CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Materiaal & Techniek
»
Twijfel tussen FOX MX+, Micron N en Micron NX
20 ponder Lid sinds: 19-4-2012(UTC) Berichten: 200
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Dudes, 1 van mijn Knuckleheads vertoont kuren na 20 jaar en wil ik vervangen door een FOX-pieper. Nu twijfel ik tussen 3 modellen te weten de MX+, Micron N en Micron NX Om het niet moeilijker te maken zou ik liever even wegblijven bij andere merken, hoe goed bedoelt jullie tips ook zijn b . Voor alledrie geld dat ik een DRAADLOZE sounderbox niet nodig vindt. Ik vis zonder sounderbox of met kabels, maakt mij niet uit. Het grote nadeel van de MX+ vind ik het gebruik van de klein AAA batterijen en de harde plastic uitvoering. Wel heeft de MX+ een keuze uit 2 standen gevoeligheid. Pluspunt is tevens de hele kleine prijs, dan kan ik 2 MX+ kopen of goedkoop uit zijn. De Micron N heeft geen instelbare gevoeligheid, vergelijkbaar met mijn Knucklehead. Hij is wel bijna 2x zo duur als de MX+. Wat/waar is de meerwaarde ten opzichte van de MX+? De soort plastic behuizing allicht (en een gratis hardcase bij Raven) en het DTSSsysteem, tevens een RVSschroef ipv messing. Ligt de algehele kwaliteit op een hoger plan dan de MX+? De NX is 2x zo duur als de MX+ en 20 euro duurder als de N. NX is voorzien van instelbare gevoeligheid. De meerdere kleuren LED is niet zo belangrijk, de blauwe versie die op de N zit is meer dan genoeg, ik hoef niet zozeer verschillende kleuren. Ik twijfel of de MX+ de vesrtandige optie zou zijn, ik kan de meerwaarde van de N ten opzichte van de MX moeilijk beoordelen en de duurste NX twijfel ik over of die wel zijn meerwaarde ten opzichte van de N kan waarmaken (alleen maar extra kleuren en instelbare gevoelgheid). Ik neig naar de Micron N. Ik hoor graag jullie meningen Micron® MX+ 45 euroBuiten de klassieke Micron styling heeft de nieuwe MX+ een cone speaker voor een luid en duidelijk geluid, een verhoogde 5 mm blauwe LED aan de voorkant en draaiknoppen voor snelle en eenvoudige instelling van toonhoogte en volume. Rubberen vlakken in de oren voorkomen glijden van de hengel.
Hij heeft tevens twee gevoeligheidsstanden, voeding- en zender uitgangen en geavanceerde electronica die levensduur van de batterij vergroot. De MX+ werkt ook goed samen met de TX-R Micro Transmitter. EIGENSCHAPPEN • 2 x AAA batterijen • Blauwe 5 mm LED • Gevoeligheid in twee standen • Cone speaker voor optimal geluidskwaliteit • Geïntegreerde volume knop • Geïntegreerde toonhoogte knop • 2 x outputs: 1 x voeding aansluiting, 1 x zender aansluiting • Ruwe plastic finish (ABS) • ‘Hall effect’ bite sensor • Messing koppelstuk met schroefdraad • Nylon dopje over schroefdraad • Hardcase • Rubber vlakken op de orenMicron®N 80 euroDe Micron N heeft hetzelfde klassieke ontwerp als de NX en je profiteert ook van DTSS en een cone speaker. In tegenstelling tot de NX is hij er alleen met blauwe LED – geen meerkleurige, ook is de gevoeligheid niet instelbaar.
De N en NX zijn beide te gebruiken in combinatie met de TX-R Micro.
• D-Tec Sensing System (DTSS) • Blauwe LED • Hoogwaardige cone speaker • Volume knop met stille optie • Instelbare toonhoogte • Soundbox uitgang • Voeding uitgang • Gevoed door 2 x AA batterijen Micron® NX 100 euroGebouwd volgens het geliefde klassieke ‘old school’ Micron ontwerp, en toch profi teert de NX van de geavanceerde technologie van de N Series zoals D-Tech Sensing en Intelligent Sensitivity. Hij heeft tevens een cone speaker met superhelder geluid, lange levensduur van de batterij en een meerkleurige LED.
De N en NX zijn beide te gebruiken in combinatie met de TX-R Micro.
• D-Tec Sensing System (DTSS) • Meerkleurige LED • Hoogwaardige cone speaker • Volume knop met stille optie • Instelbare toonhoogte • Intelligent Sensitivity Control • Soundbox uitgang • Voeding uitgang • Gevoed door 2 x AA batterijen Bewerkt door de gebruiker woensdag 9 mei 2012 14:43:54(UTC)
| Reden: Niet aangegeven Maarten1977 heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik heb hier nog een setje splinternieuw setje fox mmx liggen. inc fox mk2 swingers in luxe koffer. 150 euro |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
Ha Lodewijk,
Bedankt voor je aanbod, maar ik heb net nieuwe MKIII swingers en zoek in principe 1 nieuwe pieper.
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 9-5-2012(UTC) Berichten: 40
|
Ik zou ook eerder neigen naar de N. Deze ziet er niet alleen beter uit dan de MX+, maar is waarschijnlijk ook nog eens beter bestand tegen water. Om je een goed advies te geven zou ik ook eens kijken naar de Gardner ATT. Dit zijn uitstekende piepers die zelfs onderwater nog perfect werken. |
|
|
|
|
|
ohhh oke. dan zou ik gaan voor de nx. daar kan je ook de gevoeligheid mee instellen |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Als ik je der mee help, ga voor de NX.
|
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
|
MathiasJ schreef:Ik zou ook eerder neigen naar de N. Deze ziet er niet alleen beter uit dan de MX+, maar is waarschijnlijk ook nog eens beter bestand tegen water. Om je een goed advies te geven zou ik ook eens kijken naar de Gardner ATT. Dit zijn uitstekende piepers die zelfs onderwater nog perfect werken. Ha Matthias, thanks voor de input! Ik denk ook dat de Microns (zowel N als NX) de investering waard zijn ten opzichte van de MX+. De Gardners ken ik maar ik zoek 1 pieper en zit dan meteen vast aan de sounderbox want die ATT's zijn geluidloos . De enige concurent die ik stiekem overweeg is de "waterdichte" Delkim Plus, bij Raven nu verkrijgbaar voor 8 tientjes. Maar ook over de Delkims hoor ik een hoop verhalen over lekken en batterijklepjes en op hol geslagen electronica. De Fox-service zou iets beter zijn.Lodewijk schreef:ohhh oke. dan zou ik gaan voor de nx. daar kan je ook de gevoeligheid mee instellen Thanks Lo! Henk Haarlem schreef:Als ik je der mee help, ga voor de NX.
Much appraciated Henk ook vanwege het kunnen instellen van de gevoeligheid tov de N?
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 25-4-2012(UTC) Berichten: 137
|
Ik zou dan ook voor de NX gaan. Het instellen van de gevoeligheid is naar mijn idee toch heel belangrijk als je niet alleen met mooi weer vist en op stilstaande putjes.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Quote:Much appraciated Henk ook vanwege het kunnen instellen van de gevoeligheid tov de N? Inderdaad, met winderige dagen misschien wel handig. |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.413
|
Heb de rx kun je ook verschillende gevoeligheid. Ik gebruik het nooit. En vis ook op stilstaande maar ook stromende enz. Dus daar zou ik het niet voor doen.
|
|
|
|
|
Okay! Ben al een stuk verder door jullie, thanks voor jullie input! De MX+ valt af, de Micron N en NX bieden mij in beide gevallen genoeg meerwaarde in kwaliteit en uitvoering. Ik vis op zowel stilstaande vaarten, als een kanaal met behoorlijk scheepvaart. Mijn huidige Knuckleheads zijn niet instelbaar maar dusdanig ongevoelig dat ik geen vervelende piepjes krijg, ik weet niet hoe dit uitpakt met de huidige generatie piepers. In de toekomst wil ik eens op groot water (Eemmeer/Nijkerkernauw) vissen dus op lange afstanden, dan is de instelbaarheid allicht wel gewenst. Dan heb ik nu toch stiekem een dilemma.Fox Micron N voor 80 euro of Fox Micron NX voor 100 euro vanwege het kunnen instellen van de gevoeligheid. Of toch de Delkim Plus voor 80 euro bij Raven?Voordelen *Instelbare gevoeligheid; *Dubbele LED's *zelfde prijs als de Micron N; *betere waterdichteid(?). Nadelen; *lastig bereikbare aan/uit schakelaar bij swingers(zie dit topic) *alleen 80 euro in wit/geel/groen/rood en niet Electric Blue . Bewerkt door de gebruiker woensdag 9 mei 2012 15:48:02(UTC)
| Reden: Niet aangegeven Maarten1977 heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-11-2011(UTC) Berichten: 643 Bedankjes: 7 keer Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
|
Dan zou ik zeker voor de delkoms gaan!
Mooier (vind ik). Ook betrouwbaar (net als de foxjes). Mooier geluid (vind ik). En wat wel heel belangrijk is (vind ik) zijn de instellingen die hier mogelijk zijn. Gewoon instellen aan jou visserij.
Tevens heb je een trilplaatje wat altijd een goede beetregistratie geeft. Maar je moet wel met nylon vissen. Gevlochten lijn kan inbranden bij snoeiharde run.
Let wel op! Je hebt goedkope versies van delkim die geen aan/uit schakelaar hebben (heel irrie tijdens vervoer).
Zoals je leest ben ik zeer tevreden over mijn delkies! En ik zou niet anders meer willen.
Succes!! |
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
@PatricS delkoms kan ik niet delkims wel O & I zitten dicht bij elkaar d
|
|
|
|
|
Thanks PatrickS! PatricS schreef:Let wel op! Je hebt goedkope versies van delkim die geen aan/uit schakelaar hebben (heel irrie tijdens vervoer).
welke Delkims zijn dat dan? Dat is toch niet die nu bij Raven in de aanbieding zijn of wel soms? Dat zijn de Delkim Plus en als ik de foto kijk dan zie ik een aan/uit-knop
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-11-2011(UTC) Berichten: 643 Bedankjes: 7 keer Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
|
@Jowan LOL Maar uiteraard Delkim. (ik en me rappe type-vingers) Blind typen is 1 ding maar blind nalezen kan ik dus ook goed . @Maarten1977 (het is trouwens Patric alleen met een C) Maar ik weet niet of de afbeelding van raven klopt (moet je ze even bellen) Maar ik zie daar geen aan/uit switch linksonder zitten. Ik weet toevallig dat Delkim een budget versie heeft zonder aan/uit switch, dus daar wilde ik je even op attenderen. Ik geloof zelfs dat die 69 euro waren. Maar kan me vergissen. |
|
|
|
|
|
als het goed is, is de mindere versie de EV. Maar dat is niet die jij hebt gezien, so don't worry! |
|
|
|
|
|
nu word het een delkim vs fox verhaal weer dus ik hou me er buiten hehe |
|
|
|
|
PatricS schreef:@Maarten1977 (het is trouwens Patric alleen met een C) Maar ik weet niet of de afbeelding van raven klopt (moet je ze even bellen) Maar ik zie daar geen aan/uit switch linksonder zitten. sorrie PatriC b Als je op de foto klikt zie je net een pikkie hangen voor de RVS-schroef. En gezien de van/voor prijs 109 euro voor 79 euro is het niet de EV, maar ik zal er zeker even goed naar kijken! De EV heeft een ander label op de voorzijde en ook nog eens een messing schroef volgens de Delkim website. vertrouwen is goed, controle is beter Bewerkt door de gebruiker woensdag 9 mei 2012 17:16:38(UTC)
|
|
|
|
|
Ja, nu zie ik het ook. (ff de bril op).
Laatste opmerking = beste opmerking van de dag!
@Lodewijk hehe, jah zag er wel ff naar uit hè. Maar inderdaad die discussie moeten we en willen we niet hebben. (Dan wordt het weer een lange topic van 12 pagina's met nutteloze opmerkingen). |
|
|
|
|
|
indd patric....... en tsja ik vind bijde merken bout maar als ik moest kiezen zou ik voor fox gaan hehe |
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Materiaal & Techniek
»
Twijfel tussen FOX MX+, Micron N en Micron NX
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.