10 ponder Lid sinds: 25-10-2011(UTC) Berichten: 93
|
Hallo, ik heb dicht bij huis een hele lange beek lopen, ongeveer 2-4 meter breedt en ik gok zon 1 - 1,5 meter diep, maar soms daalt daar het water heel hard en zit er soms nog maar 1 meter water en kun je op sommige plekken de bodem zien. zou dit de karper afschrikken, of zou de karper dieper water opzoeken? graag hoor ik jullie informatie
Mvg Jordy Reith
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 493
Bedankjes: 1 keer
|
goede vraag, dit vraag ik mijzelf ook af!
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 26-12-2011(UTC) Berichten: 130
|
De diepte van het water zal de karper niet afschrikken. Echter is hij wel meer op zijn hoede, aangezien hij meer kan zien van wat er boven het water zoal gebeurd (bvb het uitsmijten van je hengel, bewegingen aan de oever). Op zo'n dieptes vis ik vaak met een opvallende aaskeuze, zo trek ik volgens mij de nieuwsgierige karpers over de meet! Karpers zullen vaak de ondiepe stukken opzoeken bij goed weer, het water is daar temperatuurafhankelijker dan diepere stukken. Zoek dus de plekken op die voldoende zonlicht krijgen. Grtz Bewerkt door de gebruiker donderdag 12 april 2012 00:47:17(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Ideale situatie water is helder lekker zonnetje kan je op pad gaan met pen en papier stekjes in kaart brengen. Het kan zijn de karpers weten wanneer het water laag staat vis nu de in kaart gebrachte stekken. Voorbeeld je hebt paar stekjes gevonden maar zijn niet naar wens, straks wanneer het lekker warm is voer op deze plekjes. Krijg je binnen nog time visbare plekken. Let op dit moet je wel onderhouden wanneer stekken niet tot de wortel zijn opgevreten. Je kan zelf in het water gaan met een hark naar keuze plekjes maken. Heel belangrijk observeren voor en naar het vissen veel succes Bewerkt door de gebruiker donderdag 12 april 2012 12:40:42(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.