15 ponder Lid sinds: 18-7-2010(UTC) Berichten: 188
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Medevisser, vorige week woensdag 16 mei mocht ik een schubkarper van 19 kilo vangen. nu kreeg ik gisteren een telefoontje dat de vis opnieuw gevangen is op een gewicht van 20.8 kilo. kan een karper in 6 dagen 1.8 kilo groeien? ik weet zeker dat ik mijn vis zuiver heb gewogen. ik heb mijn twijfels en jullie?
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 5-5-2012(UTC) Berichten: 311
|
Misschien klopt de weegschaal van de andere persoon niet.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Tijgernootje schreef:Misschien klopt de weegschaal van de andere persoon niet. Of een matje van 1,8 kg.
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
we hebben hier 6 ons gehad in anderhalve week. en dit klopt echt want was bij bijde weegpunten aanwezig maar ruim een kilo vind ik wel erg veel hoor |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
heel zwaar getafeld dan?
engelse ponden gebruikt 41.88lb dan pond van maken dus 41.88 pond weer naar kg 20,94 zo kom je redelijk in de buurt |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 5-7-2010(UTC) Berichten: 156
|
Vindt 1,8 kg. ook wel erg veel. Was het een Vrouwtje ? De vissen gaan naar de paai toe door de Temp.stijging van de laatste week, en misschien had ze de voerplek flink leeg gegeten? Ron's verklaring zou ook een reden kunnen zijn, is niet de 1e keer dat ik mensen zo zie rekenen. Bewerkt door de gebruiker woensdag 23 mei 2012 21:01:06(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
Het kan wel denk ik , me maat ving een vis van 34 pond ik 2 dagen later de zelfde vis op 32 pond. En ik heb nog een voorbeeld maar daar zat 1,5 maand tussen eerst vingen We een vis op 35 pond 1,5 maand later was die 28 pond daarna is die weer gevangen door ons en toen weer rond de 35 pond. |
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
denk ook dat het wel kan, aan gezien de tijd van het jaar vermoed ik de paai als rede |
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Mijn ervaring is dat ze na het vangen vaak wat afvallen. In onze week serreire hebben we twee vissen gedubbeld. We vinden twee mooie dertig ponders aan het begin van de week die we aan het einde van de week weer wisten te strikken. Ze waren in 5 / 6 dagen tijd meer dan een pond afgevallen.... Stress?
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
In theorie zou het kunnen! Als het een vrouwtje is dan kan de aanmaak van kuit soms wel een stijging opleveren van kilo's! Echter in dit geval denk ik dat het meer aan de weeg kwaliteiten ligt van die gozer. 1.8 kilo in 6 dagen is te extreem. 1.8 kilo is ook net zo'n gewicht van een natte onthaakmat! Die van mij doet 1.6 kilo! haha
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-10-2011(UTC) Berichten: 327
|
ik sluit me bij davey aan. maar een flinke vis die honger heeft kan aardig wat boilies opzuigen. stel: hij heeft voor het vangen al ruim 800 gram boilies op. + de vis zit vol met kuit... het zou best kunnen. je hoort trouwens wel vaker van dit soort grote verschillen hoor Bewerkt door de gebruiker vrijdag 25 mei 2012 18:20:34(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
PR : 35 pond Karper teller 2013 : 6 Zwaarste 2013 :18 pond |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 31-1-2011(UTC) Berichten: 610
|
Een natte weekzak is bij mij gemiddeld 1,20 kilo. Als die vis van 0,6 kilo is aangekomen dan zit je ook aan de 1,8. Je zal het nooit met zekerheid weten maarja als jij maar van jezelf weet dat je eerlijk en goed weegt toch. Verder zou ik me niet gek laten maken door dat soort dingen joh want je zult er toch nooit achter komen als je er niet bij bent geweest. |
Keep it simple... |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 513
|
in deze tijd kan een karper zeker veel voedsel tot zich nemen maar het is in de praktijk 99 van de 100 gevallen dat als een karper kort na een vangst nog een keer gevangen wordt hij/ zij altijd lichter is dan de eerste vangst.
kan meerdere praktijk voorbeelden noemen maar dat lijkt me overbodig.
dus ik denk dat 1,8 kilo aankomen in 6 dagen onmogelijk is ook in deze tijd van het jaar |
Je kan niet altijd vangen tijdens het vissen, anders had vissen wel vangen geheten!!!!!!!!
groeten jos van Pinxteren |
|
|
|
|
monstercarps schreef:Een natte weekzak is bij mij gemiddeld 1,20 kilo. Als die vis van 0,6 kilo is aangekomen dan zit je ook aan de 1,8. Je zal het nooit met zekerheid weten maarja als jij maar van jezelf weet dat je eerlijk en goed weegt toch. Verder zou ik me niet gek laten maken door dat soort dingen joh want je zult er toch nooit achter komen als je er niet bij bent geweest. ik laat me zeker niet gek maken want ik doe mijn eigen ding, toch is het jammer dat er op deze manier zogenaamde records geclaimd worden.
|
|
|
|
|
josvanpinxteren schreef:in deze tijd kan een karper zeker veel voedsel tot zich nemen maar het is in de praktijk 99 van de 100 gevallen dat als een karper kort na een vangst nog een keer gevangen wordt hij/ zij altijd lichter is dan de eerste vangst.
kan meerdere praktijk voorbeelden noemen maar dat lijkt me overbodig.
dus ik denk dat 1,8 kilo aankomen in 6 dagen onmogelijk is ook in deze tijd van het jaar Jos, dit lijkt mij ook, hier sluit ik me bij aan. allemaal bedankt voor de reactie in ieder geval.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 513
|
zo is het gijs laat je niet gek maken door de zogenaamde record claimers vis om te vissen en niet voor de zogenaamde dikste vissen want daar haal je echt geen extra status mee.
vangen als iedereen blankt daar haal je (als je dat zou willen) wel status mee.
Ik vis om te vissen en te vangen uiteraard maar niet alles draait om de dikste vis die kost wat het kost ook nog op de foto moet!!!!!!!!
veel plezier in je visserij. |
Je kan niet altijd vangen tijdens het vissen, anders had vissen wel vangen geheten!!!!!!!!
groeten jos van Pinxteren |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 19-4-2012(UTC) Berichten: 200
|
Tijgernootje schreef:Misschien klopt de weegschaal van de andere persoon niet. +1 nou heb ik als TD-er heel wat medische apparatuur gekalibreert, geijkt en gerepareert, waaronder wwegschalen. Bij het kalibreren van hele dure digitale Seca weegschalen (met geijkte gewichten) kwamen grote verschilen naar voren. Kan me voorstellen dat die weegschalen aan de waterkant ditzelfde vertonen. Scheelde soms wel 5 kilo. Sloeg echt helemaal nergens op, mensen wegen in verband met het berekenen van medicijnen/anesteasie met zulke shit.
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
Ik denk wel dat ze in 6 dagen 1.8 kilo kunnen afvallen, maar 1.8 kilo aankomen? Nee Ik heb een x een spiegel gevangen op 20 pond, 14 dagen later dezelfde spiegel op 17 pond (1.5 kilo lichter) Achjaaa... je zal er nooit achter komen |
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.