CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Rigs
»
Reversed kd rig jullie ervaringen
35 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 917
Bedankjes: 3 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
Na het lezen van het artikel op de homepage afgelopen week heb ik deze rig donderdag in de praktijk getest en moet zeggen dat ik er erg over te spreken ben. Na de eerste 2 aanbeten op de reversed kd rig heb ik alle 3 de hengels van deze rig voorzien. 1 hengel gewoon reversed kd de andere 2 hengels met een snowman variant. Dit resulteerde aan het eind van deze 24 uurs sessie in 9 aanbeten waarvan ik er 7 binnen heb kunnen halen. 1x niet goed gehaakt dus een losser 1x was de onderlijn stukgeschuurt op een obstakel. Dit alles op een zeer moeilijk water waar ik normaal al blij ben met 1 aanbeet op 24 uur. Nou vraag ik me af of er meer mensen zijn die deze ervaringen hebben met deze rig? Of zat ik gewoon op de goede plek op het juiste moment? In ieder geval nogmaals dank aan Erwin daar deze de rig onder de aandacht heeft gebracht Ik ga hem voortaan in ieder geval vaker inzetten en kan niet wachten om de rig in actie te zien voor de carpcam!!! Mvg Patrick |
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop. |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Patrick even een paar vraagjes.. Op welk systeem vis je deze reversed KD-rig en heb je last van begroeiing op de bodem?
Zin om binnekort samen is een dagje te vissen op het parcours van Catch? |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
|
Gewoon hetzelfde systeem als normaal zachte bodem loodclip en harde bodem inlinelood. Vissen moeten we een keer doen komt goed. Mvg Patrick |
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop. |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Patrick Wolters schreef:In ieder geval nogmaals dank aan Erwin daar deze de rig onder de aandacht heeft gebracht Graag gedaan Patrick. Goed om te lezen dat je er zoveel aan hebt!
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 15-3-2012(UTC) Berichten: 154
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
ja vind het ook een goede rig gebruik heb nagenoeg bijna altijd reversed of normaal maar blijft een killer |
Ik zeg maar ZOO dat is korter dan dierentuin |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 493
Bedankjes: 1 keer
|
wat is het verschil tussen de reversed KD rig en de normaale KD rig of is dit gewoon hetzelfde?
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
peter servais schreef:Patrick even een paar vraagjes.. Op welk systeem vis je deze reversed KD-rig en heb je last van begroeiing op de bodem?
Zin om binnekort samen is een dagje te vissen op het parcours van Catch? welja een beetje voorkennis ophalen he |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ja Ron..... Wij moeten het zonder doen.
|
|
|
|
|
Guus N schreef:wat is het verschil tussen de reversed KD rig en de normaale KD rig of is dit gewoon hetzelfde? Bij de reversed verlaat de hair de bovenkant van pop-up aas. Dit bereik je door de pop-up boilie te stoppen met een loodje. Hierdoor kantelt de boilie en komt je hair er aan de bovenkant uit. Je haak zal naast de boilie komen te hangen. De normale kd heeft dit niet waardoor de haak gewoon op de bodem komt te liggen.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Erwin schreef:Guus N schreef:wat is het verschil tussen de reversed KD rig en de normaale KD rig of is dit gewoon hetzelfde? Bij de reversed verlaat de hair de bovenkant van pop-up aas. Dit bereik je door de pop-up boilie te stoppen met een loodje. Hierdoor kantelt de boilie en komt je hair er aan de bovenkant uit. Je haak zal naast de boilie komen te hangen. De normale kd heeft dit niet waardoor de haak gewoon op de bodem komt te liggen. Zo, maar dan het lood niet onder de popup naar als een soort stoppertje gebruiken waardoor hij de haak als het ware omhoog tilt? Bewerkt door de gebruiker dinsdag 22 mei 2012 21:59:40(UTC)
| Reden: Niet aangegeven leen heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
|
|
|
|
|
en met welk aas moet je diti doen? een hele boilie, of pop up of half boilie half pop up?
|
|
|
|
|
Guus N schreef:en met welk aas moet je diti doen? een hele boilie, of pop up of half boilie half pop up? Met een popup Echter kan ook met een snowmanmontage zolang je de popup maar als eerst op de hair schuift en daarna de zinkende bol dus precies andersom als je gewend bent met een normale snowman. Mvg Patrick |
|
|
|
|
okeej, bedankt patrick, dan ga ik hem zeker toepassen in mijn visserij, tenminste wat ik zo lees qua reacties!
|
|
|
|
|
@Guus succes b !! |
|
|
|
|
bij mij komt de boilie evengoed op de grond te liggen, moet ik ervoor zorgen dat de boilie dan op de pop up drijft of is dit goed?
|
|
|
|
|
Guus N schreef:bij mij komt de boilie evengoed op de grond te liggen, moet ik ervoor zorgen dat de boilie dan op de pop up drijft of is dit goed? De zinkende bol moet op de bodem rusten en de popup zal hier bovenop staan en deze moet de haak optillen. Plaats anders even een foto Guus Mvg Patrick |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Patrick Wolters schreef:Guus N schreef:bij mij komt de boilie evengoed op de grond te liggen, moet ik ervoor zorgen dat de boilie dan op de pop up drijft of is dit goed? De zinkende bol moet op de bodem rusten en de popup zal hier bovenop staan en deze moet de haak optillen. Plaats anders even een foto Guus Mvg Patrick Volgens mij moet dat loodje bovenop de popup ervoor zorgen dat deze als het ware omvalt / scheef gaat staan en op die manier automatisch de haak (wat) omhoog tilt. Hoe (om)hoog, dat hangt van de finetuning af (lees : de grootte/postie/zwaarte van de loodhagel). Dat is naar mijn idee de bedoelde werking van de reversed KD-rig. Zal eens kijken of ik m binnenkort eens kan maken en er een foto van kan maken (voor de nederlanders) of trekken (voor de belgen) ;-).
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 10-2-2012(UTC) Berichten: 1.064
Bedankjes: 2 keer
|
eigenlijk een soort muzza rig dit toch? Alleen werkt de muzza met kurk en dit met een loodhagel, precies het tegenovergestelde, maar het komt op hetzelfde neer. Of zie ik dit verkeerd? |
Voer geen oorlog, voer de vissen. |
|
|
|
|
dan heb ik hem goed gemaakt! ik dacht al dat ik het fout had maar het is dus helemaal goed!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Rigs
»
Reversed kd rig jullie ervaringen
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.