logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's<123
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Erwin  
#41 Gepost : maandag 16 april 2012 11:39:38(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Erg vet Erwin!!Blijb
Tim_Ellerman  
#42 Gepost : maandag 16 april 2012 15:48:38(UTC)
Tim_Ellerman

35 ponder

Mooi man!
Groetjes, Tim

ErwinB  
#43 Gepost : maandag 16 april 2012 18:30:50(UTC)
ErwinB

10 ponder

Bedankt voor jullie berichtjes. Ik ga er nu zeker van genieten en het goede gevoel is na al deze tegenslag gelukkig ook weer terug.
.
Ik ga misschien volgende week mijn shiro ophalen. Ik zal een plaatje voor jullie schieten.

@Andre: ik ben heel benieuwd naar de foto's. Wel vervelend dat je vertraging hebt gehad. Ik kan me voorstellen dat je ook toe bent aan water en vissen in de vijver.

@Frank: Het plannen van de vijver is een van de leukste dingen om te doen. Ik ben benieuwd naar je plan.

ErwinB  
#44 Gepost : zondag 22 april 2012 20:31:20(UTC)
ErwinB

10 ponder

En weer twee vissen terug in de vijver.

UserPostedImage

UserPostedImage

Nu wachten op mooi weer want de laatste 4 vissen zitten in de kas op 18 graden. Het verschil in temperatuur is nu nog wat te groot.
Lodewijk  
#45 Gepost : zondag 22 april 2012 20:32:30(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
wat maakt het verschil dat deze vissen al wel terug kunnen dan?
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
ErwinB  
#46 Gepost : zondag 22 april 2012 20:40:45(UTC)
ErwinB

10 ponder

Deze vissen zaten ook buiten op een watertemperatuur van ca. 11 graden.

Als ik de vissen die op 18 graden zitten terugzet dan is het verschil te groot. Door de stress kunnen dan problemen ontstaan. Vooral omdat het immuumsysteem van karpers onder de 15 graden nauwelijks werkt. Je moet dan vooral oppassen voor witte stip.
Frank Avezaat  
#47 Gepost : maandag 23 april 2012 01:23:38(UTC)
Frank Avezaat

CarpFeeling Crew

Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
deftige shiro Blij
diesel  
#48 Gepost : maandag 23 april 2012 12:05:10(UTC)
diesel

40 ponder

ErwinB schreef:

Vooral omdat het immuumsysteem van karpers onder de 15 graden nauwelijks werkt.

En waar baseer je dit op?

En ik neem aan dat je eerst wel ff een afstrijkje maakt voordat je je vissen terug in je vijver zet?
mooie vijver ,en mooie visLike
groet erik
ErwinB  
#49 Gepost : maandag 23 april 2012 21:48:53(UTC)
ErwinB

10 ponder

Naar de weerstand van koi in relatie tot de watertemperatuur is al veel onderzoek gedaan en er is al veel over geschreven. Onder de 12 graden produceren de koi geen antilichamen. Boven de 15 graden komt het metabolisme en daarmee de weerstand pas een beetje goed op gang.

Ik heb van de vissen bewust geen afstrijkje gemaakt. De vissen zijn in een lege en schone vijver gekomen. Het maken van een afstrijkje levert zeker bij de grotere vissen alleen maar extra handelingen (stress)op. Er zijn gelukkig ook geen aanwijzingen voor een overmatige hoeveelheid parasieten. Ook indien er enkele parasieten aanwezig zouden zijn, zoals vaak het geval, is dit voor mij (nog) geen aanleiding om te behandelen. Dit doe ik alleen als uiterste middel.

Het is nu vooral van belang om de waterkwaliteit op peil te houden en natuurlijk het gedrag van de vissen in de gaten te houden.

Sjoerd Stins  
#50 Gepost : maandag 23 april 2012 22:32:16(UTC)
Sjoerd Stins

15 ponder

Prachtige Vissen Erwin ! Blijb
diesel  
#51 Gepost : vrijdag 27 april 2012 11:20:28(UTC)
diesel

40 ponder

ErwinB schreef:
Naar de weerstand van koi in relatie tot de watertemperatuur is al veel onderzoek gedaan en er is al veel over geschreven. Onder de 12 graden produceren de koi geen antilichamen. Boven de 15 graden komt het metabolisme en daarmee de weerstand pas een beetje goed op gang.

Ik heb van de vissen bewust geen afstrijkje gemaakt. De vissen zijn in een lege en schone vijver gekomen. Het maken van een afstrijkje levert zeker bij de grotere vissen alleen maar extra handelingen (stress)op. Er zijn gelukkig ook geen aanwijzingen voor een overmatige hoeveelheid parasieten. Ook indien er enkele parasieten aanwezig zouden zijn, zoals vaak het geval, is dit voor mij (nog) geen aanleiding om te behandelen. Dit doe ik alleen als uiterste middel.

Het is nu vooral van belang om de waterkwaliteit op peil te houden en natuurlijk het gedrag van de vissen in de gaten te houden.

daar zijn de meningen over verdeeldDus...

iig mooie vissenBlijb
groet erik
kroon  
#52 Gepost : vrijdag 27 april 2012 14:37:42(UTC)
kroon

30 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
diesel schreef:
ErwinB schreef:

daar zijn de meningen over verdeeldDus...

iig mooie vissenBlijb

zal ook altijd zo blijven.
de 1 zegt dit de ander dat.
de 1 pakt gelijk naar de gifpot en de ander wacht t eerst even af.
steel niet de overheid dult geen concurentie

gr paul
andre van der kraats  
#53 Gepost : maandag 13 augustus 2012 22:27:45(UTC)
andre van der kraats

20 ponder

Man
Nederland

heb je een kunstof vijver bak, lekt die dacht ik er eindelijk van af te zijn met zoon bak!!
Ze komen hem overmorgen lassen productie fout, net al mijn vissen er in kunnen weer in quarantaine.Verdrietig
Als het weer gebeurt is zal ik gelijk even een aantal foto's plaatsen Erwin.
Enjoy every day it never comes back!!
Matthijs Gerrietsen  
#54 Gepost : dinsdag 14 augustus 2012 19:48:31(UTC)
Matthijs Gerrietsen

20 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Damn, das minders Andre. d'oh!
Linkloos
diesel  
#55 Gepost : dinsdag 14 augustus 2012 20:09:36(UTC)
diesel

40 ponder

andre van der kraats schreef:
heb je een kunstof vijver bak, lekt die dacht ik er eindelijk van af te zijn met zoon bak!!
Ze komen hem overmorgen lassen productie fout, net al mijn vissen er in kunnen weer in quarantaine.Verdrietig
Als het weer gebeurt is zal ik gelijk even een aantal foto's plaatsen Erwin.

das idd klotePinokkio

zo blijf je aan de gang met je vissen...

kheb net hetzelfde probleem achter de rug.
na het folie lassen op maat was er een kleine lekkage,dus weer van vorenaf aan beginnen.

gelukkig nu opgelost..Blijb

ik hoop voor je dat je probleem zo verholpen zijn, zodat je kunt beginnen met genietenBlijb

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 14 augustus 2012 20:10:21(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

groet erik
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (4)
3 Pagina's<123
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.