25 ponder Lid sinds: 21-7-2010(UTC) Berichten: 572
|
hoi,
sinds 2 weken geleden heb ik ondervonden dat met de pen hier opmijn water goed vis valt te vangen ben 3 keer 2 uurtjes geweest en heb 2 keer 3 aanbeten gehad met telkens 2 karpers op de mat en 1 keer 1 aanbeet en eentje gelost.
nu wil ik een "echte" pen monteren maar heb ik boven de pen en onder de pen een STUITJE nodig ?
wat gebruiken jullie hiervoor ? zodanig dat je pen tussen deze spatie blijft ?
Groeten |
De Doorzetter Wint ! |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 11-3-2011(UTC) Berichten: 71
|
als ik met de pen vis han ik niks boven mijn pen... als je met een dun pennentje vist kan je de draad door eebn stukje tube steken en zo over de pen en de draad... als je meerdere stukjes hangt houd het normaal als je tube strak genoeg zit. en bij een 5 gr pennetje zijn er meestal stukjes rubber te koop samen met de pen... hoop dat je er iets mee bent
grtz
|
|
|
|
|
big-carp schreef:als ik met de pen vis han ik niks boven mijn pen... als je met een dun pennentje vist kan je de draad door eebn stukje tube steken en zo over de pen en de draad... als je meerdere stukjes hangt houd het normaal als je tube strak genoeg zit. en bij een 5 gr pennetje zijn er meestal stukjes rubber te koop samen met de pen... hoop dat je er iets mee bent
grtz ja, zo viste ik ook altijd Morgen zal ik wel vissen zoals altijd, en eens benieuwd of ik eentje kan strikken |
De Doorzetter Wint ! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 564
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
5gr pennetje? niet beetje erg zwaar? of vis je in stromend water? ik vis altijd met een pennetje dat zinkt op 0,6 gr, alle zo subtiel mogelijk foto van internet maar mijn montage ziet er net zo uit, stuitje, pennetje, 1 loodhageltje (0,6gr) en de haak direct aan de hoofdlijn, ik gebruik geen hair, de mais gaat bij mij altijd direct op de haak Bewerkt door de gebruiker donderdag 3 mei 2012 22:40:44(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
leer om te vangen, vang om te leren |
|
|
|
|
freaky schreef:5gr pennetje? niet beetje erg zwaar? of vis je in stromend water? ik vis altijd met een pennetje dat zinkt op 0,6 gr, alle zo subtiel mogelijk foto van internet maar mijn montage ziet er net zo uit, stuitje, pennetje, 1 loodhageltje (0,6gr) en de haak direct aan de hoofdlijn, ik gebruik geen hair, de mais gaat bij mij altijd direct op de haak Bedankt voor de tip !! idd 5gram vis ik zelf ook ZEKER niet.. maar nu weet ik wat da is (die stuitjes) in de winkel. aan de hand van de foto! alvast bedankt |
De Doorzetter Wint ! |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 3-8-2011(UTC) Berichten: 61
|
Ik gebruik een stalen connector. Deze bevestig je met 2 kleine rubbertjes op de lijn. Je schuift het pennetje op de connector, rubbertje erop en je kan vissen. Het voordeel van deze dingen is dat je in enkele seconden van pen kan wisselen als dat nodig is.
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 11-5-2012(UTC) Berichten: 1
|
Ik vis met een "vaste" dobber, maar met stuitjes werkt het ook prima. Bewerkt door de gebruiker vrijdag 11 mei 2012 14:08:05(UTC)
| Reden: Niet aangegeven ikoos heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 5-5-2012(UTC) Berichten: 311
|
Vaste dobber werkt ook, maar wat lastiger bij aardig diep water
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 3-10-2009(UTC) Berichten: 965 Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
het valt mij op dat jullie met gevlochten lijn pen vissen of lijkt dit zo ? let op als je met gevlochten lijn gaat penvissen de bek van de karper erg vlug beschadigd.
|
als karpervissen je passie is .
|
|
|
|
|
ik vis gewoon de haak aan mijn hoofdlijn hoofdlijn is gewoon nylon |
De Doorzetter Wint ! |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.