logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Maarten1977  
#1 Gepost : maandag 23 april 2012 13:06:38(UTC)
Maarten1977

20 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
heey luitjes,

vreemde vraag misschien even maar:

hoe lang houden wormen/wurmen (en maden?) het uit op een hair zoals de kebab-rig?
Laat je die rustig 8 uur liggen of trek je die elk uur van zijn plek om ze te verversen en weer in te gooien?

Er even van uitgaand dat er niet meteen een dikke big op me piertjes ligt te wachten maar ik al een paar uurtjes zit. Wie o wie deelt zijn ervaringen met me.

Alvast bedankt!

Maarten

Ik wil 1 hengel gaan vissen met de kebabrig om eens wat anders aan te bieden Blijb
Sponsor
sander Janssen vd laak  
#2 Gepost : maandag 23 april 2012 14:22:29(UTC)
sander Janssen vd laak

20 ponder

ligt voornamelijk aan de watertemperatuur op dit moment is het nog erg koud en haal ik ieder half uur binnen word de watertemperatuur echt lekker warm dan laat ik em gerust 3 uur liggen

het zijn juist vaak de grote en de vissen die je met een boilie niet vangt die deze presentatie niet kunnen laten liggen Knipoog
en de allesvreters natuurlijk
Mister X  
#3 Gepost : maandag 23 april 2012 15:31:30(UTC)
Mister X

50 ponder

Stop maar een paar wormen tussen bait bands (plastic elastiekjes) blijven veel langer
goed als stukjes wormen. Stuk of 4 a 5 lekker straks gaan geen kant meer op succes Knipoog

Bewerkt door de gebruiker maandag 23 april 2012 16:05:19(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Henk Haarlem  
#4 Gepost : maandag 23 april 2012 17:26:06(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Hoe lang ze het uithouden, is sterk afhankelijk van hoe je ze er op prikt.
Made op de rand van de platte kant, ( achterkant ) niet elders made loopt leeg.
Worm door de "kop" voorste punt zeg maar, niet door de verdikking doen worm sterft dan snel.
Hoe wel je ook met dode made en worm vangt, de beweeg attractie is uiteraard weg.
Er mee staties vissen vind ik niet raadzaam doordat je er ook een voorn op kan haken die je lood niet verplaatst, dus regelmatig inhalen en inwerpen. ( feedervissen )
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
Ruud Gosselink  
#5 Gepost : maandag 23 april 2012 17:55:19(UTC)
Ruud Gosselink

35 ponder

sander Janssen vd laak schreef:
ligt voornamelijk aan de watertemperatuur op dit moment is het nog erg koud en haal ik ieder half uur binnen word de watertemperatuur echt lekker warm dan laat ik em gerust 3 uur liggen

het zijn juist vaak de grote en de vissen die je met een boilie niet vangt die deze presentatie niet kunnen laten liggen Knipoog
en de allesvreters natuurlijk

Ik doe dit precies andersom. Wanneer het koud is blijven ze volgens mij langer 'vers' dan wanneer het warm is. In de kou bewegen ze niet veel, vandaar dat ze er zo dood bij hangen.
Bij een trosje maden doe ik ook een paar neppers, die in het donker oplichten. Karper heb ik er nog niet mee gevangen, helaas wel enorme brasms.
michiell_  
#6 Gepost : maandag 23 april 2012 18:10:57(UTC)
michiell_

25 ponder

Dat is zeker leuk dat je eens iets anders gaat proberen.

Ikzelf heb hier 1maal mee gevist.
ik zal zeggen, dit 1 keer geprobeerd.

het was 's avonds dat ik de kebabrig maakte, (3de hengel waar ik mee zou uittesten, aangezien ik normaal maar met 2 vis).

na een 3 uurs dat de hengel inlag kreeg ik er een enorme fluiter op..
Helaas had mijn vismaat deze hengel aangeslagen en hadden we hem niet, lag het aan de rig ? misschien wel..

ik weet dat hier ook meerval op het water zit (meestal op vismeel gevangen)

het kan inderdaad ook een meerval geweest zijn, maar op dit uur hadden we nog nooit een meerval gevangen dus ging ik er meer vanuit een karper, dit is natuurlijk iets wat we nooit zouden weten.
Binnenkort gaan we terug dat water bevissen en hadden we al besloten dit nog eens te doen ieders een derde hengel 1 met kebab rig en de andere met enorme pellets (meerval en de kebab rig.. zullen wel zien wat het wordt zeker . Knipoog)
De Doorzetter Wint !
Maarten1977  
#7 Gepost : dinsdag 24 april 2012 21:41:15(UTC)
Maarten1977

20 ponder

Thanks voor je antwoorden en de tips guys, cheers! Like

In eerste instantie valt het me een beetje tegen hoe lang...uuhh....kort wurmen het uithouden om voldoende atractief te blijven.
Misschien maar eens een nep-kebabrig van luncheon meat doen dan?

Aan de andere kant vindt ik het wel het proberen waard, welke gevinde vriend kan zo'n wriemelende hoop nou laten liggen op een bedje particles en gechopte boilie?!lBlij#

Wat is jullie mening over veelvuldig ingooien op een stek? verstoort dat niet meer dan dat die wurmenpresentaie goed kan maken?
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (4)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.