logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's<12
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Mister X  
#21 Gepost : woensdag 7 maart 2012 01:09:06(UTC)
Mister X

50 ponder

Rik.L. schreef:
Zaken als meer schub- dan spiegelkarper vangen hangt naar mijn mening meer af van de in het betreffende water aanwezige karperpopulatie.

Dat is juist het vreemde zwemmen meer spiegels rond als schub karpers d'oh! Snap je toch niet Think

Bewerkt door de gebruiker woensdag 7 maart 2012 01:10:00(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Rik.L.  
#22 Gepost : maandag 12 maart 2012 18:44:46(UTC)
Rik.L.

5 ponder

Wellicht tijd voor een klein CF experiment? Blij
jori  
#23 Gepost : donderdag 22 maart 2012 21:54:15(UTC)
jori

25 ponder

is dat ook per visoort?
want als ik met bewonden brasems de andere brasems ook ken wegjagen en de karper niet hahahaha
behandel iedere karper met respect!
spodfather  
#24 Gepost : donderdag 22 maart 2012 22:19:09(UTC)
spodfather

20 ponder

Jowan schreef:
@Temmer Dit maak ik veel mee spiegel schub spiegel. Heel weinig spiegel spiegel schub
Blijft meestal bij 2 spiegel maximaal. Dat kan geen toeval zijn vang meer spiegels als
schub karpers. Geen idee hoe dat kan heeft volgens mij niets met stofjes te maken Think

Schubkarper komt hier van nature voor, hebben ook een hoger overlevingspercentage t.o.v. spiegels.
Spiegels zijn bijna altijd uitgezet of nakomelingen ervan.

Waarschijnlijk is het ook zo dat schubkarper een veel dominatere chromosomen-set heeft,
Gewoonweg omdat de bloedlijnen veel verder teruglopen en altijd schub x schub zijn geweest t.o.v. gekweekte spiegelkarpers.

EDIT: srry beetje offtopic
Resultaat daarvan is dat als een spiegel eitjes legt en deze bevrucht worden door schubkarpers dat hier zelden spiegels uitkomen.
(en degene die er wel uitkomen hebben meestal een mindere overlevingskans dan hun egaal beschubde broertjes en zusjes.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 22 maart 2012 22:23:03(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mister X  
#25 Gepost : vrijdag 23 maart 2012 13:22:30(UTC)
Mister X

50 ponder

@spodfather Meestal is mijn 1e vis een spiegel gevolgd met een schub heel soms nog
een spiegel. Nooit spiegel spiegel schub of 3X spiegel moet hier wel bij zeggen vis
relatief korte sessies max.. 8 uur. Kan ook niet zeggen hoe de vangsten zijn naar een
24 uur of week/weekend sessie. 9 van de 10 keer blijf het bij 1 of 2 vissen wanneer
ik een voerboot zou hebben, zeer waarschijnlijk dat de vangsten omhoog gaan. Vorig
jaar paar keer gebruik kunnen maken van een voerboot, heeft mij in 1 avond 4 vissen
opgeleverd en kort naar elkaar 2 vissen. Normaal moet de stek tot rust komen naar
het bombarderen van lood in het water. Hier komt bij vis altijd anders gebroken of
kwart stukjes boilies pellets partikels i.c.m poeders kruiden en flavours. Voeren
is altijd een probleem geweest, situatie hier op aangepast gelukkig met resultaten Knipoog

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 23 maart 2012 13:23:12(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gijs van de Groep  
#26 Gepost : zaterdag 31 maart 2012 11:33:00(UTC)
Gijs van de Groep

15 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Wat wel is bewezen is de stelling en proefdierlijke vastgelegd dat de vis in een penibele situatie een stof afscheid, die door andere soortgenoten door middel van de receptoren op het lichaam waargenomen word.

bovenstaande heb ik gevonden op een ander karperforum van ene ger milius, geen onbekende in het karperwereldje.
voor de rest is het moeilijk om uit te leggen maar er zijn zeker onderzoeken naar gedaan in wageningen ,barneveld en
utrecht.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
2 Pagina's<12
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.