logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
arie1965  
#1 Gepost : woensdag 16 mei 2012 16:12:15(UTC)
arie1965

5 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Hallo,

Eerst even mijn ervaringen :

Vorige week sprak ik een collega-visser op een water waar ik regelmatig vis. Hij viste met vast lood op een hoek van de plas.
Hij vertelde dat hij daar kort daarvoor een spiegel had zien zwemmen die hij schatte op ruim 20 pond.

Een week later ben ik aan't pennen op het zelfde water. Maak een plekje in dezelfde hoek. 20 minuten later ligt er een spiegel van ruim 20 pond op de kant.....

Wat denken jullie : puur toeval, gewoon een plek waar graag karper komt, of heeft een karper een soort territorium waar hij lange tijd verblijft en z'n voedsel zoekt?Dus...
Sponsor
MathiasJ  
#2 Gepost : woensdag 16 mei 2012 16:33:48(UTC)
MathiasJ

5 ponder

Op gesloten waters zijn er gewoon verschillende plekken waar de karper voedsel gaat zoeken. dit zijn voornamelijk vlakke plaatsen waar geen of weinig modder ligt.
Ook zitten ze dikwijls in de kant.
Als ze eenmaal weten dat er op bepaalde plekken veel voedsel te vinden is, zullen ze hier regelmatig terug komen.
Volgens mij zijn het gewoon plaatsen waar karpers graag komen en dus ook hun voedsel zoeken.
Persoonlijk record 18,1 kg Schub
Flemish Carp Products
Erwin  
#3 Gepost : woensdag 16 mei 2012 16:47:44(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Precies zoals jij het al aangeeft zijn er veel karpers die een soort van territorium hebben. Ze zwemmen elke keer dezelfde route en worden daarom vaker op dezelfde plekken gevangen. Dit noemen ze de 'trekroute'.
Jasperbuth  
#4 Gepost : woensdag 16 mei 2012 22:27:24(UTC)
Jasperbuth

30 ponder

Hier heb je de binnenmaas, een heel groot meer, waar karpers heen en weer kunnen zwemmen naar de gewone maas.
De binnenmaas is een komen en gaan van karpervissers, en er zijn in 1980 vissen gevangen die vorig jaar ook gevangen zijn!
Er zijn dus gewoon vissen die telkens op dezelfde plek zitten
Ik heb ook al een spiegel 3x gevangen! terwijl ik op een vrij groot water vis !
Vissen 2013: Zat
Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo
arie1965  
#5 Gepost : woensdag 16 mei 2012 23:01:27(UTC)
arie1965

5 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Oke, ben benieuwd of ik e'm nogmaals kan vangen. Ga het zeker proberen (was m'n eerste echte vis weer na jaren niet te hebben gevist!)
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.