logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Ricardo A  
#1 Gepost : dinsdag 5 juni 2012 23:04:21(UTC)
Ricardo A

5 ponder

Ik vroeg me af of jullie op elke hengel dezelfde boilie gebruiken,
of dat jullie op elke hengel een andere boilie gebruiken.

Ik vis zelf soms met verschillende en soms met de zelfde soorten en was gewoon nieuwsgierig hoe andere dit doen.

Groetjes Ricardo.
Sponsor
ronalddehoog  
#2 Gepost : dinsdag 5 juni 2012 23:27:00(UTC)
ronalddehoog

40 ponder

Bedankjes: 2 keer
Vroeger viste ik eigenlijk altijd beide hengels met verschillende boilies. Tegenwoordig vaak 1 tijgernoot en 1 boilie. Maar als ik is een keer vergeten ben of wegens tijdnoot geen tijgers gekookt heb, gaan er aan beide hengels dezelfde boilie.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 5 juni 2012 23:27:37(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Voer geen oorlog, voer de vissen.
michiell_  
#3 Gepost : dinsdag 5 juni 2012 23:29:48(UTC)
michiell_

25 ponder

Ricardo,

Zelf vis ik "meestal" met 2 hengels, dit heb ik gedaan in al mijn jaren.
de laatste tijd vis ik op 1 water (waar het ook mag) met 3 hengels, ook niet altijd.

Ik viste steeds met 2 verschillende aasjes aan de hengel.
Dit meestal : 1 hengel partikels en de andere hengel boilies.
Het is gebleken dat niet alle vissen voor dezelfde kleur aas kiezen en sommige karpers sneller oranje,zwart,rood of geel of... opnemen.
op een water waar ik enkele keren per jaar kan gaan vissen word er in 1 hoek altijd met verschillende smaken en grootte boilies gevoerd. Ik denk een 6 of 7 smaken door elkaar in allerlei verschillende diameters.
Ook hier viste ik en mijn vismaat telkens met 1 partikels en 1 boilies ondermeer (irish cream van gulp, voor ons een TOP boilie)
Het aas waarmee hier op dat water gevoerd is is ook met overschotten van de fabriek van gulp dus allerlei verschillende gulp boilies.

Tot we eens een emmer van dit kregen, zelf zou ik het NOOIT gedaan hebben een hengel voeren met wel 5 of 7 verschillende smaken/diameters.. "Als dan de karper mijn haakaas niet zou lusten, speelde me altijd in het hoofd"
Mijn vismaat probeerde dit wel, op die moment dacht ik had ik dit maar eerder gedaan. Gemiddeld vingen we 1 of 2 vissen per sessie. Waarbij deze sessie al snel opliep tot 5 karpers per sessie.. Enkel en alleen door verschillende boilies te voeren ( ik weet nu niet of dit juist je vraag was. Of je bedoelde 2 hengels 2 verschillende aaskeuzes.)

Inelk geval is dit eens het proberen waard. Neem 1 hengel en voer hier enkele verschillende boilies (lokt misschien meer karpers, voor elke karper wat lekkers,..)

Daarom ook dat ik er met 3 hengels vis tegenwoordig.
-partikel hengel
- irish cream hengel
-Mix van allerlei soorten en grootte boilies.

Misschien eens een leuke test in je visserij?

Veel succes, hopelijk heb ik je weer wat bijgebracht.

groeten !
De Doorzetter Wint !
michiell_  
#4 Gepost : dinsdag 5 juni 2012 23:31:16(UTC)
michiell_

25 ponder

Voor alle duidelijkheid, in de hoek waar er mee gevoerd word kan er niet gevist worden (hangt een stalen draad met boeien, je moet aan de andere kant van het water gaan zitten, niet dat ik op de voerplek kan vissen dus)
De Doorzetter Wint !
peterwiggerman  
#5 Gepost : woensdag 6 juni 2012 00:26:08(UTC)
peterwiggerman

20 ponder

Ik vis altijd met hetzelfde aas op de twee of drie hengels. Als ik voorgevoerd heb dan heb ik volle bak vetrouwen in mijn aas. Ik vis altijd wel met een hengel op de voerplek en één buiten de voerplek
Ricardo A  
#6 Gepost : woensdag 6 juni 2012 21:36:44(UTC)
Ricardo A

5 ponder

Bedankt voor jullie reacties.
Ik zat te twijfelen of ik er wel goed aan deed om met 1 soort boilie te vissen.
maar heb me derde hengel vergunning aangevraagd dus dan ga ik 2 met boilies en 1 met mais of tijgernoten vissen kijken of het extra vis oplevert.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.