logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

15 Pagina's«<45678>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
timvanzanten  
#101 Gepost : dinsdag 12 juni 2012 14:55:04(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Mooie vissen Willem! jammer van je camera maar dan nog staan ze er aardig op!
Willem Jongen  
#102 Gepost : dinsdag 12 juni 2012 15:03:04(UTC)
Willem Jongen

Nieuwe uitzetting

Klopt ik baal er ook van, maar ach ze staan erop. Ik baalde meer toen ik gister ochtend nog een mooie schub ving en dus ook geen scherpe foto van heb. maar daar komt vanmiddag verandering in haha

mvg

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 12 juni 2012 15:46:09(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Niet gevist is altijd geblankt
Willem Jongen  
#103 Gepost : dinsdag 12 juni 2012 15:45:11(UTC)
Willem Jongen

Nieuwe uitzetting

Hier de foto van de schub,

Willem Jongen heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
30er.jpg
whitey  
#104 Gepost : dinsdag 12 juni 2012 16:45:13(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Amaai, wat een bijoetie! 15kg ?

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 12 juni 2012 19:18:30(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
carpteamzhz  
#105 Gepost : dinsdag 12 juni 2012 17:08:19(UTC)
carpteamzhz

25 ponder

mooie dikke visse Like
karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo

vorig jaar 83

als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
BjornDijkema  
#106 Gepost : dinsdag 12 juni 2012 18:19:08(UTC)
BjornDijkema

5 ponder

mooie vissen alweerBlijb
carp-fighters  
#107 Gepost : dinsdag 12 juni 2012 18:30:51(UTC)
carp-fighters

10 ponder

@willem jongen

zooo, dat zijn nog is mooie vissen!! hoeveel wogen ze beiden??
wel jammer van je camera inderddaadVerdrietig

mvg
Karper teller 2011: 249 geeindigd Breede lach
Karper teller 2012: 29
Karperrazzi  
#108 Gepost : dinsdag 12 juni 2012 19:19:39(UTC)
Karperrazzi

20 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Mooie compositie zeg..jammer van je camera. Kijk eens bij het Aanbod topicBlij
Ron van Houtum  
#109 Gepost : dinsdag 12 juni 2012 20:35:34(UTC)
Ron van Houtum

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Allemaal mooie vissen stuk voor stuk

Maar wat mij opvalt is dat de foto's bijna altijd overdag/ochtend gemaakt zijn
Zag ook bij iemand in het topic 2 vissen van vrijdagnacht weet natuurlijk niet hoe laat ze gevangen zijn maar waarom maken we zo weinig nacht foto's?
kunnen o zo mooi zijn
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
michiell_  
#110 Gepost : dinsdag 12 juni 2012 21:00:10(UTC)
michiell_

25 ponder

Goh, als je alleen bent vind ik persoonlijk dat als het licht is het gewoon makkelijker is.

ben ik met m'n vismaat in de meeste gevallen wel zo maak ik 's nachts mijn foto's.
Indien het echt een super mooie of m'n nieuw record is zou ik hem wel even in de bewaarzak durven houden en zowel 's nachts als 's morgens vroeg vanaf het licht is foto's schieten.

Inderdaad zijn nacht foto's even mooi Knipoog
De Doorzetter Wint !
Karperrazzi  
#111 Gepost : woensdag 13 juni 2012 08:29:31(UTC)
Karperrazzi

20 ponder

in deze tijd is het rond vijf uur weer licht. Een vis max een paar uur zakken vind ik nog wel verantwoord. Die Spiegel die ik had gepost heb ik rond 1:00 uur gevangen. Het is een stokoude vis en één van de betere van het water. Ik neem dan geen risico en zak de vis niet. Maar kijk eens in de bladen. Ik zie daar tegenwoordig nooit meer een nachtvisfoto.
F.K  
#112 Gepost : woensdag 13 juni 2012 09:12:14(UTC)
F.K

40 ponder

Zak ze altijd maar 5 min. fototoestel klaarzetten. langer nooit.
vind het over bodig. en vind het ook gwn zielig voor de vis. als het niet nodig is.
Willem Jongen  
#113 Gepost : woensdag 13 juni 2012 09:24:30(UTC)
Willem Jongen

Nieuwe uitzetting

Ron van Houtum schreef:
Allemaal mooie vissen stuk voor stuk

Maar wat mij opvalt is dat de foto's bijna altijd overdag/ochtend gemaakt zijn
Zag ook bij iemand in het topic 2 vissen van vrijdagnacht weet natuurlijk niet hoe laat ze gevangen zijn maar waarom maken we zo weinig nacht foto's?
kunnen o zo mooi zijn

Ik snap wat je bedoeld maar ik had ze beiden sochtends pas gevangen, met "alle 2 van vrijdagnacht" bedoelde ik de hele nachtsessieKnipoog normaal zijn de meeste foto's van mij ook s'nachts want ik zak een vis gewoon niet. En je hebt gelijk mits je een goede camera hebt zijn nachtfoto's ook erg mooi!

Bewerkt door de gebruiker woensdag 13 juni 2012 09:38:17(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

diesel  
#114 Gepost : woensdag 13 juni 2012 10:30:33(UTC)
diesel

40 ponder

floriskouters schreef:
vind het over bodig. en vind het ook gwn zielig voor de vis. als het niet nodig is.

Wij zakken nooit vis......idd overbodig...

Denk trouwens dat je meer tijd kwijt bent om je vis te zakken dan je fototoestel te pakken.....Like
groet erik
Henk Haarlem  
#115 Gepost : woensdag 13 juni 2012 11:05:38(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Karperrazzi schreef:
UserPostedImage

Uploaded with ImageShack.us

Ik dacht: 'wat zal ik eens in mijn 201 ste post zetten?" Een oude valkenswaardspiegel natuurlijk..Mee eens

Mooie spiegel. Theo. Like
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
F.K  
#116 Gepost : woensdag 13 juni 2012 12:01:33(UTC)
F.K

40 ponder

diesel schreef:
floriskouters schreef:

Wij zakken nooit vis......idd overbodig...

Denk trouwens dat je meer tijd kwijt bent om je vis te zakken dan je fototoestel te pakken.....Like

Nee, bij mij niet. hij gaat met weegzak het water in. dus niet de vis overpakken enz. dan is het wel sneller.
moet al mn fotos met afstandsbediening en statief makn. En voor het dan water pas staat. is het toch beter de vis even terug in het water te leggen.
Karperrazzi  
#117 Gepost : woensdag 13 juni 2012 13:34:24(UTC)
Karperrazzi

20 ponder

daarvoor zijn die weegzakken die drijven wel handig...Maar als je het zielig vindt kun je dan niet beter alles klaar zetten dus statief, waterpassen, en als je vis hebt gevangen de camera op staief klikken? Een beetje camera heeft een stand waarin je de instellingen vooraf kunt vastleggen dus dat kost dan niet zoveel tijd

@ Henk Haarlem: thx, was der wel content mee.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 13 juni 2012 13:35:48(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mister X  
#118 Gepost : woensdag 13 juni 2012 14:42:28(UTC)
Mister X

50 ponder

Niets mis mee een vis "GOED" zakken open stromend water zonder begroeiing. Wanneer
de gaten groot genoeg zijn (toevoer van water) niets aan het handje. Zak geen "small
fish" bijzondere vangsten (dat is voor ieder persoon anders)! Het is natuurlijk niet
goed voor de karper(s), maar hoe redeneren jullie het vangen? Dat veroorzaakt een
wond wat is "zielig" het vangen of zakken? Waar trekken jullie spreekwoordelijk de
lijn? Maak mij veel meer zorgen waar de vis wordt gehaakt, hier besteed ik dus veel
meer aandacht aan. Wat wij hier aan recreatie/kermis vissers hebben gezien, mag je
heel blij zijn dat sommige vissen paar keer per jaar worden gevangen. Deze worden
door "experts" gevangen (mensen die weten waar zij mee bezig zijn). Maar goed wij
zijn allemaal een keer gestart zonder kennis en ervaring. Hier geld ook waar trekken
jullie als vissers een lijn? Kortom het cirkeltje is rond wel hier geen confrontaties
uitlokken maar (food for the brain). Verkondig hier niets dit is mijn kijk op de passie Knipoog

Bewerkt door de gebruiker woensdag 13 juni 2012 14:59:38(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Willem Jongen  
#119 Gepost : woensdag 13 juni 2012 15:04:38(UTC)
Willem Jongen

Nieuwe uitzetting

Waar ik de lijn trek? simpel, het drillen van de vis en hem op de kant hebben dat is toch genoeg? je hoeft hem dan toch niet nog een paar uur gevangen te houden in zo'n zak? ik vind het zelfs egoistisch om een vis zo een paar uur in een zak te stoppen alleen maar voor een fotootje in het licht? nee de lijn trek ik bij de vissen vangen, wegen, fotootje, en snel weer zijn vrijheid terug geven. dan hebben ze al wel genoeg meegemaakt vind ik.
Maar dit is mijn mening iedereen mag er hetzijne van denken natuurlijk. Knipoog
Mister X  
#120 Gepost : woensdag 13 juni 2012 15:35:55(UTC)
Mister X

50 ponder

@Willem Jongen Voorbeeld tijdje geleden vang ik een leuke vis, wij hebben hem of haar
voor 2 uur gazakt tot de ochtend. Uit de zak gehaald en fotos gemaakt. Deze vis wordt
zeer weinig gevangen laatse keer 2 jaar gelden. Nou komt het wij gaan de volgende dag
weer vissen, vangt mijn maat dezelfde vis hoe is het mogelijk d'oh! Van een "slechte"
ervaring in de zak blijkbaar geen sprake. Kan genoeg voorbeelden geven dit is toch
echt een moment die wij niet snel vergeten. Karpers die mijn maat heeft gevangen vang
ik net zo hard weer terug, (relatief kort achter elkaar) het zelfde geld anders om. Wil
maar zeggen wanneer stress minimaal wordt gehouden, kan het zakken heel goed werken.

Laat 1 ding duidelijk zijn dat is een opsomming van de laatse 2 jaar, wij zak niet alles wat
los zwemt! Kortom verantwoord zakken zonder dat nare ervaringen blijven plakken Knipoog

Bewerkt door de gebruiker woensdag 13 juni 2012 20:03:16(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
15 Pagina's«<45678>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.