logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Ferre Bostyn  
#1 Gepost : maandag 30 april 2012 22:45:01(UTC)
Ferre Bostyn

Nieuwe uitzetting

hallo,

Ik wil graag eens jullie mening weten over voeren in de paai
met welk voer dan wel ?
ik denk aan grote hoeveelheden mais en ik heb ng wat bollen in de diepvries en dat samen mengen
is dit goed ? de gesloten oude schelde arm is bezet met kleine hoeveelheden brasem maar wel veel kroes ?

m.v.g
Sponsor
snowmanfisher  
#2 Gepost : maandag 30 april 2012 23:38:39(UTC)
snowmanfisher

20 ponder

Tijdens de paai azen ze amper, je kan beter wachten to na de paai met voeren.
Single hookbait met opvallend aas zal wss nog beter vangen.

mvg
Henk Haarlem  
#3 Gepost : dinsdag 1 mei 2012 00:01:01(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Als ze paaien, laat ze dan met rust, of maak daar foto's van, is ook een beetje vangen.Knipoog
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Mister X  
#4 Gepost : dinsdag 1 mei 2012 01:13:52(UTC)
Mister X

50 ponder

Geef henk gelijk laat ze lekker met rust! Voor en naar de paai kan je prima scoren
vis met vlieg pop-up of zig rig. Zoek ondiepe plekken op lekker aan de oppervlakte
zitten. Totaal geen zin als de karper boven in zit om te gaan voeren, behalve als je
lang op 1 plek blijft (systeem vissen). Wanneer de zon weg is gaan de karpers zakken
naar de bodum (voerstek). Uitzondering vissen die "nog" niet bezig zijn met de paai
kan je prima vangen. Zet mijn geld niet op 1 paard 1 hengel oppervlakte 1 systeem
loopt 1 tactiek gelijk doorschakelen. Gok dat oppervlakte vissen toch meer loont Knipoog

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 1 mei 2012 01:18:15(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

carpfigter  
#5 Gepost : dinsdag 1 mei 2012 20:43:20(UTC)
carpfigter

35 ponder

ik denk dat jullie het weer verkeerd begrijpen jongens , ik vermoed dat ferry bedoeld voeren in de gesloten tijd
( belgie hé ) maar dat wil niet zeggen dat ze dan al paaien ook , meestal paaien ze hier maar eind juni en de gesloten tijd is van 16april tot 1juni ,
ik zou zeggen voeren kan maar met mate , je hebt er niks aan als je voer ligt te rotten op de bodem .
het water is amper op temperatuur en das hier in belgie het probleem , iedereen ziet de zon en begind te voeren in plaats van es de watertemperatuur te meten , veel waters hier komen maar net aan de 10graden dus voeren is zeker nog niet ideaal hé
grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
DavidT  
#6 Gepost : dinsdag 1 mei 2012 21:45:45(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Temperatuur meten? Das toch niet nodig? En bovendien, dat willen de boilieboeren niet! Ik heb in 6 weken tijd slechts 10 kilo gevoerd.

Voeren tijdens de paai kan best. Als ze paaien, hebben ze geen oog voor het voer. Maar tijdens de pauzes gaan ze heftig los.

Henk, bedoel je met rust laten niet vissen of niet voeren? Dat wordt lastig gezien het paaien begint en stopt wanneer de vissen dat zo voelen. Denk je dat ze uitgepaaid zijn, beginnen ze weer.
Say hello to my little friend
Henk Haarlem  
#7 Gepost : dinsdag 1 mei 2012 22:28:04(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
DavidT schreef:

Henk, bedoel je met rust laten niet vissen of niet voeren?

Wat ik precies bedoel is, als ze in de sloten zitten kijk / film en geniet van het tafereel,
echter buiten het paaigebied, ( S'morgens gaan ze erin en tegen de avond trekken ze de sloot uit )
kan je daar nog wel een kansje wagen in de nacht.
En weet niet hoe het bij jullie is maar hier duurt de paai ± twee weken en bij een warme zomer willen ze nog wel eens een weekje los gaan hier.
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
carpfigter  
#8 Gepost : dinsdag 1 mei 2012 23:54:52(UTC)
carpfigter

35 ponder

DavidT schreef:
Temperatuur meten? Das toch niet nodig? En bovendien, dat willen de boilieboeren niet! Ik heb in 6 weken tijd slechts 10 kilo gevoerd.

haha de boillieboeren daar heb je ook verschillende in hé david , de meeste willen veel verkopen en de ander wil liever dat zijn klanten tevreden zijn en een visje vangen,het is niet met veel voeren dat je ze vangt hoor , tis voeren met verstand en temperathuur meten vind ik dus wel heel belangrijk , vooral voorjaar en najaar dan , iedereen weet toch als het water onder de 10°c gaat dat de karper minder gaat eten en stillaan in wintermodus overschakeld , is ook bewezen voor de live cam hier trouwens , belangrijkste is vissen waar de vissen zich bevinden .
grtzz

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 1 mei 2012 23:59:43(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#9 Gepost : woensdag 2 mei 2012 23:57:05(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Net voor de paai heb ik op sommige wateren flink kunnen vangen. De vissen vreten zich vol voordat er gepaaid wordt. Wordt er nu al gepaaid bij jullie dan?? Dat is wel heel erg vroeg. ook hier is het water net rond de 12 graden...
Guus N  
#10 Gepost : vrijdag 4 mei 2012 16:29:11(UTC)
Guus N

25 ponder

Jowan schreef:
Gok dat oppervlakte vissen toch meer loont Knipoog

ik weet het wel zeker!
Ik ben dit jaar voor het eerst begonnen met oppervlakte vissen, in een kwartier had ik mijn eerste vis al binnen, en een kwartier later 1 misgeslagen, en daarna heb ik ze lekker met rust gelaten en m'n vastloodmontage eraan geknoopt.
we hbben toen tot half 9 savonds gezeten en een vriend van mij had pas om 8 uur een vis, dus je ziet wel dat oppervlaktevissen echt loont! Knipoog
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (4)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.