15 ponder Lid sinds: 19-3-2012(UTC) Berichten: 183
|
Volgende week vertrek ik richting France , meer van zo'n 6 h Nu keek ik online hoe het weer ginder ging zijn , en zag dat het s'nachts tot -4 ging worden Hoe groot is dan de kans dat er wat gevangen gaat worden ? Als er iemand dont's en do's weet , zeg het maar
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 917
Bedankjes: 3 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
Zeker niet te veel voeren. En neem hennep en bijv. maden mee dit wil de karpers met het koude weer nog wel eens over de streep trekken. Veel succes Gr Patrick |
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop. |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Die brasems hier profiteren lekker mee van het karpervoer. Zelfs met een 28mm bol ben je niet veilig, laat staan dat je met een trosje maden nog kans op een karper maakt.l # Hennep maakt een lekker wolkje en daar komen binnen no time meerkoeten en eenden op af.l # Maar verder gaat het lekker hoor.
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 917
Bedankjes: 3 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
Ruud Gosselink schreef:Die brasems hier profiteren lekker mee van het karpervoer. Zelfs met een 28mm bol ben je niet veilig, laat staan dat je met een trosje maden nog kans op een karper maakt.l # Hennep maakt een lekker wolkje en daar komen binnen no time meerkoeten en eenden op af.l # Maar verder gaat het lekker hoor. Hij gaat naar Franrijk en niet daar Rotterdam Ruud d En denk een betaalwater en daar willen deze aassoorten nog wel eens werken. Mvg Patrick |
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop. |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Het is ook een goede tip.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 1-2-2012(UTC) Berichten: 126
|
overdag op ondiepe stukken vissen. overdag is het wel lekker weer en gaat de vis er wel op liggen!
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 9-2-2012(UTC) Berichten: 221
|
Heey Nick zou me absoluut nog geen zorgen maken, heb verleden jaar eerste week maart gezeten in Noord Frankrijk, 13 vissen in 4 nachten, overdag waterig zonnetje en geen piep, snachts tot minus 7 en voldoende actie...
Let alleen op met voeren, probeer scherp te voeren en met mate!...sneller bijvoeren als het loopt dan dat je eruit haalt als het niet loopt...
Heb nog wel een tip, als je een voerboot hebt, met een markerhengel marker plaatsen, enkele spots erbij van een mix van heilbotpallets, hennep, en ander klein en snel verteerbaar aas met wat mini boilys, 10 of 15 mm..vervolgens met je voerboot je montage met een handje vol mix naar de marker varen en droppen....vervolgens even een stuitje op de lijn voor snachts om uit te varen (zelfde afstand)...werkte bij mij perfect!...
suc6!
|
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde..... |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 15-3-2012(UTC) Berichten: 154
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Marc schreef:Heey Nick zou me absoluut nog geen zorgen maken, heb verleden jaar eerste week maart gezeten in Noord Frankrijk, 13 vissen in 4 nachten, overdag waterig zonnetje en geen piep, snachts tot minus 7 en voldoende actie...
Let alleen op met voeren, probeer scherp te voeren en met mate!...sneller bijvoeren als het loopt dan dat je eruit haalt als het niet loopt...
Heb nog wel een tip, als je een voerboot hebt, met een markerhengel marker plaatsen, enkele spots erbij van een mix van heilbotpallets, hennep, en ander klein en snel verteerbaar aas met wat mini boilys, 10 of 15 mm..vervolgens met je voerboot je montage met een handje vol mix naar de marker varen en droppen....vervolgens even een stuitje op de lijn voor snachts om uit te varen (zelfde afstand)...werkte bij mij perfect!...
suc6!
goeie tip! denk ook dat het per water verschillend is hoe de vissen op kou reageren bij het ene water vang je ze wel makelijk bij het andere water niet suc6! |
Ik zeg maar ZOO dat is korter dan dierentuin |
|
|
|
|
Bedankt mannen , partikels gaan zeker mee Voerboot + dieptemeter gaat ook mee
@patrick , het is eerder een privéwater waar heel weinig volk komt Heb er altijd al mooie karpers gevangen maar toen was het wel 30graden
|
|
|
|
|
Net de Partner ingeladen b Ik laat jullie wanneer ik terug ben wel weten wat ik heb gevangen Aan alle andere vissers die ook vertrekken , veel succes , maar vooral , veel plezier
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 6-8-2011(UTC) Berichten: 37 Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Succes! Altijd grappig om te zien wat vissers allemaal meenemen, lijkt meer op emigreren
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-8-2010(UTC) Berichten: 2.336
|
Kijk goed naar het weer niet bang zijn hengels verleggen! Lekker zonnetjes wil het lonen hengels op ondiep, verdwijnt de zon hengels op diep. Goed kijken naar karper activiteiten (springen draaien en bellen) lig je hier niet ver van af, kan je het er op gokken. Gebruiken jullie een boot voerboot is dat zo gepiept. Heel belangrijk is vertrouwen bij twijfel zegt jou onderbuikgevoel hier klopt iets niet. Heel veel PLEZIER in france mag je met een goed gevoel thuis komen succs PS: Aldi rules d Bewerkt door de gebruiker vrijdag 6 april 2012 13:26:40(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
Ben net terug , is voor mij helaas een blank geworden Heb wel 6runs gehad , maar allemaal gemist :( Heb me wel goed geamuseerd , mede dankzij de Bosnie buren
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 16-8-2011(UTC) Berichten: 215
|
Nick_S schreef: Heb wel 6runs gehad , maar allemaal gemist :(
Als ik jou was zou ik eens goed naar je onderlijntje kijken want dat kan gewoon niet in orde zijn. gr SF
|
|
|
|
|
Heey Nick...wat bak jij er nou van... 6 runs en geen vis op de kant??...hoe krijg je dat nou voor elkaar?... m.a.w. waar ging het mis?....
ben ik erg benieuwd naar...
grt Marc |
|
|
|
|
Las mijn posting nog ff na maar bedoel het absoluut niet vervelend maar vraag me echt af waar het misging, misschien ook een leermomentje voor een ander..
vandaar mijn nieuwsgierigheid....
Hoor het graag!...
grt M. |
|
|
|
|
Zat net op het stuk van de vijver waar het onderwater net een bos lijkt Hij dook steeds de takken in , lesje voor de volgende keer Kan er ook mee te maken hebben dat ik veel te diep slaap en wel wat alcohol in me lijf had zitten
|
|
|
|
|
Nu lijk ik net een alcoholieker en een pas beginnende visser
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 2.908 Locatie: Haarlem Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Nick_S schreef:Nu lijk ik net een alcoholieker en een pas beginnende visser Inderdaad. Nee zonder dolle, Nick zelfs zonder drank s'nachts niet op obstakel vissen, zelfs nuchter kan je niet snel genoeg zijn. |
"Mijn grootste moet ik nog vangen". Mvg. Henk Haarlem.
"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen) Rely not on the teacher, but on the teaching. Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words. Rely not on theory, but on experience.
Do not believe in anything simply because you have heard it. Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations. Do not believe anything because it is spoken and rumored by many. Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes) Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders. |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 21-9-2011(UTC) Berichten: 182
|
Henk Haarlem schreef:Nick_S schreef:Nu lijk ik net een alcoholieker en een pas beginnende visser Inderdaad. Nee zonder dolle, Nick zelfs zonder drank s'nachts niet op obstakel vissen, zelfs nuchter kan je niet snel genoeg zijn. Met de hengel in je handen in slaap vallen Groeten Sjoerd
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.