logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
babyboom  
#1 Gepost : zondag 8 april 2012 21:52:45(UTC)
babyboom

5 ponder

hallo,

ik ben op zoek naar goeie zelf draai mixen.

zelf zat ik aan en combi tedenken van fruit/vismeel bol.

heeft er iemant een goeie recept ?

mvg rick
Sponsor
Sjoerd Stins  
#2 Gepost : zondag 8 april 2012 22:02:28(UTC)
Sjoerd Stins

15 ponder

Ik zit er ook aan te denken om zelf te gaan draaien ik probeer vanalles dus das ook mijn tip gewoon proberen met verschillende flavours en combinaties todat je JOU perfecte boilie hebt succes !! Blijb Blijb

Bewerkt door de gebruiker zondag 8 april 2012 22:03:38(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

babyboom  
#3 Gepost : zondag 8 april 2012 22:06:44(UTC)
babyboom

5 ponder

Sjoerd Stins schreef:
Ik zit er ook aan te denken om zelf te gaan draaien ik probeer vanalles dus das ook mijn tip gewoon proberen met verschillende flavours en combinaties todat je JOU perfecte boilie hebt succes !! Blijb Blijb

dat wou ik ook zelf gaan draaien .

aleen ben op zoek naar een goeie basis mix.

zat zelf tedenken aan fish/banaan en dan verse ingredienten tegebruiken.

Sjoerd Stins  
#4 Gepost : zondag 8 april 2012 22:18:53(UTC)
Sjoerd Stins

15 ponder

Haal gewoon grove ingredienten bij een boer op gooi ze in een blender en meng ze met eieren als je het niet ruikt gooi er wat flavours bij todat je hem lekker vind ruiken ! ik heb vanmiddag met dit soort bol gevist MAAR zonder flavours alleen ei en de ingredienten Mee eens
babyboom  
#5 Gepost : zondag 8 april 2012 22:23:03(UTC)
babyboom

5 ponder

Sjoerd Stins schreef:
Haal gewoon grove ingredienten bij een boer op gooi ze in een blender en meng ze met eieren als je het niet ruikt gooi er wat flavours bij todat je hem lekker vind ruiken ! ik heb vanmiddag met dit soort bol gevist MAAR zonder flavours alleen ei en de ingredienten Mee eens

haha Tong

maar wat moet er door ? hoe veel moet er door ?

Sjoerd Stins  
#6 Gepost : zondag 8 april 2012 22:27:14(UTC)
Sjoerd Stins

15 ponder

babyboom schreef:
Sjoerd Stins schreef:

haha Tong

maar wat moet er door ? hoe veel moet er door ?

ja wat hebben ze niet bij een boer Dus... gewoon harde mais en die malen in de mixer je kan er ook een paar handen hennep door heen mixen en dit samen tot een geheel kneeën en dan draaien maar ! Tik 'm aan!
Sjoerd Stins  
#7 Gepost : zondag 8 april 2012 22:28:32(UTC)
Sjoerd Stins

15 ponder

Je kan zoveel bedenken en mixen als je zelf wilt probeer de dingen die jij denkt dat deze werken of lekker zijn Blijb
ronald308  
#8 Gepost : maandag 9 april 2012 11:49:45(UTC)
ronald308

30 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
jongens check de site van karperwereld ff daar staan 100000 recepten op.Bij het topic boilie recepten.Sorry voor de reclame
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen
promise2die4  
#9 Gepost : woensdag 11 april 2012 19:08:28(UTC)
promise2die4

10 ponder

Quote:
jongens check de site van karperwereld ff daar staan 100000 recepten op.Bij het topic boilie recepten.Sorry voor de reclame

daar staan genoeg mixen op ja maar de helft heb je niks aan daar moet je alles los kopen en sommige dingen zijn mega duur en veel mixen zitten vol met shit zooi, hoe minder hoe beter..

goeie basismix is die van proline hoeft alleen water bij de rest zit er al in...

owja en je kan je eigen flavours kleurstof enz enz bij voegen..

wat je ook kan doen is gewoon je oude boilies van vorig jaar door de blender halen en daar een 2 eitjes per halve kilo bij doen en daar wat toevoegen..

werkt prima Knipoog

succes

Bewerkt door de gebruiker woensdag 11 april 2012 19:09:50(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ronald308  
#10 Gepost : woensdag 11 april 2012 20:29:42(UTC)
ronald308

30 ponder

tja als je die van proline zou kopen,dan kun je net zo goed readymades of vriezers kopen.Dat is toch het mooie aan het zelf draaien beetje prutsen met meelen,vind ik temminste
tom de maat  
#11 Gepost : woensdag 11 april 2012 22:28:20(UTC)
tom de maat

35 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ronald308 schreef:
tja als je die van proline zou kopen,dan kun je net zo goed readymades of vriezers kopen.Dat is toch het mooie aan het zelf draaien beetje prutsen met meelen,vind ik temminste

of diameters en vormen
promise2die4  
#12 Gepost : donderdag 12 april 2012 10:00:16(UTC)
promise2die4

10 ponder

ronald308 schreef:

uhm ik denk dat je het niet helemaal snapt, proline heeft een 50/50 mix uit me hoofd iets van 13 euro voor 2,5 kilo houdt dus in dat je zelf je flavours en alles kan toe voegen... en je hoeft geen eieren te kopen Tong en het is echt goed koper dan die kilo zaken van 9 euro..

als je alles los koopt ben je vaak duurder uit en dan heb je het zelfde want een goeie basis mix is die van proline.

en als je zoals jij voor het eerst zelf gaat draaien zou ik toch echt beginnen met een standaard 50/50 mix en als je het onder de knie heb over gaan tot zelf de ingredienten kopen.

maar je komt er nog wel achter Knipoog

Bewerkt door de gebruiker donderdag 12 april 2012 10:00:52(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

promise2die4  
#13 Gepost : donderdag 12 april 2012 10:02:33(UTC)
promise2die4

10 ponder

tom de maat schreef:

of diameters en vormen

ff goed lezen voor je iets neer zet, het hebben van proline gaat over de 50/50 mix, dan moet je dus zelf je flavours en nootjes en weet ik het wat toevoegen.. dan kun je dus ook zelf je vormen en diameters maken..
Sjoerd Stins  
#14 Gepost : donderdag 12 april 2012 21:53:06(UTC)
Sjoerd Stins

15 ponder

denk dat hij bedoelt dat als je ze zelf maakt dat je ze allerlei vormen kan geven
ronald308  
#15 Gepost : donderdag 12 april 2012 22:28:03(UTC)
ronald308

30 ponder

uh promise ik draai al 10 jaar zelf dus ik hoef nergens meer achter te komen,maar ik vind het klooien met meelen intresant.Ik zie de meeste mensen hier allemaal met 10 ingredienten ik dacht man wat moet je er mee.Als je een basis hebt van soja,mais en graan of tarwe dan heb je al een hele goeie basis overal gelijke delen van pakken daar kun je dan birdfood koekmeel en of vismeel aan toevoegen.Leest men tegenwoordig niet meer check het boek van luc de beats is of rini groothuis daar staan zat goeie basis mixen in. Of is iedereen tegenwoordig te lui om alles zelf uit te proberen?

Bewerkt door de gebruiker donderdag 12 april 2012 22:36:57(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

promise2die4  
#16 Gepost : vrijdag 13 april 2012 13:37:14(UTC)
promise2die4

10 ponder

ronald308 schreef:
uh promise ik draai al 10 jaar zelf dus ik hoef nergens meer achter te komen,maar ik vind het klooien met meelen intresant.Ik zie de meeste mensen hier allemaal met 10 ingredienten ik dacht man wat moet je er mee.Als je een basis hebt van soja,mais en graan of tarwe dan heb je al een hele goeie basis overal gelijke delen van pakken daar kun je dan birdfood koekmeel en of vismeel aan toevoegen.Leest men tegenwoordig niet meer check het boek van luc de beats is of rini groothuis daar staan zat goeie basis mixen in. Of is iedereen tegenwoordig te lui om alles zelf uit te proberen?

Al 10 jaar zelf draaien zo zo lekker bezig...

maar al draai je net 3 weken, je moet weten dat de proline 50/50 mix gewoon de 3 standaard ingrediënten zijn die je nodig heb voor een bol te maken daar kan je dus nog andere meelen of zaden toevoegen.. dus dat je dan zegt dat je dan net zo goed freezers of readys kan kopen is complete waanzin.. want daar kan je geen flavours of andere dingen toe voegen en in die 50/50 proline mix dus wel..

en aangezien de topic starter zocht naar een goede zelfdraai mix is dat dus naar mijn mening die van proline en is ook is het goedkoper want 3 KG voor 12.50 en dan je flavours..

maar ik hoef je natuurlijk niks te vertellen je draait immers al 10 jaar Knipoog

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 13 april 2012 13:39:59(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sjoerd Stins  
#17 Gepost : vrijdag 13 april 2012 16:13:24(UTC)
Sjoerd Stins

15 ponder

promise2die4 @ hou je sarcastische opmerkingen voor je rondald geeft zijn mening en informatie waarom z'n onozele reactie ?

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 13 april 2012 16:21:28(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ronald308  
#18 Gepost : vrijdag 13 april 2012 19:36:58(UTC)
ronald308

30 ponder

zeg promise je zei in een eerdere reactie dat je alleen maar water bij de mix hoeft te doen de rest zit er al in.Ik meende dat dat je daarmee bedoelde vismeel of birdfood.Meende dat wf baits ook emmers had met alles er op en eraan je hoeft alleen maar je basismix er aan toe te voegen.En dat er bij hij wou verse ingredienten hebben, en die wat uit een proline emmer komen zijn niet vers.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 13 april 2012 20:13:07(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

DavidT  
#19 Gepost : zaterdag 14 april 2012 10:00:21(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Maismeel (basis)
Griesmeel (basis)
Tarwemeel (basis)
Birdfood of kelp of getoaste hennep
Vismeel LT en/of predigested
Eipoeder
Ei albumine

Met lage temperaturen wat vezels toevoegen. Afhankelijk van jaargetijde meer of minder eiwitten. Scheut Becel of visolie kan geen kwaad. Een soort zout ook niet.

Mainline Profile Plus Pineapple en Fruit Tella flavours gaan heel goed samen. Zijn op zich zoet. Hebben geen sweetner nodig maar kan altijd.

Je ontkomt er bijna niet aan om minimaal 7 ingredienten te gebruiken. Kan ook zeker met 3 of 4 maar dan kom je al snel iets tekort t.o.v. je concurrenten.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 14 april 2012 11:26:45(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Say hello to my little friend
carpfigter  
#20 Gepost : zaterdag 14 april 2012 16:33:10(UTC)
carpfigter

35 ponder

er zijn firma's genoeg die goede mixen hebben en jij wil fruit met vis , koop je gewoon een fruitmix en doe je er wat vismeel bij toch ?? denk dat het ver uit de beste oplossing is en dan kan je er nog altijd mee doen wat je wil van vorm geven of een flavourtje erbij . grtzz
ps ; der is meer dan proline alleen op de markt hé
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (6)
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.