logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
ronalddehoog  
#1 Gepost : woensdag 9 mei 2012 22:55:39(UTC)
ronalddehoog

40 ponder

Bedankjes: 2 keer
Hallo mensen,
Morgen ga ik is een nachtje proberen op een nieuw water voor mij en denk ik ook voor de vissen. Ik denk namelijk dat op dit water nog nooit of nauwelijks is gevist. Het fenomeen de 'boilie' kennen de vissen daar denk ik ook niet. Is het daarom verstandig om met boilies te vissen? Of kan ik het beter met particles als mais en duivenvoer proberen?

Vroeg me gewoon af hoe jullie er over dachten.

Even over het water:
Afgelegen water tussen een zooi weilanden. In al die slootjes tussen die weilanden zit vis zat, dat weet ik. Maar in dat meer heb ik nog niet goed geobserveerd. Maar ze zullen der vast zitten. Over de diepte kan ik ook nog niks zeggen. Morgen maar even een peilhengel mee. Totaal is het misschien 0,5 - 1 hectare groot.

Groeten, Ronald de Hoog
Voer geen oorlog, voer de vissen.
Sponsor
Mister X  
#2 Gepost : donderdag 10 mei 2012 01:23:08(UTC)
Mister X

50 ponder

1 hengel partikel mix (tijgernoten zou ik nog niet doen). 2e gewoon met boilies vissen
(afhankelijk hoeveel hengels je gaat gebruiken). Zou met de hengels ondiep en diep
gaan vissen, wanneer de karpers willen vreten moet 1 diepte naar 2 uur wil lopen.
Houd het water in de gaten loopt jou stek niet, zie je vis springen/draaien wil het
lonen verkassen. Verstand op nul doen waar je in vertrouwd niet geen knutselen kan
later altijd nog. Zorg dat je goed gehumeurd bent komt de feeling meestal van zelf Knipoog
Demien  
#3 Gepost : donderdag 10 mei 2012 11:36:46(UTC)
Demien

10 ponder

Ik zou op de ene stek gaan voeren met particals (kleine handjes) .
en het bevissen van een bananarig presentaie ! uiteraard POP-UP.
de andere hengel zal ik aantal boilies voeren rond de 20/30.
en daar met een snowman presentatie gaat zitten.
zoals wat JOWAN zei ; 1 hengel ondiep dan zou ik de bananarig pakke.
en de andere op een diepere stuk met de snowman , net waar jij vertrouwen in hebt.
maar zo zal ik het doen Blij .

Bewerkt door de gebruiker donderdag 10 mei 2012 11:37:33(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ronalddehoog  
#4 Gepost : donderdag 10 mei 2012 16:12:52(UTC)
ronalddehoog

40 ponder

Oké bedankt voor jullie reacties, ik zal der is aan denken als ik der zit vanavond,

Zou het nog lonen om overdags met een maggotrig te vissen misschien?
Marc  
#5 Gepost : donderdag 10 mei 2012 16:19:25(UTC)
Marc

20 ponder

Heey Jowan, waarom geen tijgernoten?

M.
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde.....
Mister X  
#6 Gepost : donderdag 10 mei 2012 17:16:12(UTC)
Mister X

50 ponder

michiell_  
#7 Gepost : donderdag 10 mei 2012 19:27:13(UTC)
michiell_

25 ponder

ik zou zeggen : hou ons op de hoogt als je terug bent.
Hoe het is verlopen
en met wat je nu net gevist hebt, altijd leuk om van te leren als er iemand ooit op een nieuw onbekend water gaat vissen. ! Knipoog
De Doorzetter Wint !
ronalddehoog  
#8 Gepost : vrijdag 11 mei 2012 19:20:02(UTC)
ronalddehoog

40 ponder

Oké hier mijn verhaal Knipoog

Gister rond een uurtje of 7 richting het water gegaan. beetje gepeild, vrijwel overal rond de 80-100cm diep.

1 hengel uitgegooid met een snowman, met wat boilies er om heen verspreid met de werppijp. De andere hengel met een enkele boilie op een bed met mais/duivenvoer en wat pellets. Stiekem nog een derde hengeltje naast ons onder het bruggetje gegooid met een maggotrig.

Eigenlijk heel de dag en nacht wakker geweest van het piepen van de beetmelders. Het waaide hard, maar dit had er weinig mee te maken naar mijn menig, af en toe is een keertje, dat je dacht, dat was de wind. Maar goed. Het bleef bij wat enkele piepjes, nog geen runs dus. Volgende ochtend Word ik wakker van het piepen, een zakker op de hengel met de enkele boilie, fijn. Ik haal me swinger op en verders gebeurd er niks. Dit herhaalde zich een keer of 5 binnen een half uur. Helaas zonder resultaat.

Om een uur of half 10 een run op de derde hengel. Na een hele korte drill een mooie schub met een mooi buikje vol met kuit. De weegschaal geeft 14,5 pond aan.

Verder gebeurd er niet veel interessants meer deze dag, rond een uur of 3 opgeruimd en naar huis gegaan.

Foto's staan bij vangst meldingen.

Gr. Ronald

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 11 mei 2012 19:20:41(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

michiell_  
#9 Gepost : zondag 13 mei 2012 18:53:29(UTC)
michiell_

25 ponder

ronalddehoog schreef:
Oké hier mijn verhaal Knipoog

Gister rond een uurtje of 7 richting het water gegaan. beetje gepeild, vrijwel overal rond de 80-100cm diep.

1 hengel uitgegooid met een snowman, met wat boilies er om heen verspreid met de werppijp. De andere hengel met een enkele boilie op een bed met mais/duivenvoer en wat pellets. Stiekem nog een derde hengeltje naast ons onder het bruggetje gegooid met een maggotrig.

Eigenlijk heel de dag en nacht wakker geweest van het piepen van de beetmelders. Het waaide hard, maar dit had er weinig mee te maken naar mijn menig, af en toe is een keertje, dat je dacht, dat was de wind. Maar goed. Het bleef bij wat enkele piepjes, nog geen runs dus. Volgende ochtend Word ik wakker van het piepen, een zakker op de hengel met de enkele boilie, fijn. Ik haal me swinger op en verders gebeurd er niks. Dit herhaalde zich een keer of 5 binnen een half uur. Helaas zonder resultaat.

Om een uur of half 10 een run op de derde hengel. Na een hele korte drill een mooie schub met een mooi buikje vol met kuit. De weegschaal geeft 14,5 pond aan.

Verder gebeurd er niet veel interessants meer deze dag, rond een uur of 3 opgeruimd en naar huis gegaan.

Foto's staan bij vangst meldingen.

Gr. Ronald

Goh, toch wel leuk voor zo een eerste sessie op een nieuw water, dus er zit al vis dat weet je zeker.
eventueel een beetje voorvoeren (als er nog nooit gevist is ofzo) lijkt me wel leuk!

succes nog in elk geval ! Knipoog
De Doorzetter Wint !
ronalddehoog  
#10 Gepost : zondag 13 mei 2012 22:36:12(UTC)
ronalddehoog

40 ponder

Ben er vrijdag achter gekomen dat iemand die ik ken hier al een aantal keer gevist heeft. Haha, dit wist ik niet! Hij had er ook enkele weten te vangen. Tot 25 pond geloof ik.

Ik denk dat op dit watertje voorvoeren inderdaad een betere manier van vissen is dan instant. Omdat er weinig gevist word.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (3)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.