50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
|
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 25-4-2012(UTC) Berichten: 137
|
Hier heb ik een dubbel gevoel bij. Zover ik weet word er met het geld dat word opgebracht met een derde hengel vergunning alleen maar extra vispas controle ingezet. Gaat dit beteken dat ik ipv 1 keer per nacht 3 keer per nacht mijn tent word uitgejaagd zonder dat ik een run heb? Ik neem dus aan dat deze maatregel dus weer tot nóg meer controles leid. Tenslotte gaat het geintje me nu in totaal dus zo'n €70,- kosten Daar kon ik vroeger met mijn vispas van 15 gulden hetzelfde mee. De kosten rijzen de letterlijk de pan uit. Aan de andere kant hoop ik dat een stuk water wat ik bevis nu behalve juni, juli en augustus bevist kan worden (wat ik nog betwijfel).
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 10-2-2012(UTC) Berichten: 1.064
Bedankjes: 2 keer
|
Dus vanaf volgend jaar mag iedereen met een 3e hengel vissen? Of begrijp ik het verkeerd. |
Voer geen oorlog, voer de vissen. |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 28-2-2011(UTC) Berichten: 113
|
Je krijgt bij de nieuwe serie passen ook een boekje waar je wel en niet mag vissen met 3 hengels nacht vissen
er zijn ook nog gemeentes waar het tot nu toe verboden is om met 3 de hengel te mogen vissen of nacht
alles staat inde nieuwe lijst van viswateren die hier bij geleverd word
|
|
|
|
|
OSX1100 schreef: er zijn ook nog gemeentes waar het tot nu toe verboden is om met 3 de hengel te mogen vissen of nacht
alles staat inde nieuwe lijst van viswateren die hier bij geleverd word eigenlijk wil je ermee zeggen dat waar het nu niet toegestaan is het volgend jaar ook niet toegestaan is. kan je ook via internet achter komen welke wateren je volgend jaar wel met 3de hengel/nachtvissen toegestaan is . anders koop je een duurdere vispas en blijkt het dat het nog steeds niet is toegestaan op het water waar je zelf vis. Bewerkt door de gebruiker dinsdag 12 juni 2012 07:42:24(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 22-4-2012(UTC) Berichten: 28
|
Ja ik heb die vispas voor de derde hengel . Maar dat wil niet zeggen dat je overal met je derde hengel mag vissen . je moet ook nog toestemming hebben van de vereniging of gemente waar je vist . Of je moet het bij je verguning aan vragen . De vispas is er
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Wij hebben hier in het oosten al 3jaar zon 3e hengel verguning.Ach dat tientje extra maakt dan ook niet meer uit.Als je een keer een dikke buffel op die 3e hengel hebt gevangen ben je dat tientje alweer lang vergeten |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
griend schreef:http://karpernieuws.com/landelijke-extra-toestemming-nachtvissen-en-3e-hengel/ Dank voor de info. Maar het wordt er allemaal nog vager door ==> "Deze toestemmingen zullen gelden op alle door de federaties voor dit extra gebruik ingebrachte federatiewateren". Maar zal wel uit het boekje blijken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
sebastian25 schreef:Hier heb ik een dubbel gevoel bij. Zover ik weet word er met het geld dat word opgebracht met een derde hengel vergunning alleen maar extra vispas controle ingezet. Gaat dit beteken dat ik ipv 1 keer per nacht 3 keer per nacht mijn tent word uitgejaagd zonder dat ik een run heb? Ik neem dus aan dat deze maatregel dus weer tot nóg meer controles leid. Tenslotte gaat het geintje me nu in totaal dus zo'n €70,- kosten Daar kon ik vroeger met mijn vispas van 15 gulden hetzelfde mee. De kosten rijzen de letterlijk de pan uit. Aan de andere kant hoop ik dat een stuk water wat ik bevis nu behalve juni, juli en augustus bevist kan worden (wat ik nog betwijfel). De voorzitter van onze vereniging heeft maandag op de ALV aangekondigd dat er volgend jaar inderdaad over mag worden gevist waar tot nu toe alleen juni-aug was toegestaan. Het zal in het nieuwe boekje zijn opgenomen. Bij andere verenigingen zal het weinig verschillen.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-1-2011(UTC) Berichten: 359
Bedankjes: 5 keer Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
|
eze toestemmingen zullen gelden op alle door de federaties voor dit extra gebruik ingebrachte federatiewateren.Dus niet voor de grote lijst volgens mij. Ik heb namelijk van onze vereniging al mijn aparte 3e hengel vergunning binnen. En die staat in de lijst van de vispas. Bewerkt door de gebruiker vrijdag 23 november 2012 13:58:21(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 12-5-2010(UTC) Berichten: 5
|
Vervangt de landelijke derde hengelvergunning ook de derde hengelvergunningen die door verenigingen zijn uitgegeven?.
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Nee, tenzij het verenigingswater in de Gezamenlijke Lijst is ingebracht en als nachtviswater is aangemerkt.
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
Is dit ook van toepassing in België? |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
Whitey,
dit is enkel Nederlandse wetgeving.
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 28-5-2011(UTC) Berichten: 47
|
Blegh mijn vereniging staat de 3e hengelpas niet toe op hun water. Alleen de karpergroep die een speciale vergunning heb mag het wel. Eigenlijk best wel jammer. Bij ene water moet je dus lid zijn van de karpergroep. En bij de andere moet je dus weer een nachtvispas en 3e hengelpas hebben. Waarom niet gewoon 1 pas scheelt hoop geld en een hoop gedoe. (Eigenlijk iemand blij maken met een dode mus) Bewerkt door de gebruiker woensdag 9 januari 2013 15:53:28(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
Frank Avezaat schreef:Whitey,
dit is enkel Nederlandse wetgeving. Ok Frank, bedankt. |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.