5 ponder Lid sinds: 27-6-2011(UTC) Berichten: 27
|
er zijn wel enkele baitcalculators te vinden op het net! weet je perfect je voedingswaarden en rolbaarheid van je bol! op graskarper met een piertje aan de haak vanboven op een bedje mais wekt altijd! oldskool manier! goedkoop en werkt! mvg
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.413
|
BartT schreef:floriskouters schreef:timvanzanten schreef:Lees de de dunne lijn van de Baets eens Floris! Meer ga ik niet zeggen. al gedaan. slecht boek, goede informatie, maar die kerol kan niet schrijven. Sorry Floris, maar als je de Dunne lijn een slecht geschreven boek vind dan ben je of te jong om de inhoud te kunnen verwerken, of je hebt het niet goed gelezen/begrepen. Het is het meest complete karperboek dat er bestaat! Misschien geen superspannende en flashy gear, maar wel technisch en tacktisch gezien zeer sterk. Als je het boek kent en begrijpt zul je merken hoeveel van de hedendaagse auteurs zijn ideeen kopieren/uitdragen. Sorry, moest ik even kwijt, nu maar weer ontopic Lees dan goed, die vent weet er veel heel van af. En dat is ook mooi. Maar hij kan het gwn heel slecht op papier zetten. Begrijp wel wat dr staat maar het zou veel makkelijker en mooier kunnen.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 11-8-2011(UTC) Berichten: 549
|
vinceke schreef:er zijn wel enkele baitcalculators te vinden op het net! weet je perfect je voedingswaarden en rolbaarheid van je bol! op graskarper met een piertje aan de haak vanboven op een bedje mais wekt altijd! oldskool manier! goedkoop en werkt! mvg heb je een link? |
Carp fishing is not a hobby, it's a passion
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 9-2-2012(UTC) Berichten: 221
|
heey als je een absolute graskarperkiller zoekt moet je absoluut ASAFOETIDA aan je boily toevoegen!... Dit is een graskarperatractor die ook scopex laat verbleken... verdiep je hier maar in!...
grt M. |
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde..... |
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 10-1-2011(UTC) Berichten: 930
|
Verleden week grassers gevangen aan vismeel en perzik...Grootste had mijn maat op perzik 16 kilo. Was nog een simpele readymade ook.
|
|
|
|
|
Marc schreef:heey als je een absolute graskarperkiller zoekt moet je absoluut ASAFOETIDA aan je boily toevoegen!... Dit is een graskarperatractor die ook scopex laat verbleken... verdiep je hier maar in!...
grt M. bedankt die ga ik kopen |
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 9-2-2012(UTC) Berichten: 221
|
Krijg je geen spijt van!..stinkt als een dolle maar grassies zijn er gek op, verder zou ik alleen nog een zoetstof toevoegen op een verder standaard mix..
Suc6... |
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde..... |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 27-6-2011(UTC) Berichten: 27
|
luuk412 schreef:vinceke schreef:er zijn wel enkele baitcalculators te vinden op het net! weet je perfect je voedingswaarden en rolbaarheid van je bol! op graskarper met een piertje aan de haak vanboven op een bedje mais wekt altijd! oldskool manier! goedkoop en werkt! mvg heb je een link? ff baitcalculator op google!
|
|
|
|
|
Ik heb het gevonden. Is erg handig!
|
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 1-3-2011(UTC) Berichten: 140
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
Hier vang ik de grassers echt op alles wat je maar aan je hair kan hangen. Heb ze goed gevangen op vis/zout en zoete bol. Ik heb de meeste op de RobinRed/Garlic gevangen. Maar dit komt ook dat ik voorgaande jaren met dit aas viste.
Weet iemand een bol waar je geen grassers maar echte karper mee vangt?
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 634
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Erwin schreef:Graskarper heb ik erg veel gevangen op Scopex bollen Zijn ze dol op! Ook hier lijken de scopex bollen veruit favoriet bij de grassers!
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-7-2010(UTC) Berichten: 443
|
dan zou ik nog eerder gedroogd en gemalen wier in je mix gooien in plaats van gras |
behandel iedere karper met respect! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-7-2010(UTC) Berichten: 443
|
beste is nog een hondenbrok of een broodkorst |
behandel iedere karper met respect! |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
Erwin schreef:Graskarper heb ik erg veel gevangen op Scopex bollen Zijn ze dol op! precies Erwin! dat is een erg goed aas voor de graskarper. |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
jori schreef:dan zou ik nog eerder gedroogd en gemalen wier in je mix gooien in plaats van gras Waarom gedroogd wier dan? |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
thimon schreef:precies Erwin! dat is een erg goed aas voor de graskarper. En wil je helemaal raak schieten voer je met scopex en maïs
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 29-1-2013(UTC) Berichten: 29
|
De graskarper is in feite een exotische vis en word alleen maar gefokt of uitgezet in Nederland om het plantengroei in het water in bedwang te houden.
waterplanten en of gras lijkt mij het idee dus
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ze heel nieuwsgierig zijn en dat ze van felle kleuren houden denk bijv aan mais tijgernoten ze wijken ook niet af van een kattenbrok of een stukje brood!
Wat ook wel eens wilt werken is een stukje turks brood dompel die eens in een klein beetje olie en wat melkpoeder!
hopelijk kun je hier wat mee,
groetjes. |
Vrouwtje '' Schatje?? Kom je straks naar boven?? en was je handen goed schoon! ''Ik'' Ik kom er aan mop ik draai nog een paar kilo bollies en dan kom ik naar boven! Volgende ochtend: Vrouwtje'' Ik dacht dat jij je handen had schoongemaakt?? '' ik'' Dat was ook zo maar het liep ontzettend uit. |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 5-11-2010(UTC) Berichten: 80
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
|
spirulina poeder in je bollen verwerken... als je niet weet wat het is dan zoek maar ff met google...
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 16-4-2013(UTC) Berichten: 3
|
Gevonden op wikepedia Aas: John C Duval meldde in 1936 dat de geur van asafoetida aantrekkelijk is voor de wolf, een algemeen bekend, zegt hij, langs de grens van Texas / Mexico. Het wordt ook gebruikt als een van de mogelijke geur aas, met NAME..... voor meerval en snoek.
Denk dat dit een hele goeie attractor is voor mijn doodaas sessies!!! |
Size does matter and every fish you catch nead to be treated with respect. Dus onthaakmat altijd doen |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.