Idd, het werkt erg deprimerend maar als je er goed bij na denkt en je plannen elke keer bijstelt werkt het ook motiverend (eens zal het moeten lukken). het kanaal dat bij ons licht is in de loop der jaren best moeilijk, afgelopen jaar is echt mijn diepte punt geweest waar het niet lukte.
ook op ander water niet.
dit jaar heb ik weer vertrouwen mijn visjes te vangen.
ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn vangsten al een 2-3 tal jaar omlaag zie gaan.
hoe komt dat??? DOOR ME ZELF!.
wat er gauw gebeurt als het ff niet mee zit is dat je een manier gaat zoeken om ze te vangen. als je in dat stadium bent ben je naar mijn ervaring vatbaar voor alle informatie die je van andere krijgt helaas. zie je door de vele manieren (bedoel erbij, rigs, aas, aanpak ed.)en methodes door de bomen het bos niet meer.
1 ding heb ik zo ie zo geleerd! laat je niet gek maken en stap nooit compleet af van je methode/manier en denk wijze af als die jou voorheen beviel.
hier bij heb ik me denk ik te veel bij laten gaan, ook verschillende dvd,s hebben daar mee een steentje bij gedragen
.
informatie die andere geven en die je uit dvd.s haalt kunnen je in zo situatie erg benadelen.
je probeert alles feilloos te kopiëren. en dat is naar mijn mening een zeer grote fout!
je komt je eigen er bij tegen.
en gaat niet meer in op de realiteit van het water.
het is misschien een veel voorkomende situatie voor collega vissers.
en voor sommige mensen juist niet.
naar mijn mening moet je er je hoofd bij houden, jouw in geven en jou gevoel bij het geen wat bij jou heeft gewerkt in het verleden moet je nooit compleet veranderen.
de info die je krijgt moet je als puzzel stukje zien die je in je eigen denk wijze kunt proberen toe te passen om je vangsten op te krikken.
zo is het bij mij gebeurd!
dit jaar heb ik een duidelijk plan gemaakt voor me eigen.