15 ponder Lid sinds: 3-6-2011(UTC) Berichten: 191
|
333 gram maïsmeel 333 gram sojameel 333 gram griesmeel 100 gram gemalen birdfood 10 ml scopex flavour 5 ml vanille flavour 5 ml sweetener is dit een recept wat goed te rollen valt en met genoeg smaak of moet er nog wat bij? en van welk merk kan ik het beste de flavour kopen? gr ruud
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 9-2-2012(UTC) Berichten: 221
|
Heey Ruud, het lijkt mij dat je een leuke basis mix hebt samengesteld, wat ik wel denk is dat je met die drie keer 33 prct goed zit maar dat het kan zijn dat de 10prct toevoeging van gemalen birdfood de rolbaarheid kan beinvloeden, maar dat is gewoon proberen...
ik zou niet direct alles erin mikken maar geleidelijk toevoegen en kijken hoe het deeg zich houd...
wat die flavour betreft zou ik voor de bekende namen gaan en kijken wat hun advies hoeveelheid is, en daar niet te veel van afwijken.. het kan nl zijn dat van merk A 5 ml al genoeg is op een kilo terwijl merk B tot 20 ml zal gaan, mogelijk omdat deze dan minder geconcentreerd is...
mocht je deeg slecht draaien of moeilijk en stug uit de spuit komen kun je altijd wat zonnebloemolie, of hennepolie oid toevoegen dit zal zeker helpen wat betreft spuit en draaibaarheid...
iig succes met kokkerellen..
mzzl, marc |
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde..... |
|
|
|
|
oké dankje. heeft iemand anders ervaring met gemalen birdfood in de boilies? gr ruud
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-1-2011(UTC) Berichten: 713
|
Ik heb ook wel eens birdfood bollies gemaakt maar je moet echt zorgen dat er geen grovere stukjes inzitten want dan rolt het zich al niet meer |
Het maakt niet uit groot of klein, als ze maar mooi zijn
|
|
|
|
|
oké dankje, heeft iemand anders nog tips?
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 13-4-2011(UTC) Berichten: 84
|
uhm ik gooide voor de extra nog even mijn birdmix in de blender wat e ook kan toevoegen is kruidnootjes succes en laat even weten hoe en wat de nadelen zijn van die mengsel. succes
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.