logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
PatricS  
#1 Gepost : dinsdag 17 april 2012 12:20:26(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Hallo,

Tijdens mijn laatste frankrijktrip heb ik de haken van korda "kaptop wide gape" maat 6 even getest. Dit zijn de overpiced haken in het mooie doosje met groene balletje als puntbescherming.

2 van de 6 gebruikte haken zag ik na het onthaken dat de haak net onder de weerhaak was afgebroken.

Ik had juist deze haak genomen omdat door zijn vorm voldoende vlees pakt om er goed druk op te kunnen zetten.
Ik was van plan om bij opstakels te vissen. Dus een beetje extra druk in het begin van de dril was wel een vereiste.
Maar nu is het vertrouwen me een beetje diep in de schoenen gezakt.

Bij de foxhaken heb ik er wel een paar gebroken gehad in het verleden en deze koop ik niet weer. De gamakatsu zijn geloof ik wel sterker (heb ik nog nooit haakbreuk mee gehad) maar vond die van korda mooi dun in de punt en dus haakt deze net ff sneller. Handig wanneer je de haak zelf wil zetten of met een lichter loodsysteem wil vissen.

Mijn vraag aan jullie is dus of jullie deze ervaring met mij delen of dat dit gewoon een 1malige slechte productie zal zijn geweest.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 17 april 2012 12:21:22(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Sponsor
Mister X  
#2 Gepost : dinsdag 17 april 2012 12:41:00(UTC)
Mister X

50 ponder

Lees slechte verhalen over de korda kaptop haken breken tot uitbuigen. Jij bent zeker
niet de enigste het oude model Wide Gape X volstaat prima. Persoonlijk vis ik met de
Gamakatsu super haken maat 6/8 bevallen prima. Wanneer je een goede haakt hebt niet
gaan experimenteren gaat je karpers kosten. Je wil toch het maximale halen uit een trip
naar france. Goed probleem is algemeen bekend extreme situaties haken links laten liggen Knipoog

http://www.carpfeeling.c...-korda-kaptor-haken.aspx

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 17 april 2012 13:41:54(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ronalddehoog  
#3 Gepost : dinsdag 17 april 2012 13:08:14(UTC)
ronalddehoog

40 ponder

Bedankjes: 2 keer
Laatste tijd vis ik vaak met de kaptor haken. Nog nooit problemen mee gehad!
Voer geen oorlog, voer de vissen.
Mister X  
#4 Gepost : dinsdag 17 april 2012 13:22:30(UTC)
Mister X

50 ponder

@ronalddehoog Het gaat hier om extreme situaties wanneer je de haak (hard) nodig bent Knipoog

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 17 april 2012 13:27:37(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ronalddehoog  
#5 Gepost : dinsdag 17 april 2012 13:30:28(UTC)
ronalddehoog

40 ponder

Bedankjes: 2 keer
@Jowan, Oké, ik wou alleen maar even melden dat ik dit nog nooit gehad heb Knipoog
Voer geen oorlog, voer de vissen.
PatricS  
#6 Gepost : dinsdag 17 april 2012 14:32:13(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Oke, meer van dezelfde reacties. (had ik het geweten had ik me 8 euro uitgespaard) Maar heb gelukkig geen vis verspeeld en ben weer een ervaring rijker.
Me stiekum toch laten verlijden door het mooie doosje.

Ik ben toch weer makkelijk te verleiden door een mooie doosKnipoog.

@Jowan thnx voor de link. Had zelf ook wel ff de zoekfuncie kunnen gebruiken.

Nu ga ik ook maar weer terug bij mijn oude vertrouwde Gamakatsu.

Groeten Patric

-Tijgernoten-
PatricS  
#7 Gepost : dinsdag 17 april 2012 14:37:46(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Heeft Gamakatsu trouwens ook microbarb haken of alleen "noemnswaardig" grote weerhaken
Groeten Patric

-Tijgernoten-
Mister X  
#8 Gepost : dinsdag 17 april 2012 14:39:38(UTC)
Mister X

50 ponder

@ronalddehoog Geen probleem niets persoonlijks geef gewoon je mening Blijb

@PatricS No problem plus punt aan het doosje zijn de point beschermers van de haken Breede lachd

Gamakatsu heeft geen micro barb afhankel van het model vallen weerhaken groot/klein uit.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 17 april 2012 14:47:00(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

F.K  
#9 Gepost : dinsdag 17 april 2012 17:56:53(UTC)
F.K

40 ponder

Jowan schreef:
Lees slechte verhalen over de korda kaptop haken breken tot uitbuigen. Jij bent zeker
niet de enigste het oude model Wide Gape X volstaat prima. Persoonlijk vis ik met de
Gamakatsu super haken maat 6/8 bevallen prima. Wanneer je een goede haakt hebt niet
gaan experimenteren gaat je karpers kosten. Je wil toch het maximale halen uit een trip
naar france. Goed probleem is algemeen bekend extreme situaties haken links laten liggen Knipoog

http://www.carpfeeling.c...-korda-kaptor-haken.aspx

experimenteren kan ook lonen,je kan altijd beter vissen.
Mister X  
#10 Gepost : dinsdag 17 april 2012 20:17:24(UTC)
Mister X

50 ponder

@floriskouters Natuurlijk experimenteren kan zeker lonen. Alleen een sessie in het
buitenland kans op dikke bakken geen risico nemen! Gebruiken waar je in vertrouwd
zit niet graag achter mijn stokken te piekeren wat nou als de haak dit of dat doet Anxious

Dit geldt ook voor thuis wateren wil meer zeggen liever hier als in het buitenland!

Experimenteer lekker op een thuis "run" water wanneer je hier een behoefte aan hebt.
Met een goede basis naar frankrijk gaan lijkt mij veel beter i.v.m een onderbruik vol Breede lachd

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 17 april 2012 20:22:42(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

F.K  
#11 Gepost : dinsdag 17 april 2012 23:36:23(UTC)
F.K

40 ponder

Helemaal gelijk
Jorden  
#12 Gepost : woensdag 18 april 2012 00:30:02(UTC)
Jorden

45 ponder

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Heb nu een tijdje zitten te vissen met de Kaptor Wide Gape's, en ben er zelf ook niet zo blij over. De haken zijn zeer scherp als je ze uit het doosje haalt, maar ik heb wel gemerkt dat ze zeeeer snel bot worden. En ze zijn natuurlijk ook overpriced. Ik heb door het snel bot worden al wel wat vissen verspild, maar ik heb er ook een paar schuwe vissen met kunnen vangen. Dit is dan weer een zeer positief punt Blij

Maar zelf blijf ik gewoon bij mijn oude vertrouwde standaard Wide Gape's en Gamakatsu G-Carp A-1's Knipoog

Bewerkt door de gebruiker woensdag 18 april 2012 00:30:57(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Me...myself...and my rods!
Smif  
#13 Gepost : woensdag 18 april 2012 15:51:44(UTC)
Smif

15 ponder

Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
ik heb ook dat me haken snel bot worden ook met de kurv shank als ik dan op een water heb gevist met grind en na het inhalen van de rig staan de punten vaak krom dus ik vind die kaptors ook zonde van je geld.
vis nu met de normale haken van korda vond ik zowiezo altijd al goed Tik 'm aan!
Ik zeg maar ZOO dat is korter dan dierentuin
PatricS  
#14 Gepost : woensdag 18 april 2012 15:59:10(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

@Jorden

Dat van die ene schuwe vis toch haken was ook een beetje mijn idee van de aankoop.

Maarja halve haken en/of krom is ook weer niet de bedoeling.
Ga vanavond nag ff Gamakatsu weer halen.
Groeten Patric

-Tijgernoten-
Temmer  
#15 Gepost : woensdag 18 april 2012 20:48:34(UTC)
Temmer

20 ponder

Gebruik ze zelf de laatste tijd erg vaak. Maat 10 (!) wide gape heeft mij inmiddels meerdere keren bewezen een goede haak te zijn... Nog geen gebogen/gebroken haken.
PatricS  
#16 Gepost : donderdag 19 april 2012 00:57:37(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Oke. De kleinere maten houden zich dan goed.

Kortere bochtlengte is dus iets stijver.
Groeten Patric

-Tijgernoten-
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (7)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.