logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
ICE-MANN1981  
#1 Gepost : maandag 9 april 2012 21:27:33(UTC)
ICE-MANN1981

Nieuwe uitzetting

goeie dag allemaal.

Ik ben al een tydje aan het vissen op een moeras plasje midden in een bos.
Vangen doe ik er wel met de pen en met korst.(me grootste passie)
maar heb al een aantal keer er een hengel bij gelegen met een boilie om de vang kans te vergrote.
Maar heb nog nooit een aanbeet of run gehad op de boilies.

Ik weet dat het een zeeer zachte bodem is waar een laag met drap en bladeren ligt en het is er rond de 2a 3 meter diep.
De zwaarste die ik heb zien zwemmen is schat ik rond de 20 pond en dat is dan ook meteen de grootste die er zit denk ik.
Ik moet ook zeggen dat het wilde karper is die nog nooit boilies hebben gezien.
er word haast nooit gevist omdat niemand bijna het bestaan van de vijver weet en zijn vrij schuw.

nu is de vraag wat is het beste systeem om mee te vissen.
Ik heb het helicopter systeem paar keer toegepast tegen het weg zakken in de bodem samen met een snowman rig.
De De Black Squid,Swiss White Chocolate en stawberry van Berkley buzz bait zijn het gebruikte aas.

Jullie hebben vast wel een paar goeie suggesties waar ik wat aan heb.
want ben een beetje radeloos geworden.
Ben een echte pen visser maar zal op deze manier ook zo blijven als het zo door gaat haha.

alle tips en info zijn van harte welkom.

grt jan amsterdam
Sponsor
peter servais  
#2 Gepost : maandag 9 april 2012 21:41:31(UTC)
peter servais

45 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Het gebruiken van je Helicoptersysteem is wel goed..
Misschien is het een idee om ervoor te zorgen dat je rig hoger op op je rig komt te zitten zodat deze zeker niet weg zal zakken.

Verder zou je een "chodrig" kunnen proberen met een Pop-up.. Die is ook voor deze situaties bedacht natuurlijk.

Om de karpers aan boilies te laten wennen kan je misschien her en der wat boilies strooien om ze aan boilies te laten wennen.

Mocht je met een bottombait of snowman vissen zou ik voor een langere rig (langer dan 15cm) kiezen. Dit ook met het oog op wegzakken in de modder. Je haak kan je dan eventueel inpakken in een PVA netje met boiliekruim of een stickmix zodat deze niet in de modder/plantenresten/waterplanten vast komt te zitten.

Een andere leuke optie is misschien de Kebabrig.. (omdat wormen natuurlijk voedsel zijn)

Misschien is dit wat om over na te denken... Succes met je nieuwe uitdaging!
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
team nootdorp  
#3 Gepost : maandag 9 april 2012 21:46:59(UTC)
team nootdorp

35 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
ik heb ook een polder water en ik vang daar ook niets aan pieper zelfs niet met mais of worm er aan
snap er niets van zijn bang voor de lijn ofzo of hebben toch iets door

it's an addiction, there is no treatment
www.teamnootdorp.weebly.com
ICE-MANN1981  
#4 Gepost : dinsdag 10 april 2012 13:51:22(UTC)
ICE-MANN1981

Nieuwe uitzetting

Think Peter wat jij zegt zal ik is gaan proberen met de chodrig.
En neem aan dat je bedoelde de boilie hoger op de rig.
Dat heb ik ook al geprobeerd samen met een rig van ongeveer 23 24cm.
Heb daar een stuk of 8 hele en 5 in gruis gesneden boilie bij gegooid maar mocht als nog niets op leveren.

Wat je zegt van PVA met wat boilie gruis enz,is ook wel een goede manier om de rig niet te laten weg zakken in de bodem.

En de kebabrig zou ook een leuke optie kunnen wezen,maar niet op dit water.
Heb al geprobeerd met maden en worm en het enige is dat het me bergen maar dan echt bergen zonnen baars op levert.
De zonnen baars is daar een echte plaag,in de zon zie je echt letterlijk 100de Zbaars langs de kanten zwemmen.en er zitten er echt duizenden ik schat zelfs 10duizenden!
Dat is ook de reden dat er geen karper broed,voorn of brasem zwemt.
De zonnen baarsjes eten echt alles op wat beweegt.

Ik had er meer dan 50 gevangen in een uur tyds bestek en in een aquarium gedaan om de volgende dag in mijn 30kub s vijver te stoppen.(goed tegen parasieten,muggen enz)
maar toen ik ze de volgende dag uit het aquarium wou vangen en me hand in het aquarium stak vielen ze gewoon me hand aan als piranha s.Think
Toen heb ik ze toch maar niet in de vijver gestopt zo als je snapt.
Nou dat was een klein beetje off topic maar wel de reden waarom ik me niet aan de kebabrig waag haha.

Verder tips en triks zijn nog steeds welkom.
grt jan amsterdam

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 10 april 2012 13:53:06(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (3)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.