5 ponder Lid sinds: 10-5-2012(UTC) Berichten: 18
|
hee beste karpervissers ff een vraag ik vis bij ons op de visvijver en de vangsten zijn niet zo best mijn vraag aan jullie is ik wil een voerstek aanleggen want wil vrijdag en zaterddag vissn en nachten maar ik wil vissen met tijgernoten boilies hoe kan ik dit het beste aanpakken?
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Tijgernoten is nog erg vroeg beter wacht je tot beter weer wat aanhoud. Zou sector voeren links recht van de hengels trek een spoor waar je vist. Niet alles op 1 buld flikkeren, zorg dat je de karpers aan de gang houd (zwemmen) gaat het los voer er op
|
|
|
|
|
maar wil met boilies en mais ook nog voeren wat zou jij doen?
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
He Larsje
Ik denk dat ik je het best advies kan geven wanneer ik wat meer over het water weet. Hoe groot is het? Hoe diep? Hoe veel vissen zwemmen er ongeveer rond? Begroeide kantjes enz.
Dus hoe meer ik weet hoe beter.
Ik denk zelf niet dat tijgernoten nu problemen op leveren. Je moet alleen niet teveel voeren. Maar dit geldt ook voor boilies. Ze vreten momenteel nog niet echt veel.
Gr. Erwin
|
|
|
|
|
Kan je het water in waar je wil vissen? Ja zou ik dat stuk verspreid gaan voeren niet wordt het erg lastig wanneer je geen voerboot rubberboot hebt. Spodden is een optie komt lang niet leuk terecht, wanneer je met de hand voert. Je kan ook onder eigen kant vissen, wil je hier niet gaan vissen schiet dat niet op. Hier heb je vast wel iets aan Bewerkt door de gebruiker donderdag 10 mei 2012 11:34:03(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
HET WATER IS REDELijk begroeid tis nog allemaal aant groeien!! het diepste punt van de plas is max.5mtr diep en er zit redelijk vis op!
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 7-5-2012(UTC) Berichten: 76
|
ik zal zal gewoon kleine hoeveelheden particals voeren. mijn beste ervaring s daarmee dat je de vis laat zoekn naar zijn eten. paar handjes per dag , per stek is voldoende. ik raad je aan om te gaa voeren met hennep , duivenvoer en pellets. kook hennep en duivenvoer goed. het is anders schadelijk voor de vis. week het min 24uur en kook het min half uur. voeg er suiker door om de zoetigheid e versterken.
TIP! HEEL BELANGRIJK. laat het kookwater by je mix inzitten daardoor ontstaat na 2 dagen ongeveer een slijm die goed is. des noods voer je de pellts appart over je visstek
Demien..
|
|
|
|
|
thxx demien maar ik ga vrijdag en zaterdag nachten maken Dus vnvd voeren maar een probleem ik wil met tijgers en boilies vissen hoe moet ik dit aanpakkken
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.413
|
Gwn tijgernoten met hennep vissen. Ving ik van de winter ook al vissen op. Dus te vroeg is het zoizo niet.
|
|
|
|
|
lars.. maak het voer zo klein mogelijk, tijgernoten is geen problee , maar voer erniet te veel van . de vis raakt er snel vol van. 2 handjes verspreid is genoeg , doe stuk of 20 verkruimelde boilies er door heen. en een aantal hele bollen. meng alles goedin een emmertje. des noods een visdipje erdoor . ligt eraan welke boilie je hebt
Demien..
|
|
|
|
|
dus alles in een emmer doen tijgernoten gecrusht hele en verkruimelde en hele bollen !! en mais? ik vis met bloodworm van triplebaits of garlic robin red van proline
|
|
|
|
|
als ik jou was zal ik de tijgernoten heel laten.. doe er maar 20 verkruibele boilies by en 10 a 15 hele. let mara op me woorden. je aanbeten zullen weer worden op dat wateretje wt je in de vorige berichten zei. waar ik zelf dan persoonlijk mee zal vissen is met bloodworm van triplebait. Een degelijke bol. en proline heb ik niet veel ervaring mee. vis zelf met zelfmaak bollen , of MTC BAITS.
heb je msn? of iets , dan kunnen we er eventjes goed over praten
Demien>>!
|
|
|
|
|
@floriskouters Lekker verantwoord in de winter vissen met tijgernoten, spijsvetering ligt in de winter op een laag pitje. Maar goed als het maar vis vangt toch, eventuele gevolgens wordt niet aan gedacht! Vindt het nog vroeg volgende reden het weer draait alle kanten op, paar dagen 22 a 24 graden nu onweer regen met kans op hagel. Moet je voorstellen wat het met de karpers doet! Wil je het aan de gang houden met tijgers wacht nog even op goed aanhoudende periode met warm weer. Niet voor niets is de nieuwe oogst tijgernoten nog niet leverbaar. Maar goed wie ben ik moet je zelf weten Bewerkt door de gebruiker donderdag 10 mei 2012 12:30:55(UTC)
|
|
|
|
|
iedereen zijn eigen mening! ik ben der van overuit dat kleine hoeveelheden tijernoten in deze maand mei wel redelijke opbouw heeft. en ja indd.. als de weer van 22/24 graden daalt is je voerstek verpest. goed gezegt jowan
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-11-2011(UTC) Berichten: 643 Bedankjes: 7 keer Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
|
Lars, Ik vis ook graag met tijgernoten, hennep icm boilies en pak het als volgt aan. Tijgernoten en hennep bereiden, ik ga ervan uit dat je dat weet. (anders moet je even in een ander topic kijken. Is al een hoop over geschreven oa. door mij) Tijgernoten, hennep en boilies mix ik door elkaar (ik gebruik altijd scopex of tijgernoot boilies). Verhouding hou ik altijd aan: 4 boilies op 1 grote hand partikels. Het voeren doe ik graag met de hand of met een voerschep. En werp het voer met een ruime zwaai het water in. Zo komt het voer lekker verspreid te liggen en moet de vis actief azen. En ook nu het water nog wat koud is voer ik 2 handen op +/- 5 m2 of als je in een strook wil voeren 2 handen op 5 m1. Zelf vind ik het prettig (als de ruimte er is) om per stek 4 handen voer te strooien op 10 m2 (16 boilies 40 tijgernoten en 100 hennepkorrels ) Dit is mijn manier en daar heb ik vertrouwen in. Ik doe geen extra flavours ed. bij de mix. Want kwalitatief goede partikels hebben genoeg olie en flavour van zichzelf en dus wordt het zo min mogelijk chemisch van smaak/geur) |
|
|
|
|
|
Wat zouden de gevolgen moeten zijn dan jowan.
Of je nou tijgers of boilies.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 5-5-2012(UTC) Berichten: 311
|
Je zou ook kunnen proberen een voertje maken van: kleine pellets met tonijn uit blik door elkaar heen kneden, schijnt ook goed te werken In principe is het toch een kwestie van alles uitproberen
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 10-10-2011(UTC) Berichten: 762
|
Jowan schreef:Tijgernoten is nog erg vroeg beter wacht je tot beter weer wat aanhoud. Zou sector voeren links recht van de hengels trek een spoor waar je vist. Niet alles op 1 buld flikkeren, zorg dat je de karpers aan de gang houd (zwemmen) gaat het los voer er op Te vroeg? een maat van mij had in begin april onze eerste 30er op ons thuiswater! |
Vissen 2013: Zat Zwaarste 2013: Veelste weinig kilo |
|
|
|
|
@floriskouters & Jasperbuth Tijgernoten is geen winter aas niet voor niets dat je in de winter geen nieuwe oogst kan krijgen! Niet iedereen maakt tijgernoten goed klaar weerstand van de karpers is in de winter op een laag pitje. Wanneer het weer beter wordt kan de vis veel beter tegen hartig voedsel. Weet je het interesseert mij niet of het wel/niet werkt, kijk altijd uit het oog punt van de karpers. Kijk even naar het weer van afgelopen tijd, karpers krijgen de 1 naar de andere klap. Niet voor niets dat tijgernoten veel beter scoren met warm weer. Goed mijn mening thats it Bewerkt door de gebruiker zaterdag 12 mei 2012 06:45:51(UTC)
|
|
|
|
|
dat leveren is gwn.omdat het simpelweg niet groeit. Dus dan levert het ook moeilijk. en waarom zou een kaper niet tegen een tojgernoot kunnen maar wel tegen een boilie. Die zouden ze dan ook.niet moeten kunnen verteren.
En wat voor klappen hebben ze gekregen dan. Snap dit noet helemaal
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.