20 ponder Lid sinds: 5-5-2012(UTC) Berichten: 311
|
Carpfeelers! Was erg benieuwd hoe jullie je hengel+molens onderhouden, met wat voor schoonmaakmiddel ect. Hoeveel keer smeren jullie je molens in een jaar, en met wat voor smeerolie? Ik had nog wat oude hengels+molens leggen maar die molen is al aan het eindje aan te weinig onderhoud neem ik aan.
mvg,
Bas
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 19-4-2012(UTC) Berichten: 200
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Ik houd mijn spul al redelijk schoon tijdens het vissen Hengels met een zachte doek, zoals zo'n microvezelding, en een beetje warm water en groene zeep.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
niet |
groet erik |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
diesel schreef:niet Sluit ik me bij aan, maak alleen alles droog als het heel de sessie in de regen heeft gestaan |
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Wanneer het nat is geworden laat ik het thuis drogen, verder niets.
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 29-10-2010(UTC) Berichten: 50
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Mijn hengels en molens droog ik af na een sessie in de regen. Verder zet ik alles in mijn foudraal verder te drogen, deze laat ik dan open staan. Mijn molens maak ik een sper jaar geheel schoon en voorzie ik van een beetje olie. Kleine moeite en hopelijk meer plezier van mijn spullen.
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 4-5-2011(UTC) Berichten: 72
|
ik laat steeds alles goed drogen in de woonkamer, verder bij het begin van het seizoen was ik de hengels af met beetje dreft. durf ze wel is af te kuisen met middel dat geschikt is om kunststof op te poetsen molens krijgen ook hun onderhoud (kwa smering) mvg
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 27-6-2010(UTC) Berichten: 1.902
|
ik droog ze altijd af als ze kletsnat zijn en kijk of de molen niet te strak staat vastgedraaid. en 1x per jaar (tijdens de winterstop) grote kuis: hengels mooi afkuisen, evt vlekken er afspoelen, molen helemaal afkuisen, ontvetten, en nieuw laagje vet op doen |
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Alvast bedankt! |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 917
Bedankjes: 3 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
Doe er eigenlijk niks aan, als het versleten is nieuw kopen. Molens wil ik nog wel eens een beurtje laten geven. Mvg Patrick |
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop. |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Hengels zijn naar verloop van tijd behoorlijk smerig neem maar eens een doekje door je hengelogen snap je mijn punt wel. Maak mijn hengels met regelmaar schoon omdat toch veel met de hengeltoppen onder water wordt gevist. Verbazend hoeveel algengroei op je hengel en ogen komt in zeer korte tijd. Mijn C14 XSA molens hebben onder op een onderhoudspoort smeren piece of cookie. Goed onderhouden materiaal oogt en gaat veel langer mee. Voordeel tijdens onderhoud ondek je ook eventuele schade Bewerkt door de gebruiker zondag 13 mei 2012 15:37:15(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 10-2-2012(UTC) Berichten: 1.064
Bedankjes: 2 keer
|
|
Voer geen oorlog, voer de vissen. |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
1 keer per jaar mijn molens laten smeren is meer dan genoeg. Er zijn verschillende hengelsportzaken waar dat kan. Kost je meestal rond de 15 euro per molen en dan kunnen ze er weer een jaar tegenaan. Je kunt het natuurlijk ook zelf doen: http://www.carpfeeling.c...een-doorsmeerbeurt-geven
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 5-7-2010(UTC) Berichten: 156
|
Maak al mijn spul direct aan de waterkant schoon/droog met een microvezeldoek. Als het regent bij het inpakken doe ik dat thuis. Regelmatig smeren van de molens met speciale olie, en 1 x per jaar bij de Daiwa-dealer een beurt.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 19-4-2012(UTC) Berichten: 200
|
Thanks Erwin!!!!!!
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 5-5-2012(UTC) Berichten: 311
|
Mooie erwin Ik zie molenolie, kan je ook motorolie gebruiken ? Bewerkt door de gebruiker maandag 14 mei 2012 17:56:26(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 15-3-2012(UTC) Berichten: 154
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
nog nooit schoongemaakt misch maar is gaan doen |
Ik zeg maar ZOO dat is korter dan dierentuin |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.