CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Rigs
»
de best hakende rig ????, en hoe te testen.
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 24-2-2012(UTC) Berichten: 12
|
hallo karpervissers, ik vroeg met af wat is nou de best hakende rig b.v. : line aligner, stiff rig en hoe kan ik ze testen alvast bedankt
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 5-7-2011(UTC) Berichten: 1.122
|
|
groet erik |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 21-7-2010(UTC) Berichten: 572
|
RickKarper schreef:hallo karpervissers, ik vroeg met af wat is nou de best hakende rig b.v. : line aligner, stiff rig en hoe kan ik ze testen alvast bedankt kan je dit niet beter bij het toppic rigs posten ? ipv. : Frankrijk ? |
De Doorzetter Wint ! |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 24-2-2012(UTC) Berichten: 12
|
dit is het topic rigs!!
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 5-5-2012(UTC) Berichten: 311
|
Ik zie het ze vaak doen in bijv. dvd's, maar de rig over je hand laten glijden en kijken of de haak zich in je hand pakt. Geen idee of dit een goed voorbeeld is om te laten zien of je rig goed pakt.
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 9-5-2012(UTC) Berichten: 40
|
Dit is zeker wel een goede manier hoor. Ik test men rigs altijd zo en heb nooit meer een losser |
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
RickKarper schreef:dit is het topic rigs!! Ja nu wel. |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 294
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
leg mij dan de handpalmtest is uit in relatie tot een aasopname, snap er nl geen ruk van...doe zelf mijn onderlijn in een bak water en til de bol op met een punttangetje om te kijken hoe snel de haak draait, dus met de punt naar beneden..het uitspuurgeffect heb ik nog nooit kunnen nabootsen
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
@Karperrazzi De handpalm test is voor de visser zijn/haar geruststelling. Lengte is veel belangrijker (afhankelijk/aanpassen aas gedrag). Heel belangrijk met wat voor haak wordt gevist, haakmaat rechte of kromme punt en kort of lange shank. De lengte van het krimpkous is hier sterk van afhankelijk, zorg dat je de opening van de haak niet belemmerd. Kortom een rig die vangt niets meer aan doen. Beter zorgen dat jou lijnen in het water liggen, stekken zijn aangevoerd. Juiste moment op de juiste plek Bewerkt door de gebruiker zaterdag 12 mei 2012 15:13:02(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
Kan iemand helpen welke lengte van de onderlijn het beste is voor dit systeem ? Na mijn gevoel heb ik hem te kort, en vaak last van kleine piepjes, dus ik denk dat ik hem wat groter moet maken alvast bedankt
|
|
|
|
|
Lengte is afhankelijk van de aas situatie voer je compact of moeten de karpers gaan zoeken naar voedsel. Karper op snelheid gefixeerd op zoek naar voedsel, vang je niet met een zeer kort lijntje. Hier is rust voor nodig (benaderen van het haakaas), 7 a 10cm afhankelijk van bodum gesteldheid 15cm (weg zakken in de grond). Goed gevangen met 20cm (boilies ongeveer 2 a 4 meter uit elkaar). Houd de zwemsnelheid in de gaten tijdens observeren, hiervan afhankelijk lengte aanpassen. Experimenteren heb je een winnende combinatie in handen bingo. Het kan altijd beter gedachten houd je scherp Bewerkt door de gebruiker zaterdag 12 mei 2012 16:41:03(UTC)
|
|
|
|
|
Bedankt voor het antwoord Jowan, maïs ong 10cm onderlijn en boilie 20 cm ?
|
|
|
|
|
Voer je compact kan je rigs kort laten voer je verspijd tussen 15 a 20cm. Het kan op jouw thuis water anders zijn, experimenteren tot je tevreden bent. Heel veel plezier
|
|
|
|
|
Jowan schreef:Voer je compact kan je rigs kort laten voer je verspijd tussen 15 a 20cm. Het kan op jouw thuis water anders zijn, experimenteren tot je tevreden bent. Heel veel plezier Weer niks gevangen na een 3 uur aan de kant te zitten , die karpers hebben me door.
|
|
|
|
|
@Tijgernootje Moet je wel jou lijnen nat maken aan kant zitten vangt geen vis d Kan je misschien een foto plaatsen van je systeem + rigje? Geef het een kans je kan niet gelijk zeggen het werkt niet. Volgens mij is hier meer aan de hand geen vis op de stek Bewerkt door de gebruiker zondag 13 mei 2012 16:39:25(UTC)
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Rigs
»
de best hakende rig ????, en hoe te testen.
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.