logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
kwirk  
#1 Gepost : zaterdag 19 mei 2012 20:44:58(UTC)
kwirk

5 ponder

Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een draadloze beetmelder set en heb een aantal punten waaraan deze moet voldoen:

- druk knoppen (aangezien ik bang ben dat de knoppen met schroefdraad af zullen breken)
- tot de 150 euro
- mag ook tweedehands wanneer het natuurlijk in goede staat is
- 100 % waterdicht

Ik ben hierbij gaan kijken naar de volgende setjes:

- Skarp RX7 Wireless Bite Alarm Set http://www.henkkoster.nl...-Wireless-Bite-Alarm-Set
- Daiwa Cormoran Pro Carp F5000 http://hareco-hengelspor...isserij/beetmelders.html
- Prologic WUSB VTSWwww.hengelsportwinkel.com/prologic-wusb-beetmelderset- p-778.html?osCsid=fcd221f23c813c0be7f4bb6b7dc191fb
- Optonic G2 beetmelder set 3+1 http://www.eurotackle.nl...lder-set-31-p-21158.html

Graag hoor ik van jullie wat jullie ervaringen met een van deze sets is of als jullie me een andere set kunnen aanbevelen.

Alvast bedankt
Sponsor
Jorden  
#2 Gepost : zondag 20 mei 2012 16:05:48(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Ik zou voor het ProLogic setje gaan. Die dingen werken, en zijn 100% waterdicht Knipoog
Me...myself...and my rods!
kwirk  
#3 Gepost : maandag 28 mei 2012 15:07:38(UTC)
kwirk

5 ponder

Hallo,

Ik ben ondertussen nog verder gaan zoeken en dit is het volledige lijstje waaruit ik er 1 wil gaan kiezen

- Skarp RX7 Wireless Bite Alarm Set http://www.henkkoster.nl...-Wireless-Bite-Alarm-Set
- Daiwa Cormoran Pro Carp F5000 http://hareco-hengelspor...isserij/beetmelders.html
- Prologic WUSB VTSWwww.hengelsportwinkel.co...ogic-wusb-beetmelderset- p-778.html?osCsid=fcd221f23c813c0be7f4bb6b7dc191fb
- Optonic G2 beetmelder set 3+1 http://www.eurotackle.nl...lder-set-31-p-21158.html
- Markerworl setje : http://markerworld.nl/shop/products.php?55
- Prologic Senzora : http://www.eurotackle.nl...tsw-3-1-set-p-16136.html

Het zijn nogal wat setjes, graag hoor ik ervaringen / adviezen van bovenstaande setjes of een ander setje wat in de prijscategorie valt

maudje18  
#4 Gepost : donderdag 31 mei 2012 21:51:37(UTC)
maudje18

15 ponder

maar waarom spaar je niet door?.
ik heb de rx set van fox en ben er zeer tevreden over.
ik heb er toen 350 euro voor betaald.
Wie niet waagt,Wie niet wint
Smif  
#5 Gepost : vrijdag 1 juni 2012 15:36:47(UTC)
Smif

15 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
ja of de nieuwe JRC beetmelders die ken je voor 290 al krijgen
Ik zeg maar ZOO dat is korter dan dierentuin
kwirk  
#6 Gepost : vrijdag 1 juni 2012 15:44:55(UTC)
kwirk

5 ponder

maudje18 schreef:
maar waarom spaar je niet door?.
ik heb de rx set van fox en ben er zeer tevreden over.
ik heb er toen 350 euro voor betaald.

Ik ben 17 en wil best geld uitgeven aan visspullen maar ik moet ook nog geld aan andere dingen besteden,
een degelijke pieperset van 350 euro of degelijke pieperset van 100 a 150 euro is dan voldoende voor mij.

Ik lees goede ervaringen over het setje van markerworld, 75 is geen geld, als het setje wat eerder
op is koop ik wel weer een andere, ben ik nog stukke goedkoper uit.
michiell_  
#7 Gepost : vrijdag 1 juni 2012 16:22:20(UTC)
michiell_

25 ponder

is niet helemaal juist he..
ze kosten misschien wel 75 euro.
maar als ze eerder op zijn koop ik wel nieuwe.
Met een rx setje of die van jrc zullen er normaalgesproken geen gebreken aankomen, je hele vis carriere niet,
en als je enkele keren je 75euro setje moet vervangen, ben je uieindelijk evenveel/meer geld kwijt.

Ik begrijp je wel hoor, heb ik in der tijd ook problemen mee gehad, dat je natuurlijk als student nog niet zoveel euro's kan spenderen aan degelijk visgerief, toen ik begon (8 jaar geleden) kocht ik ook van die goedkope piepers, tot een 4 jaar geleden.. heb ik me de fox mx piepers aangeschaft en een draadloze txr (oud model) niet die nieuwe, trekken op niet veel vind ik persoonlijk Tong

Heb er nog geen problemen mee gehad, met dit setje !

2 mx piepers nieuw : 100 a 120 euro (2de hands misschien al 50 euro ofzo)
txr : nieuw .. verkopen ze niet meer dacht ik.. 2de hands voor 70 euro..

Ben je zeker goedkoop af Knipoog
De Doorzetter Wint !
Henk Haarlem  
#8 Gepost : vrijdag 1 juni 2012 17:26:10(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
@ Kwirk

Hoe zwaar vis je en hoe vaak?
Met zwaar bedoel ik onder welke omstandigheid ( geen mooi weer visser? ) dus in weer en wind met veeeeel regen en vorst en zo,
en hoe vaak per jaar ga je vissen, neem dat mee in berekening van aankoop.

Ik moet zeggen dat setje van Markerworld ziet er erg kek uit, zeker voor die centen.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Jorden  
#9 Gepost : vrijdag 1 juni 2012 17:40:16(UTC)
Jorden

45 ponder

Ik begrijp je standpunt! 350 uitgeven aan wat beetmelders is pijnlijk in de portemonnee, zeker als je op je geld wilt letten!

Als ik jouw was zou ik dan gaan voor het ProLogic Senzora setje Knipoog Kom je zeker een paar jaar met toe! Is ook heel degelijk spul Knipoog

En FOX en DELKIM betekent niet perse levenslang Knipoog Een heel deel van karpervissers koopt om de zoveel jaar toch weer een nieuw setje d'oh! (ben hier ook schuldig aan)

kwirk  
#10 Gepost : vrijdag 1 juni 2012 20:36:58(UTC)
kwirk

5 ponder

Jorden schreef:
Ik begrijp je standpunt! 350 uitgeven aan wat beetmelders is pijnlijk in de portemonnee, zeker als je op je geld wilt letten!

Als ik jouw was zou ik dan gaan voor het ProLogic Senzora setje Knipoog Kom je zeker een paar jaar met toe! Is ook heel degelijk spul Knipoog

En FOX en DELKIM betekent niet perse levenslang Knipoog Een heel deel van karpervissers koopt om de zoveel jaar toch weer een nieuw setje d'oh! (ben hier ook schuldig aan)

Mijn keuze is gevallen op het setje van prologic, ook goede reacties gelezen, waterdicht en ik kan ze voor een hele mooie prijs aankomen als het goed is, nog even de bevestiging krijgen en dan laat ik hem opsturen.

Ik vis niet zo vaak ( dus paar jaren worden er waarschijnlijk een stuk meer) ivm met school en andere bezigheden, maar nachtvissen is toch erg vervelend als je helemaal niet kunt slapen omdat je je piepers van tientje per stuk niet hoort omdat ze naar de knoppen zijn

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 1 juni 2012 20:37:45(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Jorden  
#11 Gepost : vrijdag 1 juni 2012 21:51:32(UTC)
Jorden

45 ponder

Zijn het de WUSB geworden of de Senzora's? In ieder geval, een goede keuze!

Toen ik voor nieuwe biepers stond had ik de keuze tussen 2 delkim's TXI's zonder ontvanger, of de ProLogic's Polyphonics. Ben voor de ProLogic's gegaan en heb er nog geen spijt van gehad! Zijn al in het water gevallen, zware stormen doorstaan. En de batterij is na 1.5 intensief gebruik nog steeds ok! Je moet niet altijd een halve mille uitgeven aan biepers om kwaliteit te hebben Knipoog
kwirk  
#12 Gepost : vrijdag 1 juni 2012 22:25:24(UTC)
kwirk

5 ponder

De senzora's zijn het naar alle waarschijnlijk geworden
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (6)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.