25 ponder Lid sinds: 31-1-2011(UTC) Berichten: 429
|
kut weer nachie geblankt wel lekker geslapen nu net wakker dalijk terrug vaare |
karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo
vorig jaar 83
als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 26-2-2012(UTC) Berichten: 495
Bedankjes: 1 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Mooie dag gehad, na een hele ochtend niks te hebben gevangen om 12 uur ineens een run met als gevolg een mooie donkere zeelt. Met de weegsling naar het water gelopen en net de vis weer in zijn element te hebben gezet krijg ik op de andere hengel een run. Een klein spiegeltje van maar 8 pond vind het net, rare vangst omdat het gemiddelde gewicht hier op ongeveer 20p ligt, Om 3 uur weer een oplopertje, dan zakken en dit herhaalde zich 2x en toen maar ophalen en kijken wat er aan hangt. Heel makkelijk komt het mee dus ik denk aan een brasem. Voor de kant schoot hij ineens weg en was dus toch karper. na een dril van 20 min komt hij in het net gezwommen en als resultaat een schubkarper van 28 pond! Helemaal geslaagde dag! Gr. Jordy |
Geniet en drink met je maten! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 21-7-2010(UTC) Berichten: 572
|
Jordy Paauw schreef:Mooie dag gehad, na een hele ochtend niks te hebben gevangen om 12 uur ineens een run met als gevolg een mooie donkere zeelt. Met de weegsling naar het water gelopen en net de vis weer in zijn element te hebben gezet krijg ik op de andere hengel een run. Een klein spiegeltje van maar 8 pond vind het net, rare vangst omdat het gemiddelde gewicht hier op ongeveer 20p ligt, Om 3 uur weer een oplopertje, dan zakken en dit herhaalde zich 2x en toen maar ophalen en kijken wat er aan hangt. Heel makkelijk komt het mee dus ik denk aan een brasem. Voor de kant schoot hij ineens weg en was dus toch karper. na een dril van 20 min komt hij in het net gezwommen en als resultaat een schubkarper van 28 pond! Helemaal geslaagde dag! Gr. Jordy Toch nog een geslaagde sessie beleeft dus, doe zo verder, top ! |
De Doorzetter Wint ! |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 22-11-2011(UTC) Berichten: 74
|
Had niks vandaag! Paar piepjes.. en alles weer nat! Veel regen joh.
|
|
|
|
|
@michiel
Zeker geslaagd, fotos zullen wat later in het jaar worden geplaatst in verband met stekherkenning etc. Volgende week weer kijken op deze stek of het weer zo productief word.
Gr. Jordy |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
"Probleem" van zulke foto's is dat je niet de breedte en slecht de hoogte van de vis ziet. Ik kan foto's plaatsen en gewichten vermelden waar iedereen vraagtekens bij zal zetten. Zelf stel ik het brandpunt altijd in op 30 mm (analoog vermeningvuldigen met 1,5) en als ik foto's van mezelf bekijk dan vraag ik mezelf af hoe het kan dat bijvoorbeeld een lage 30-er zwaarder lijkt dan een hoge. Dit heeft te maken met de bouw van een vis en de afstand tussen object en objectief. Foto's plaatsen en gewichten vermelden doe ik niet. Laatst 1 omdat ik dat zag als bedankje voor een muts en cap. Ik vis voor mezelf en weeg naar eer en geweten. Bewerkt door de gebruiker maandag 4 juni 2012 17:12:06(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Say hello to my little friend |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 26-12-2011(UTC) Berichten: 130
|
Om even over die gewichten te praten:
Vind het erg laag van sommigen om andere mensen aan te vallen over het feit dat ze het gewicht van hun gevangen karpers verdoezelen. Kijk misschien eerst eens duidelijk naar de foto's, sommigen maken bijna een close-up van hun eigen terwijl anderen de vis in kwestie NIET naar voren duwen.
Om nu echter wat specifieker te zijn, die gewichten van maudje18 zullen wel degelijk kloppen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de manier waarop hij zijn karpers vast houd (hij duwt ze niet naar voor). En ook moet je eens kijken naar de grootte van die staartvin(nen), vaak verklapt dit meer dan je denkt!!!
Dus AUB, laat die insinuaties in de toekomst achterwege.
Mvg, Koen Debock
|
|
|
|
|
Hier om het nog wat on-topic te houden. |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 17-2-2011(UTC) Berichten: 447
|
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
Jordy Paauw schreef:Hier om het nog wat on-topic te houden. Prachtige vis! |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 31-1-2011(UTC) Berichten: 429
|
haha weinig 28 29 pond monstercarp heeft al 2 vissen die ech net net geen 30 pond waare maar wel hele mooihij had vorig jaar de meeste nu ik met 3 30 pluse visse maar ook net hoor ligt aan het water en de stek die vis moet op dat moment langs komen maarja de mense die hun eigen voor de gek houden moete dat lekker doen komen er later wel achter |
karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo
vorig jaar 83
als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Zo zie je maar weer mediahype omtrent gewicht is geslaagd! Alles wat je vangt moet op gewicht(en) zijn. Vraag mij heel sterk af waar je bij hoort! Het groepje vissers die elkaar het daglicht niet gunnen, een mens in je rug steken om vervolgens banden van je auto lek te stekken (claimers)! Mensen vis voor je zelf wees blij dat je wat vangst! Kan mij werkelijk waar niets schelen of de gewacht(en) kloppen of niet. Weeg mijn vangsten niet vindt dat totaal niet belangrijk. Maar goed wij genieten nog wel Bewerkt door de gebruiker maandag 4 juni 2012 18:48:40(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 13-10-2011(UTC) Berichten: 119
|
mij maakt het allemaal niks uit wat jullie denken,ik weet 100% van mij zelf dat het klopt en dat is het belangrijkste mvg maudje Bewerkt door de gebruiker maandag 4 juni 2012 19:57:25(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Wie niet waagt,Wie niet wint |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 17-2-2011(UTC) Berichten: 447
|
als je je niet aangesproken voelt carpteam hoef je ook niet te reageren en zou je voor je zelf moeten weten dat ik t niet over jou heb
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Hoe vaak hoor je niet van.. hier zwemmen alleen maar kleintjes... (wat is daar mis mee..?) Alsof kleintjes geen voldoening geven... en alleen de dikke vissen tellen? Trouwens, wanneer is een karper niet klein meer te noemen??
Er lopen te veel verwende karpervissers rond, die alleen maar op zoek zijn naar voeding voor hun te grote ego.. (ik heb het niet over iemand van dit forum oid, gewoon in het algemeen)
Ik laat mijn hobby er niet door verpesten, ik ben op dit moment nog steeds blij als ik iets vang (geen sarcastische opmerkingen aub) en geniet van het moment... is dat niet waar het karpervissen om gaat.. Verder mag het voor mij allemaal één grote verrassing zijn. |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Ach, wat zullen we er eens van zeggen...Ga lekker vissen en groot of klein...
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 10-2-2012(UTC) Berichten: 1.064
Bedankjes: 2 keer
|
Ruud Gosselink schreef:Ach, wat zullen we er eens van zeggen...Ga lekker vissen en groot of klein... Helemaal mee eens! |
Voer geen oorlog, voer de vissen. |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
wie het kleine niet eerd is het grote niet weert. zouden ze hier zeggen.
klein of groot maakt nie veel uit, heb genoeg kleine vissen gevangen die qua uiterlijk vele malen mooier waren dan grotere. |
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 513
|
top foto RUUD.
volgens mij vissen hun alleen voor de foto.
ik vis volgens mij voor de rust natuur en uiteraard voor het vangen. |
Je kan niet altijd vangen tijdens het vissen, anders had vissen wel vangen geheten!!!!!!!!
groeten jos van Pinxteren |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 917
Bedankjes: 3 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
peter servais schreef:Hoe vaak hoor je niet van.. hier zwemmen alleen maar kleintjes... (wat is daar mis mee..?) Alsof kleintjes geen voldoening geven... en alleen de dikke vissen tellen? Trouwens, wanneer is een karper niet klein meer te noemen??
Er lopen te veel verwende karpervissers rond, die alleen maar op zoek zijn naar voeding voor hun te grote ego.. (ik heb het niet over iemand van dit forum oid, gewoon in het algemeen)
Ik laat mijn hobby er niet door verpesten, ik ben op dit moment nog steeds blij als ik iets vang (geen sarcastische opmerkingen aub) en geniet van het moment... is dat niet waar het karpervissen om gaat.. Verder mag het voor mij allemaal één grote verrassing zijn. Ben het hier niet helemaal mee eens Peter. Wil niet zeggen dat ik er niet van geniet om kleine vis te vangen maar vang toch echt liever grote. Zeker wanneer je een hoop tijd en geld in een stek steekt dan wil je toch ook oogsten in de vorm van mooie sterke en liefst ook grote vissen maakt dit mij dan een verwende karpervisser? Ik vind persoonlijk van niet daar ik er ook dubbel zo hard mn best voor moet doen om tot deze vangsten te komen. Mvg Patrick Ik vind |
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop. |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.