lijn in het water leggen gaat het water er tussen waardoor
je geen last meet hebt van die fabriek knikken en rondingen als je hem over spoelt
F.K  
#6 Gepost : woensdag 20 juni 2012 10:10:02(UTC)
F.K

40 ponder

K doe gwn de molen op de hengel en dan vastknopen op de molen. de spoel met lijn flikker ik op het gras of in een bak. en gwn draaien.
nog nooit last van kinken enzo gehad.
Vinnie1100  
#7 Gepost : woensdag 20 juni 2012 10:29:16(UTC)
Vinnie1100

15 ponder

Zo kan het ook
iedereen doet het weer ander

ik doe het meestal ook gewoon simpel allen met fluor carbon doe ik een een bak warm water
omdat die stugger is

met gewone mono lijnen nylon
zet ik de spoel klem russen me voeten en laat ik de lijn met de klok mee er val af komen
zo voorkom je ook dat deze gaat kinken en draaien
bootje  
#8 Gepost : woensdag 20 juni 2012 20:21:50(UTC)
bootje

5 ponder

Nou ik heb weer info genoeg gehad , iedereen doet het dus op zijn manier , bedankt jongens .
Gr bootje

Bewerkt door de gebruiker woensdag 20 juni 2012 20:22:44(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.