logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
DannyW  
#1 Gepost : dinsdag 10 april 2012 21:24:33(UTC)
DannyW

10 ponder

Ik heb maandag-ochtend een karper op de kant gehad met een rare situatie
Ik schepte de vis uit het water, legde hem zorgvuldig op de onthaakmat en toen begon het
Hij zette zijn borstvinnen strak, trok zijn bek vol los, ging in een soort c vorm liggen en maakte geluiden alsof hij geen lucht kreeg Verdrietig

Ik heb geen seconde geaarzeld en direct water gegeven, ben wel erg beniewd wat dit is en hoe ik de volgende keer moet handelen
Karper teller 2012: 16
Sponsor
Mister X  
#2 Gepost : dinsdag 10 april 2012 21:40:46(UTC)
Mister X

50 ponder

Soortgelijke situatie gehad geen paniek zijn spier samen spanningen (stuiptrekkingen)
De vis ontspant zich wanneer je water over hem/haar giet, blijft hij/zijn raar doen
hand op de ogen. Meestel wil dat werken ontspant de vis zich en kan je fotos maken Knipoog

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 10 april 2012 21:41:36(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

DavidT  
#3 Gepost : dinsdag 10 april 2012 22:29:18(UTC)
DavidT

40 ponder

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Goed dat je direct hebt gereageerd. Blijb
Say hello to my little friend
Marc  
#4 Gepost : dinsdag 10 april 2012 23:22:46(UTC)
Marc

20 ponder

Ken het probleem, komt af en toe voor en mijn reactie is altijd vis direct terug in het water, vervolgens ondersteunen en tot rust laten komen en hopen dat ie rustig wegzwemt..
Fotos maken doe ik dan absoluut niet meer (nee ook niet als het een dikkerd is) en ook niet als de vis tot rust komt, risico dat ie weer volledig in de stress schiet vind ik absoluut te groot, en foto is dan absoluut van minder belang dan welzijn van de vis!....

grt marc
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde.....
Mister X  
#5 Gepost : dinsdag 10 april 2012 23:35:14(UTC)
Mister X

50 ponder

@Marc 2 situaties 1e de vis maakt spastische trekkingen duidelijk stress direct terug
zetten. 2 vis voelt koud aan maakt stuiptrekkingen water over de vis of hand op het oog
wil prima helpen. Voorbeeld aanbeeten komen traag op gang (oplopers) naar mij weten
zijn de vissen zeer traag. Water temp... is ongeveer 8 graden niet veel dril duurt niet
lang, dat zie je terug op de onthaakmat (bovenvermeld gegeven). Niet gelijk in paniek
schieten gebeuren ongelukken. Beoordeel de situatie voelt het niet goed vis terug Knipoog

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 10 april 2012 23:49:06(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Henk Haarlem  
#6 Gepost : woensdag 11 april 2012 09:41:37(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Marc schreef:
Ken het probleem, komt af en toe voor en mijn reactie is altijd vis direct terug in het water, vervolgens ondersteunen en tot rust laten komen en hopen dat ie rustig wegzwemt..
Fotos maken doe ik dan absoluut niet meer (nee ook niet als het een dikkerd is) en ook niet als de vis tot rust komt, risico dat ie weer volledig in de stress schiet vind ik absoluut te groot, en foto is dan absoluut van minder belang dan welzijn van de vis!....

grt marc

LikeApplause LikeApplause Like

Bewerkt door de gebruiker woensdag 11 april 2012 09:42:53(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
F.K  
#7 Gepost : woensdag 11 april 2012 09:58:13(UTC)
F.K

40 ponder

Marc schreef:

grt marc

Kijk zo hoort het respect.
luuk412  
#8 Gepost : woensdag 11 april 2012 20:19:15(UTC)
luuk412

25 ponder

Marc schreef:

grt marc

heb echt respect voor je!
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
Marc  
#9 Gepost : woensdag 11 april 2012 21:09:04(UTC)
Marc

20 ponder

Bedankt mannen...!..Heey Jowan gelijk in paniek springen is er absoluut niet bij!.. de omschrijving van DannyW is meer dan duidelijk en heeft niets met drillen, watertemperatuur of wat dan ook van doen, dit is overduidelijk overmatige stress..je hebt gelijk dat een onrustige vis met een hand over de ogen rustig kan worden maar dat stadium is deze vis al voorbij... hij geeft duidelijk aan dat de vis krom trekt, zijn vinnen abnormaal uitstrekt en zijn bek extreem uitstulpt..hier helpt een handje over de ogen niet meer lijkt mij..

enige remedie in mijn ogen (en uit ervaring) is de vis terugplaatsen in zijn natuurlijke omgeving, tot rust laten komen en wachten tot ie weer normaal reageert...

grt Marc
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde.....
Mister X  
#10 Gepost : donderdag 12 april 2012 12:14:16(UTC)
Mister X

50 ponder

@Marc Volgens mij haal jij 2 punten door elkaar? Geef je helemaal gelijk in dit geval
vis direct terug zetten lijkt mij duidelijk. Voorbeeld in uit de winter periode voeld
de karper koud aan, drillen gaat "vrij" makkelijk "weinig" spartelen op de onthaakmat.

Het kan gebeuren dat een vis in een C vorm trekt links rechts in deze positie blijft
afhankelijk of hij/zij geluid maakt, gebruik hier je gezonde verstand terug of niet!

Heeft duidelijk niets met het topic te maak onderscheid in het geval van geen stress.
Begrijp mij niet verkeerd opbouwende kritiek alles in het belang van de karper man Knipoog

Bewerkt door de gebruiker donderdag 12 april 2012 12:15:25(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (3)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.