logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
babyboom  
#1 Gepost : zondag 8 april 2012 21:44:57(UTC)
babyboom

5 ponder

hallo mensen.

dit jaar wou ik hier bij ons in de buurt goed een kanaal bevissen.

aan gezien ik dat nog nooit heb gedaan,en niet weet hoe ik dat moet aan pakken.

heef er iemant misschien tips.?

mvg rick
Sponsor
Sjoerd Stins  
#2 Gepost : zondag 8 april 2012 22:13:27(UTC)
Sjoerd Stins

15 ponder

babyboom schreef:
hallo mensen.

dit jaar wou ik hier bij ons in de buurt goed een kanaal bevissen.

aan gezien ik dat nog nooit heb gedaan,en niet weet hoe ik dat moet aan pakken.

heef er iemant misschien tips.?

mvg rick

De 2de waar ik je mee kan helpen Knipoog ik vis elk weekend op het whilhelmina kanaal soms met succes en soms zonder natuurlijk. heb al een tijdje een vaste stek die elke week word aangevoerd met mais en boilies , en dan op een zondag een dagje zitten of als ik zaterdag tijd heb word het een nacht blijf vooral voeren en probeer voor je eigen gevoel mooie stekken te zoeken bijvoorbeeld bij aanmeerpalen of centrales zijn goeie plekken die vaak vis opleveren
TIP geef NIET op soms zit je 4 weken te blanken en dan heb je ineens een dikke schub op de mat liggen zo kan het dus gaan Angel

Succes !! Blijb

Bewerkt door de gebruiker zondag 8 april 2012 22:14:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Marc  
#3 Gepost : dinsdag 10 april 2012 23:06:45(UTC)
Marc

20 ponder

Ik zou gaan voor de standaard karperstekken dus tegen palen, peilers, bruggen, kommetjes, rietkragen, al dat soort karpertrekkers...verder een boily die snel wordt geaccepteerd, vismeel of zoet (scopex)...wat bij mij altijd erg goed heeft gewerkt is voorvoeren met flink wat partikels met een klein handje bollen, dan elke voersessie de hoeveelheid partikels verlagen en meer met boilys voeren zo krijg je vaak snel vis op de stek en wennen ze snel aan de boilys die je erbij voert... vervolgens overstappen op boilys alleen om bijvangsten te minimaliseren...

verder zou ik een redelijk standaard systeem vissen..en het jezelf niet te moeilijk maken...en na een blank niet opgeven maar doorvoeren en doorzetten!.. succes komt vanzelf!...

suc6
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde.....
Guus N  
#4 Gepost : woensdag 11 april 2012 00:04:00(UTC)
Guus N

25 ponder

Bedankjes: 1 keer
je moet gewoon een weekje of 3 á 4 dagen van tevoren voorvoeren, dan een dagje gaan zitten en 1 hengel op de voerplek gooien 1 hengel 3 meter erlangs.
Want de vis weet wel waar de voerplek is, maar is dan toch een beetje schuw, omdat ze weten dat er iets niet helemaal klopt en gaan dus rondom de voerplek zwemmen, dan komen ze net die ene boilie tegen en daar bijten ze dan op. Blij
ik hoop dat je hier iets aan hebt Blij
ruudje398  
#5 Gepost : woensdag 11 april 2012 08:06:18(UTC)
ruudje398

15 ponder

dus je moet je aas maar ongeveer 3 meter uit elkaar gooien?
heb je dan nooit last dat de lijnen door elkaar gaan?

gr,ruud
F.K  
#6 Gepost : woensdag 11 april 2012 09:12:54(UTC)
F.K

40 ponder

Ik vis altijd de hengels 60 metee uit elkaar. Dan is de stek ook nooit verstoord.
Je moet af en toe alleen rennen.
babyboom  
#7 Gepost : woensdag 11 april 2012 09:37:01(UTC)
babyboom

5 ponder

Mensen dank voor,de tips.vrijdag ga ik een weekendje vissen mvg
sander Janssen vd laak  
#8 Gepost : woensdag 11 april 2012 10:58:05(UTC)
sander Janssen vd laak

20 ponder

ik vis tegenwoordig voornamelijk op de rivier hier en kan vertellen dat je nuttige tips heb gekregen
voornamelijk het doorzetten is van groot belang blank hier nu al 7 sessies helaas me maat heeft in die 7 sessies wel weer 5 vissen allemaal van 1 plekje af Tja
ach aankomend weekend gaan we weer met opgeheven hoofd zitten Angel
chiele  
#9 Gepost : woensdag 11 april 2012 17:56:07(UTC)
chiele

45 ponder

nu er toch een topic open staat ivm voeren op een kanaal, pik ik even in op dit topic Knipoog

wat is het effect van voorbijvarende vrachtschepen op de voerplek?
kan het de voerplek helemaal verpesten, maakt het niet veel uit of heeft het misschien een voordeel (spreiding etc)

deze vraag omdat ik net ben gaan voorvoeren (3m diep) en terwijl ik aan het inpakken ben vaart er een vrachtschip vlak boven/naast mijn voerplek.
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
sander Janssen vd laak  
#10 Gepost : woensdag 11 april 2012 18:21:25(UTC)
sander Janssen vd laak

20 ponder

bij 3m diepte kan ik me voorstellen dat klein voer (partikels) en rond voer (boilies) van de stek af gestuwd worden (mits je in de vaargeul ligt)

hier op de rivier langs de kant 2,5 - 3 m diep geen last zowel de ballen als de partikels blijven aardig op de stek maar in de vaargeul 4 - 6 m diep en er komt een volgeladen 80 - 100 mtr lang bootje voorbij dan is zelfs mijn 150 gram lood niet veilig en dus lijkt me dat het voer dan ook aardig verspreid word helaas is het water te troebel om dit te controleren

wat me wel opvald is dat als de boot net voorbij komt ik vaak een run krijg
dan zit je te twijvelen of je nu aan de boot zit of dat het vis is en is toch vaak vis Blij

dus uiteindelijk ligt het er een beetje aan waar je ligt vaargeul of langs de kant hoever komen de boten van je stek af voorbij ?
chiele  
#11 Gepost : woensdag 11 april 2012 18:38:25(UTC)
chiele

45 ponder

mijn voerplek ligt op de rand van de vaargeul.
het kanaal is op dat punt redelijk smal, dus ondanks dat het voer op de rand ligt passeert de boot nog steeds op 2-3m van mn voerplek
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
sander Janssen vd laak  
#12 Gepost : woensdag 11 april 2012 22:15:07(UTC)
sander Janssen vd laak

20 ponder

als het een grote boot afgeladen en wel betreft dan heb je wel kans dat het wat verspreid word
ikzelf heb het nog niet echt storend gevonden wel dat ik iedere keer (2 tot 3 keer per dag) de hengels er uit moet halen
en je zal zien dat is als je ze net weer ingegooid hebt Niet eens
je moet ook niet vergeten dat als je voert de stroming je voer al een stuk verder op de bodem laat komen he
ik vaar altijd met de voerboot ruim een meter rechts van me stek met het voer en dan nog een keer met de montage recht op de stek (stroomt naar links duh)
en als het 3 mtr diep is heb je met de voerboot al een voerstek van 3m2 met partikels met boilies is het wel wat kleiner Knipoog
chiele  
#13 Gepost : woensdag 11 april 2012 22:45:29(UTC)
chiele

45 ponder

die stroming... heb ik niet aan gedacht
ik wilde met de voerboot voeren maar ik dacht 'dat is toch veel te compact voor een voerplekje'
nu ja, morgen letten op de stroming dan Knipoog

alvast bedankt voor de tip!

Guus N  
#14 Gepost : woensdag 11 april 2012 23:19:21(UTC)
Guus N

25 ponder

ruudje398 schreef:
dus je moet je aas maar ongeveer 3 meter uit elkaar gooien?
heb je dan nooit last dat de lijnen door elkaar gaan?

gr,ruud

dit klopt ja, een boilie of snowman of wat dan ook leg je op je voerplek, en een ongeveer 3 of 4 meter van je voerplek af.
Ik zeg je, dit werkt!
en je moet toplood gebruiken dit heeft meerder voordelen, de vis merkt veel minder van de lijn, als er boten langskomen dan heb je maar een hele kleine kans dat je lijn in de schroef komt of wat dan ook, en als je een run krijgt dan kan de vis niet in je lijn komen omdat die mooi op de grond ligt. Blij
chiele  
#15 Gepost : woensdag 18 april 2012 20:09:15(UTC)
chiele

45 ponder

heb nog enkele vragen ivm voorvoeren (op een kanaal)

we zijn deze zondag al op onze voerstek gaan vissen, maar er was nauwelijks activiteit te bespeuren dus we hebben de stek 2 dagen met rust gelaten en nu zouden we om de 2 dagen willen voorvoeren.

- Is een halve kilo boilies om de 2 dagen voldoende, wetende dat het visbestand er niet zo heel groot is en er wel enkele vissers actief zijn.
- Is het ok om een mix van boilies te maken om voor te voeren of hou ik me beter aan 1 bepaalde soort boilies?
de reden dat ik misschien een mix wil maken is dat ik niet heel veel boilies (waarmee ik nu voer) meer heb en nieuwe kopen zit er niet direct meer in, maar ik heb wel nog andere boilies maar die hebben een volledig andere smaak.

alvast bedankt voor de hulp Knipoog

Koen Debock  
#16 Gepost : woensdag 18 april 2012 23:00:41(UTC)
Koen Debock

15 ponder

chiele schreef:
heb nog enkele vragen ivm voorvoeren (op een kanaal)

we zijn deze zondag al op onze voerstek gaan vissen, maar er was nauwelijks activiteit te bespeuren dus we hebben de stek 2 dagen met rust gelaten en nu zouden we om de 2 dagen willen voorvoeren.

- Is een halve kilo boilies om de 2 dagen voldoende, wetende dat het visbestand er niet zo heel groot is en er wel enkele vissers actief zijn.
- Is het ok om een mix van boilies te maken om voor te voeren of hou ik me beter aan 1 bepaalde soort boilies?
de reden dat ik misschien een mix wil maken is dat ik niet heel veel boilies (waarmee ik nu voer) meer heb en nieuwe kopen zit er niet direct meer in, maar ik heb wel nog andere boilies maar die hebben een volledig andere smaak.

alvast bedankt voor de hulp Knipoog

Indien je het kanaal Brussel-Charleroi bedoelt:

Probeer je voorstek eerst en vooral op te bouwen. Begin niet met direct x aantal kilogram boilies te gaan smijten.
Begin liever met redelijk wat partikels en een kleine hoeveelheid boilies, bouw vervolgens de hoeveelheid partikels af en de hoeveelheid boilies op! Tot op het punt dat je enkel boilies voert, op dergelijk kanaal is 2 kilogram boilies voeren op 1 dag niet zo eeuwig veel (afhankelijk van de periode van het jaar, het water is er het warmst namelijk in de herfst). Verschillende boilies door elkaar zou ik niet gaan gebruiken, het principe van voorvoeren is toch nog steeds de vissen gewend te laten geraken aan jouw aas. Iedere dag gooien is ook een must, probeer zo veel mogelijk op hetzelfde tijdstip te gaan voorvoeren. Zo creëer je bij de vissen een soort van routine als het ware!

Ik hoop je hiermee wat nuttige info te hebben gegeven!

Grtz Knipoog
chiele  
#17 Gepost : woensdag 18 april 2012 23:08:56(UTC)
chiele

45 ponder

bedankt voor de reacties, maar na wat ik nu heb gehoord ben ik ontmoedigd om op het kanaal te gaan voorvoeren Tong

heb noch de tijd, noch het geld om elke dag 2kg boilies/particles te gaan voorvoeren...
ik heb het met al het schoolwerk al moeilijk om de 2 dagen te gaan voorvoeren en als ik mijn ouders ga vertellen dat ik elke dag 2kg voer in het water wil gooien...

misschien hou ik me beter bezig met gesloten wateren Tong

Henk Haarlem  
#18 Gepost : woensdag 18 april 2012 23:13:03(UTC)
Henk Haarlem

50 ponder

Man
Nederland

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Was niet om je te ontmoedigen, maar eerder om je aan te moedigenKnipoog
Maar begrijp je student situatie.Like
"Mijn grootste moet ik nog vangen".
Mvg. Henk Haarlem.

"Kālāma Sūtra" (ook toepasbaar in het vissen)
Rely not on the teacher, but on the teaching.
Rely not on the words of the teaching, but on the spirit of the words.
Rely not on theory, but on experience.

Do not believe in anything simply because you have heard it.
Do not believe in traditions because they have been handed down for many generations.
Do not believe anything because it is spoken and rumored by many.
Do not believe in anything because it is written in your religious books. (Visgerelateerd boekjes)
Do not believe in anything merely on the authority of your teachers and elders.
chiele  
#19 Gepost : woensdag 18 april 2012 23:33:50(UTC)
chiele

45 ponder

weet ik wel, had het kunnen zien aankomen he Blij

het is alleen lastig omdat er in de buurt geen deftige wateren meer zijn...

Koen Debock  
#20 Gepost : woensdag 18 april 2012 23:45:57(UTC)
Koen Debock

15 ponder

chiele schreef:
bedankt voor de reacties, maar na wat ik nu heb gehoord ben ik ontmoedigd om op het kanaal te gaan voorvoeren Tong

heb noch de tijd, noch het geld om elke dag 2kg boilies/particles te gaan voorvoeren...
ik heb het met al het schoolwerk al moeilijk om de 2 dagen te gaan voorvoeren en als ik mijn ouders ga vertellen dat ik elke dag 2kg voer in het water wil gooien...

misschien hou ik me beter bezig met gesloten wateren Tong

Ben zelf ook nog student, heb gewoon het geluk dat ik amper lessen heb deze en komende week (veel boilies rollen dus).
En natuurlijk hangt er aan voorvoeren een redelijk kostprijsje, zelf je aas gereed maken is dus handig meegenomen ...

Grtz
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (6)
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.