logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
DavidT  
#41 Gepost : maandag 14 mei 2012 21:17:54(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Ik word verkeerd begrepen volgens mij. Als je gewoon blijft zitten en niets verandert aan de situatie zal er weinig gebeuren. Doe je wel iets, dan stijgen je kansen. Zoals jij Erwin, je hebt al besloten naar een ander water te gaan.
Als je gaat zoeken, zal je ze vinden en vangen.

Het blijft een feit dat vissers de neiging hebben te blijven zitten en dan te zeggen dat de vis niet wil bijten. Dat kan, maar ergens anders kan dat het tegenovergestelde zijn.

Maar zoals altijd blijft het een kwestie van waarmee ben je tevreden. Ik wil niet blanken dus ben ik pas eind april begonnen. Dat ik dan meteen begin te vangen is niet alleen geluk. Begin je eerder met lage temperaturen en je vist niet in de buurt van de vis? Dan ga je blanken. Als je daarmee tevreden bent dan is er geen reden tot klagen.

En dan zijn er nog de vissers die altijd en overal moeite hebben een vis te vangen. En dat is geen bull.

Say hello to my little friend
jvs  
#42 Gepost : dinsdag 15 mei 2012 22:36:53(UTC)
jvs

40 ponder

Ron van Houtum schreef:
de zuiderplas staat niet als makkelijk geboekt

dat klopt Ron,hij zou de zuidwillemsvaart eens kunnen proberen.
houdoe en bedankt
Toine  
#43 Gepost : woensdag 16 mei 2012 13:46:02(UTC)
Toine

20 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hee mannen,

Leuk die reacties te lezen. Ron, we zitten inderdaad nog op de grotere wateren. Ijzeren Vrouw, Zuiderplas en af en toe Heijmans Gat.

Vorige week was er een karpertoernooi, vrijdag-zondag, voor de jeugd bij de Ijzeren Vrouw. Vangst 0 Dus... Jammer Dat zegt ook al voldoende.

Neemt niet weg dat we altijd op ons gemakkie aan het water zitten. Hoe gaat het met jou aan de FW?
Het is zoals het is.
karper1411  
#44 Gepost : vrijdag 18 mei 2012 21:29:38(UTC)
karper1411

Nieuwe uitzetting

Hey Toine,

Hoe is het nu? Eindelijk van die 0 verlost?
Ik heb vorige week donderdag mijn eerste 2 te pakken gehad en gisteren ook weer één. Langzaam maar zeker komt het wel los!
peter servais  
#45 Gepost : vrijdag 18 mei 2012 23:44:17(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
De teller staat hier nog steeds op 0, de vis hikt tegen de paai aan. Ik krijg wel runs, maar zo snel als die komen gaan ze ook weer.
Wat ik ook merk is dat ik dit jaar meer last heb van bodembegroeiing.
Mijn conclusie, volgende keer maar een helicoptersysteem met chodrig eraan, haken die op de bodem liggen haken blijkbaar niet.. Kijken of dit het ijs wil breken...
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
leen  
#46 Gepost : zaterdag 19 mei 2012 00:16:14(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
peter servais schreef:
De teller staat hier nog steeds op 0, de vis hikt tegen de paai aan. Ik krijg wel runs, maar zo snel als die komen gaan ze ook weer.
Wat ik ook merk is dat ik dit jaar meer last heb van bodembegroeiing.
Mijn conclusie, volgende keer maar een helicoptersysteem met chodrig eraan, haken die op de bodem liggen haken blijkbaar niet.. Kijken of dit het ijs wil breken...

Runs of lijnzwemmers? Met toplood ben je er vrijwel zeker van dat het geen lijnzwemmers zijn. Zonder niet. Op dit moment zie ik bv de brasems met tientallen in het water dobberen.. zijn daar dik in de paai. Niet gevist daar, maar het zou een oorzaak kunnen zijn.
peter servais  
#47 Gepost : zaterdag 19 mei 2012 02:49:25(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Ik denk toch echt aan halve runs, het is echt een swingers die tegen je hengels aangetrokken word en vervolgens net zo hard weer zakt. Al zou het natuurlijk altijd kunnen dat het lijnzwemmers zijn..
Een andere techniek kan geen kwaad denk ik.
Ik vis nu met een gewoon inline loodsysteem, dat lijkt mij ook niet het beste op begroeide bodems.
Pva wokkels waren ook de oplossing niet om de haak schoon te houden helaas, althans niet elke keer..
Heeft iemand nog een idee?
Groeten Peter, Knipoog

Raymon Reterink  
#48 Gepost : zaterdag 19 mei 2012 08:24:00(UTC)
Raymon Reterink

20 ponder

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
> Inline en begroeiing - lagere onderlijn gebruiken zodat het lood de onderlijn niet te veel de begroeiing/bodem in trekt.
> Inhaking van haak goed testen, want bol opslurpen moet ook meteen de haak vast zitten.
> Toch een schone plek zoeken voor het geheel ook al is het klein.
> Begroeiing (hoe hoog) misschien een zig rig een optie

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 19 mei 2012 08:25:41(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

DavidT  
#49 Gepost : zaterdag 19 mei 2012 09:58:50(UTC)
DavidT

40 ponder

Als het aas wordt opgepakt, het lood wordt verplaatst en de lijn strakgezwommen, zakt vaak je swinger niet terug in dezelfde positie maar blijft ergens bovenin hangen.

Een lijnzwemmer begeeft zich aan de andere kant van het lood en zorgt voor hetgeen je uitlegt. De lijn wordt strakgezwommen maar valt weer slap zodra het contact tussen lijn en bijv borstvin wordt verbroken. Misschien helpt het als je je rig minder ver werpt en erachter probeert te komen op welke afstand de vissen door je lijn zwemmen. Als je geluk hebt, zijn het karpers en pakken ze je aas op. Als je pech hebt, hebben ze de paai in hun kop en zwemmen ze alleen "doelloos" heen en weer.

Je zou met een hark enkele m2's kunnen schoonharken. Als er voedsel in de bodem zit, haal je dit naar boven. Mooi voor een instant sessie dus. En anders houd je een mooi plekje schoon voor een presentatie die mooi ligt.

Let er wel op dat ook een chod alleen effectief is als de haak vrij is van waterplanten. Mooi zou zijn als je presentatie bovenop de begroeiing ligt. Dit doe je door de afstand tussen lood en rig goed op elkaar af te stemmen. Lage begroeiing -> dicht bij elkaar
Hoge begroeiing -> ver van elkaar
diesel  
#50 Gepost : zaterdag 19 mei 2012 13:49:20(UTC)
diesel

40 ponder

jvs schreef:
Ron van Houtum schreef:

jij wil hem van de regen in drup sturenDus...
groet erik
karper1411  
#51 Gepost : zondag 20 mei 2012 11:39:15(UTC)
karper1411

Nieuwe uitzetting

diesel schreef:
jvs schreef:
Ron van Houtum schreef:

jij wil hem van de regen in drup sturenDus...

En wat dacht je van de Vaart? Wordt op dit moment toch regelmatig een visje gevangen.

Ron van Houtum  
#52 Gepost : zondag 20 mei 2012 12:41:31(UTC)
Ron van Houtum

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
gevangen word er wel in db
is een 21 kg vis vorig weekend gevangen op de vrouw

Bewerkt door de gebruiker zondag 20 mei 2012 12:42:10(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
peter servais  
#53 Gepost : zondag 20 mei 2012 13:06:15(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Raymond en David, bedankt voor de Tips!Like

David, zoals je het beschrijft lijken het idd lijnzwemmers.. Soms blijft de swinger wel hangen

Vorig jaar was er op de stek waar ik vis weinig begroeiing, nu lijkt de hele bodem bezaaid met een bodembedekker.
PVA wokkels leken mij de oplossing, echter ondanks dat of door gerommel door de vissen komt de haak toch in die planten verstrikt.
Ik vis nu met pop-up en snowmanpresentaties ook omdat deze minder zwaar op de bodem rusten.
De haak blijft echter op de bodem liggen waardoor dit probleem blijft..
Een zigrig, chodrig of een reversed KD-rig lijken mij wel interessante rigs om te proberen.

Groeten Peter, Knipoog

leen  
#54 Gepost : zondag 20 mei 2012 14:00:51(UTC)
leen

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
peter servais schreef:
Raymond en David, bedankt voor de Tips!Like

David, zoals je het beschrijft lijken het idd lijnzwemmers.. Soms blijft de swinger wel hangen

Vorig jaar was er op de stek waar ik vis weinig begroeiing, nu lijkt de hele bodem bezaaid met een bodembedekker.
PVA wokkels leken mij de oplossing, echter ondanks dat of door gerommel door de vissen komt de haak toch in die planten verstrikt.
Ik vis nu met pop-up en snowmanpresentaties ook omdat deze minder zwaar op de bodem rusten.
De haak blijft echter op de bodem liggen waardoor dit probleem blijft..
Een zigrig, chodrig of een reversed KD-rig lijken mij wel interessante rigs om te proberen.

> chodrig of een reversed KD-rig
Blijven die niet op de bodem liggen dan?

Grotere popup of kleinere haak/kleiner aas?

Bewerkt door de gebruiker zondag 20 mei 2012 14:01:50(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

peter servais  
#55 Gepost : zondag 20 mei 2012 19:33:47(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

de Chodrig niet toch met een pop-upje?
Die reversed KD minder dan de gewone waarbij de haak plat op de bodem ligt.

Zo zie ik het hoor, Leen.. ik kan het fout hebben natuurlijk
Groeten Peter, Knipoog

DavidT  
#56 Gepost : maandag 21 mei 2012 15:59:26(UTC)
DavidT

40 ponder

Vis je met een lichte hanger? Als je met een te lichte hanger vist, is het gewicht hiervan te laag om weer in de oude positie terug te komen.
peter servais  
#57 Gepost : maandag 21 mei 2012 18:39:06(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Fox MK2 swingers maar dan met het gewichtje op z'n lichtst.. Dus daar kan je dan ook wel eens gelijk in hebben..
Het lijkt me echter sterk dat elke "run" een lijnzwemmer is.
Het is in mijn ogen een kwestie van het systeem en rig veranderen..
Een korte zigrig zou op zich de oplossing zijn.
Groeten Peter, Knipoog

Toine  
#58 Gepost : maandag 21 mei 2012 23:05:14(UTC)
Toine

20 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Schamen sorry mannen dat ik nu pas reageer. Druk druk ..De laatste weken is er van het vissen helaas helemaal niets terecht gekomen. Tot nu toe maken we simpelweg te weinig uren. Ik hoop dat daar snel verandering in komt. Ik heb inderdaad gehoord Ron dat het begin nu is gemaakt bij de Ijzeren Vrouw. Ik hoop komend weekend in ieder geval ook een nachtje te blijven zitten/liggen en dat we een berichtje achter kunnen laten dat we iets gevangen hebben. Wellicht dat de karper danst op de muziek van JAZZ in DUKETOWN Like
Het is zoals het is.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (3)
3 Pagina's<123
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.