45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
Het is misschien een dom onderwerp, maar ik vroeg me af waarom het gewicht van een vis standard in ponden en niet in kilogram wordt vermeld?, ik bedoel, in zowel Nederland als Belgie is de eenheid van gewicht toch KG (kilogram)? |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
|
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 21-7-2010(UTC) Berichten: 572
|
zelf vermeld ik mijn gevangen karper altijd in kg. ik zou ook niet weten waarom ze het in ponden doen. Misschien omdat dit dikker lijkt ? ik heb een 40eger gevangen ipv een 20kg vis ? een dertiger ipv. een 15kg vis ? I Don't Know Ik hou het in elk geval bij kg |
De Doorzetter Wint ! |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
Als dat enkel is omdat het mooier en vooral groter klinkt, awel ik denk van grammen te gebruiken |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Simpel, het hele karpergebeuren is uit Engeland over komen waaien en daar wegen ze in (Engelse) ponden en zo is dat hier ook overgenomen. En dat terwijl de Engelse ponden niet eens hetzelfde zijn als de Europese ponden.
|
|
|
|
|
Het wordt hier almaar moeilijker |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 917
Bedankjes: 3 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
Ik denk persoonlijk dat dit is overgewaaid uit engeland waar toch wel de roots van het moderne karpervissen liggen. Verder heb ik er geen verklaring voor en eerlijk gezegd zal het mij een drol wezen hoe je de vissen weegt blijft hetzelfde. Wat ik echter wel triest vind is wanneer hollanders en of belgen het gewicht van hun vissen in lbs oftewel engelse ponden gaan wegen. Hierbij denk ik wel vaak dat ze hun vissen groter willen laten lijken dan dat ze eigenlijk zijn. Mvg Patrick |
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop. |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 917
Bedankjes: 3 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
Ruud Gosselink schreef:Simpel, het hele karpergebeuren is uit Engeland over komen waaien en daar wegen ze in (Engelse) ponden en zo is dat hier ook overgenomen. En dat terwijl de Engelse ponden niet eens hetzelfde zijn als de Europese ponden. Hahaha twee zielen één gedachte. Je haalt me de woorden uit de mond Ruud. |
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop. |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 19-4-2012(UTC) Berichten: 200
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
whitey schreef:Het wordt hier almaar moeilijker nee hoor Een Imperial pound of Engels pond komt overeen met 0,45359237 kilogram (in een potje jam zit vaak 450 gram). Dit wordt ook wel Libra Pound (lb) genoemd. De afkorting lbs wordt ook vaak gebruikt, maar is strikt genomen onjuist gezien de ongebruikelijke meervoudsvorm. wiki rules
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 6-4-2011(UTC) Berichten: 1.053
Bedankjes: 10 keer Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
|
Ach het klinkt wat leuker.. een dertiger i.p.v. een 15kilo'er...
Nog een maandje en dan ben ik ook dertiger...
|
|
|
|
|
BTW... als ik met outsiders over mijn vangsten praat heb ik het wel altijd over kilo's..
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Johan Krenger schreef:Ach het klinkt wat leuker.. een dertiger i.p.v. een 15kilo'er...
Nog een maandje en dan ben ik ook dertiger... Dus je wordt 15 ? Bewerkt door de gebruiker dinsdag 22 mei 2012 15:51:43(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
|
Henk Haarlem schreef:Johan Krenger schreef:Ach het klinkt wat leuker.. een dertiger i.p.v. een 15kilo'er...
Nog een maandje en dan ben ik ook dertiger... Dus je wordt 15 ? Helaas niet Henk... jaartallen zijn universeel (althans bijna overal)..
|
|
|
|
|
Johan Krenger schreef:Henk Haarlem schreef:Johan Krenger schreef:Ach het klinkt wat leuker.. een dertiger i.p.v. een 15kilo'er...
Nog een maandje en dan ben ik ook dertiger... Dus je wordt 15 ? Helaas niet Henk... jaartallen zijn universeel (althans bijna overal).. Das ook met die kilo, = universeel ( althans bijna overal ) |
|
|
|
|
Henk Haarlem schreef:Johan Krenger schreef:Henk Haarlem schreef:Johan Krenger schreef:Ach het klinkt wat leuker.. een dertiger i.p.v. een 15kilo'er...
Nog een maandje en dan ben ik ook dertiger... Dus je wordt 15 ? Helaas niet Henk... jaartallen zijn universeel (althans bijna overal).. Das ook met die kilo, = universeel ( althans bijna overal ) Haha.. ik weeg ook al jaren 80 kg... sinds ik geen weegschaal meer heb
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 13-5-2011(UTC) Berichten: 28
|
Ponden of kilo's de vis wordt er niet zwaarder op (als je gewoon de NL-BE maatstaven pakt). En niet de Engelse ponden als Nederlandse gaat gebruiken. Het gaat om de complete vis (schoonheid,kracht,gesteldheid en gewicht!) |
Groet, Michiel
...Simplicity is the key... |
|
|
|
|
The_MK schreef:Ponden of kilo's de vis wordt er niet zwaarder op (als je gewoon de NL-BE maatstaven pakt). En niet de Engelse ponden als Nederlandse gaat gebruiken. Het gaat om de complete vis (schoonheid,kracht,gesteldheid en gewicht!) Ik verval in herhaling, maar er bestaan sinds 1937± Geen ik herhaal Geen Nederlandse ponden meer, wel halve kilo's. Bewerkt door de gebruiker dinsdag 26 juni 2012 17:57:02(UTC)
|
|
|
|
Henk Haarlem schreef:The_MK schreef:Ponden of kilo's de vis wordt er niet zwaarder op (als je gewoon de NL-BE maatstaven pakt). En niet de Engelse ponden als Nederlandse gaat gebruiken. Het gaat om de complete vis (schoonheid,kracht,gesteldheid en gewicht!) Ik verval in herhaling, maar er bestaan sinds 1937± Geen ik herhaal Geen Nederlandse ponden meer, wel halve kilo's. |
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
Henk Haarlem schreef:The_MK schreef:Ponden of kilo's de vis wordt er niet zwaarder op (als je gewoon de NL-BE maatstaven pakt). En niet de Engelse ponden als Nederlandse gaat gebruiken. Het gaat om de complete vis (schoonheid,kracht,gesteldheid en gewicht!) Ik verval in herhaling, maar er bestaan sinds 1937± Geen ik herhaal Geen Nederlandse ponden meer, wel halve kilo's. dus je vangt een 30 halve kilo vis??? hehe |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
Lodewijk schreef:Henk Haarlem schreef:The_MK schreef:Ponden of kilo's de vis wordt er niet zwaarder op (als je gewoon de NL-BE maatstaven pakt). En niet de Engelse ponden als Nederlandse gaat gebruiken. Het gaat om de complete vis (schoonheid,kracht,gesteldheid en gewicht!) Ik verval in herhaling, maar er bestaan sinds 1937± Geen ik herhaal Geen Nederlandse ponden meer, wel halve kilo's. dus je vangt een 30 halve kilo vis??? hehe Je bedoeld 15 kilo ?........Maar Inderdaad Loodje, nu hoor je tenminste dat het belachelijk is om kilo's te halveren om er dubbel over te kunnen pochen. d (Dat en dan ook nog de vis tegen de lens te duwen, om maar mee te kunnen doen aan de zwaarste onzin.) Bewerkt door de gebruiker dinsdag 26 juni 2012 19:31:19(UTC)
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.